דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ארד לנוי דריהן באליפות העולם בגלישה, ספיצ'קוב תייצג את ישראל בטוקיו

בסיומה של אליפות העולם דרמטית במיוחד בגלשני רוח שנערכה באוסטרליה, נוי דריהן זכתה במדליית הארד, אך הפסידה את הכרטיס האולימפי לקטי ספיצ'קוב | שחר צוברי סיים רביעי וזכה בכרטיס לטוקיו

נוי דריהן והמאמנת לי קורזיץ לאחר זכייתה במדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד השייט)
נוי דריהן והמאמנת לי קורזיץ לאחר זכייתה במדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד השייט)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות העולם בגלשני RS:X שהתקיימה בסורנטו אוסטרליה הייתה המבחן האחרון לקביעת נציגי ישראל למשחקים האולימפיים. בסיומה של תחרות דרמטית, קטי ספיצ'קוב בת ה-21, סגנית אלופת העולם היוצאת, הבטיחה את מקומה בטוקיו, על-אף זכייתה של נוי דריהן במדליית הארד, מאחר ורק זכייה בזהב הייתה שולחת את דריהן לטוקיו על חשבונה של ספיצ'קוב. שחר צוברי בן ה-34 המדליסט האולימפי מבייג'ין 2008, סיים ראשון מבין הישראלים וזכה בכרטיס לטוקיו, שתהיה האולימפיאדה הרביעית שלו ברציפות.

דריהן בת ה-21 מהפועל אילת, זינקה לפנות בוקר אל שיוט המדליות מהמקום ה-2 אליו הגיעה בתום 12 ימי התחרות, וסיימה תשיעית, מקום אחד לפני ספיצ'קוב. האלופה האולימפית שרלין פיקון מצרפת סיימה שניה בשיוט המדליות אחרי הי מאן צ'אן מהונג קונג, אבל זה הספיק לצרפתיה כדי לעקוף את דריהן ולזכות במדליית הכסף. ליליאן דה חאוס ההולנדית, אלופת אירופה, נותרה ראשונה והוכתרה כאלופת העולם. 

נוי דריהן זוכה במדליית הארד באליפות העולם בלשני רוח 2020 (צילום: איגוד השייט)
נוי דריהן זוכה במדליית הארד באליפות העולם בלשני רוח 2020 (צילום: איגוד השייט)
קטי ספיצ'קוב זוכה במדליית הכסף באליפות העולם בגלשני RS:X 2019(צילום: ROBERT HAJDUK, באדיבות איגוד השייט בישראל)
קטי ספיצ'קוב זוכה במדליית הכסף באליפות העולם בגלשני RS:X 2019
(צילום: ROBERT HAJDUK, באדיבות איגוד השייט בישראל)

 

הדרמה הגדולה התחוללה בזינוק לשיוט המדליות, כששתי הישראליות נאבקו על מיקום, התעמתו במים ובעקבות כך דריהן נענשה וזינקה מהמקום התשיעי. זה גם מה שבסופו של דבר פגע בה, מאחר שהיא דורגה ראשונה לפני השיוט. בסופו של דבר דריהן סיימה במקום התשיעי את שיוט המדליות וספיצ'קוב עשירית. דריהן צפויה לערער לאיגוד השייט על כך שלטענתה ספיצ'קוב חסמה אותה במכוון בתחילת השיוט. 

יו"ר איגוד השייט גילי אמיר: "לנוי מגיע כל הכבוד על תחרות מדהימה. נכחתי בסירה יחד עם אלי צוקרמן בזמן הזינוק לשיוט המדליות ולא ראינו משהו לא תקין בהתנהלותה של קטי. בהמשך, הערעור של נוי נגד קטי נדחה על ידי ועדת התחרות. אם נוי תרצה לערער על תוצאת המבחנים לטוקיו היא תוכל לעשות זאת בארץ מול הערכאה השיפוטית של איגוד השייט". אלי צוקרמן המנהל המקצועי של איגוד השייט: "קטי ספיצ'קוב הפליגה בצורה חוקית לגמרי וזכתה בנצחון במבחנים האולימפיים בצורה חוקית ומכובדת. אצלנו מנצחים ומפסידים בים. נוי עשתה אליפות עולם מדהימה והשיגה הישג שיא. כל הכבוד!"

שחר צוברי ונוי דריהן באליפות העולם בגלשני רוח 2020 (קרדיט: איגוד השייט)
שחר צוברי ונוי דריהן באליפות העולם בגלשני רוח 2020 (קרדיט: איגוד השייט)

שחר צוברי, גם הוא מהפועל אילת, זינק לשיוט המדליות מהמקום השלישי. צוברי סיים במקום השישי וירד שלב אחד אל מקום 4 כללי. המדליסט האולימפי מבייג'ין 2008 יופיע במשחקים האולימפיים בפעם הרביעית ברציפות. תום ראובני, סיים עשירי בשיוט וגם עשירי כללי, כשהוא מדורג ראשון בקטגוריה עד גיל 21.

מאמן הגברים גור שטיינברג סיכם את החתחרות: "יש לנו נציג מצויין לאולימפיאדה. שחר יתמודד ביפן על מדליה. העבודה בנבחרת בשנתיים האחרונות הביאה לשיפור מתמשך בכל תחרויות המטרה. באליפות העולם הזאת, אפילו יותר מהמטרה, הגיעה הנבחרת לשני נציגים בשיוט המדליות, כאשר צוברי אף נאבק עד השנייה האחרונה על מדליית ארד. אנחנו נמשיך באותה שיטה עם עבודת הנבחרת עד המדליה בטוקיו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!