דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף הקורונה / הצבעה בכפפות ובמסיכה: 13 קלפיות מיוחדות לאזרחים השוהים בבידוד מחשש לקורונה

הקלפיות יוקמו בחניונים ובשטחים פתוחים, ויופעלו על ידי עובדים ומתנדבים של מגן דוד אדום | על השוהים בבידוד נאסר להגיע לקלפי בתחבורה ציבורית אלא ברכב פרטי בלבד | מיכל מימון, פראמדיקית במד"א שתפעיל קלפי: "מרגישה בטוחה במאה אחוז"

קלפי יעודית לשוהים בבידוד, ארכיון. (צילום: דפנה איזברוך)
קלפי יעודית לשוהים בבידוד, ארכיון. (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

5,630 האזרחים הישראליים השוהים בבידוד בית מחשש לנגיף הקורונה יוכלו להצביע מחר (שני) ב-13 קלפיות מיוחדות עבורם שתקים ועדת הבחירות המרכזית ברחבי הארץ. הקלפיות יופעלו על ידי מתנדבים של מגן דוד אדום, וימוקמו בחניונים ובשטחים פתוחים, בתוך אוהלים. כדי לאפשר את ההצבעה תוקן הצו של משרד הבריאות המחייב אזרחים שחזרו ממדינות בהן התפרץ נגיף הקורונה לשהות בבידוד בביתם, ונוסף לו היתר לצאת ולהצביע בקלפיות המיוחדות.

לפי הוראות משרד הבריאות, בקלפיות יכולים להצביע רק אזרחים השוהים בבידוד בית שלא אובחנו כחולים או נשאים של הנגיף או סובלים מהתסמינים שלו. משרד הבריאות אוסר על הגעה לקלפיות אלו בתחבורה ציבורית או במוניות ומתיר להגיע ברכב פרטי בלבד, ככל האפשר ללא מלווה, ללא עצירות במקומות ציבוריים או חניות ביניים וללא מעבר במעליות. המשרד הורה לשוהים בבידוד הבאים להצביע להגיע לקלפי עם מסיכה, ובמידה והם מגיעים עם מלווה, גם המלווה צריך לחבוש מסיכה.

קלפי יעודית לשוהים בבידוד (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
קלפי יעודית לשוהים בבידוד (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

הקלפיות יפעלו מהשעה 10:00 עד 17:00 בירושלים, צפת, עפולה, חיפה, תל אביב (בצפון ובדרום העיר), חולון, באר שבע, אשקלון, אילת, ראש העין, מודיעין וכפר סבא (לרשימה המלאה הקישו כאן).

מיכל מימון, פראמדיקאית מאשדוד, ושירן פטוקה, עובדת משרד של מד"א מרמת גן, מרגישות מוכנות למשימה החשובה של לרכז את הקלפי למבודדי בית בתל אביב מחר "אנחנו לא נהיה במגע עם הבוחרים בזכות הקיר השקוף וכל אמצעי המגן, ואנחנו מרגישות בטוחות במאה אחוז", מימון אומרת.

שירן פטוקה ומיכל מימון, מתנדבות בקלפי יעודית לשוהים בבידוד (צילום: דפנה איזברוך)
שירן פטוקה ומיכל מימון, מתנדבות בקלפי יעודית לשוהים בבידוד (צילום: דפנה איזברוך)

כל מצביע שיגיע לקלפי המיוחדת יקבל ממזכיר ועדת הקלפי מסיכה וכפפות. לצורך זיהויו על ידי חברי ועדת הקלפי, הוא יסיר את המסיכה ויחתום על הצהרה כי הוא נמצא בבידוד (אם ההצהרה תיחתם בעט שיקבל בקלפי, העט ייזרק לפח בתום השימוש). ההצבעה תתבצע במעטפה כפולה, בדומה לבחירות בצה"ל – המעטפה עם פתק ההצבעה תוכנס למעטפה נוספת שעליה ייכתבו פרטיו של המצביע, כדי למנוע הצבעה כפולה. בסיום ההצבעה תיעטף הקלפי בשקית ניילון ותוסע הקלפי למרכז הספירה הארצי של ועדת הבחירות המרכזית, ולאחר אימות פרטי המצביעים שעל המעטפות הכפולות, ייספרו הקולות. כל קול יצורף לקלפי שבה היה אמור הבוחר להצביע.

 

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!