דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

הקורונה בישראל / שני ישראלים נוספים התגלו כחולים, סה"כ ישנם כעת בארץ שבעה חולים בקורונה

שני הישראלים אובחנו כחולים לאחר חזרתם מאיטליה | על כל מי שקיים עם החולים "מגע הדוק" - נוכחות של 15 דקות בקרבה של שני מטר ומטה - להיכנס לבידוד בית

עמדות טלפוניות ייעודיות למענה על פניות בנושא נגיף הקורונה במוקד מד"א בקריית אונו. (צילום: דפנה איזברוך)
עמדות טלפוניות ייעודיות למענה על פניות בנושא נגיף הקורונה במוקד מד"א בקריית אונו. (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בארץ יש כעת שבעה חולים בקורונה. שני החולים שדבר קיומם פורסם היום (שישי) בערב הם תושבי הצפון שחזרו השבוע מאיטליה. הם אושפזו בבידוד בבית החולים שיבא. משרד הבריאות טרם פירסם את רשימת המקומות בהם הם שהו ואת פרטי הטיסה בה טסו.

עוד פורסם מוקדם יותר כי אישתו של הגבר ששב לפני ארבעה ימים מאיטליה ואובחן כחולה קורונה, נדבקה אף היא בנגיף. מצבה קל. משרד הבריאות יצר קשר עם אנשים שנפגשו איתה והם התבקשו להיכנס לבידוד ביתי.

אל מניין הנשאים הוודאיים הצטרף היום (שישי) גם שמעון דהאן, אחד מנוסעי אוניית הקורונה, שנמצא שלילי למחלה ביפן אך עם הגיעו לארץ עבא בדיקה נוספת ואובחן כנשא למחלה. הוא הועבר לבידוד בבית החולים שיבא שבתל השומר.

היערכות במרכז הרפואי שיבא ל השומר לקליטת חולי קורונה מהאוניה פרינסס דיאמונד, 20 בפברואר 2020 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
היערכות במרכז הרפואי שיבא ל השומר לקליטת חולי קורונה מהאוניה פרינסס דיאמונד, 20 בפברואר 2020 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

 

כל אלו מצטרפים לשני חולי הקורונה שפונו מאניית 'דיימונד פרינסס' ומואשפזים מאז הגיעם לארץ גם בם בבידוד בבית החולים שיבא.

הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה לנוכח התחלואה במדינה שר הפנים אריה דרעי הורה על איסור של כניסת זרים, שאינם אזרחי ישראל ושהו באיטליה לאחרונה.

משרד הבריאות עדכן על הטיסות בהן טס החולה מאיטליה והמקומות בהם שהה: טיסת אל על מספר LY381 בתאריך 21 בפברואר, שהמריאה מישראל בשעה 06:00; טיסת אל על  Iy 382 שנחתה בתאריך 23 בפברואר בשעה 16:10; חנות ״הפיראט האדום״ באור יהודה ביום ראשון ה-23 בפברואר בשעות 18:00-22:00, ביום שני ה-24 בפברואר בשעות 8:30 עד 24:00, וביום שלישי ה-25 בפברואר בשעות 8:30-24:00; וכן בבית הכנסת 'אירוס' ביישוב אירוס ביום שני ה-24 לפברואר בשעות 6:00-7:00. משרד הבריאות מורה למי ששהה במקומות אלו וקיים 'מגע הדוק' (מעל 15 דקות, במרחק של פחות מ-2 מטרים) להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ממועד החשיפה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

ממשרד הבריאות מסר גם כי כל מי שטס בטיסה מסחרית של חברת 'טורקיש איירליינס' מטוקיו לאיסטנבול, טיסה TK53, ומאיסטנבול לארץ, טיסה TK784, צריך לדווח באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני *5400 ולהיכנס לבידוד בית.

להזכירכם, ככל הנראה המחלה עוברת בטיפות קטנות שיוצאות מהחולה בעת שיעול לדוגמה ויכולת להדביק אדם שנמצא במרחק של עד שני מטר. גם מגע ישיר עם טיפות שהצטברו על משטחים ולא חוטאו יכול להדביק בנגיף. אמצעים פשוטים כגון שטיפת ידיים יסודית יכולים לעזור להימנע מהדבקה. תסמיני המחלה כוללים תסמינים נשימתיים קלים, חום קל ועוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!