דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / ווילס ניצחה את רוסיה 0-3

הנבחרת הרוסית, עם אוהדיה שהטילו אימה על רחובות צרפת, חוזרת הביתה בידים ריקות. הוולשים עלו לשמינית הגמר.

רוסיה נגד וויילס, הלילה בגביע היורו. צילום: סוכנות AP
רוסיה נגד וויילס, הלילה בגביע היורו. צילום: סוכנות AP

אחרי אחת ההופעות המבישות בטורניר בין לאומי, על המגרש ומחוצה לו, הרוסים חוזרים הביתה. ווילס ניצחה את רוסיה 3-0 בהצגה פנטסטית של רמזי (11) ובייל (67). ניל טיילור כבש גם הוא בדקה העשרים. הרוסים אמנם החזיקו בכדור יותר, אבל כמעט ולא הצליחו להגיע למצבים. מהצד השני הוולשים שטפו את מחצית המגרש של הרוסים במהירויות המתאימות יותר למסלולי המירוצים. התיאום הנפלא בין בייל לרמזי הופך את ההתקפה של הדרקונים לאחת שיכולה לקחת את הוולשים רחוק בטורניר הזה.

המחצית הראשונה החלה כששיטת המשחק של ווילס מבוצעת אחת לאחת לפי הספר, כשהיא איפשרה לרוסים להחזיק בכדור רוב הזמן. רוסיה סיימה את המחצית עם כמעט 60% אחזקה בכדור. כאשר הוולשים השיגו את הכדור, יצאו להתקפת בליץ ובמהירות רבה, בשתי מסירות, כבר היו עם שלושה-ארבעה שחקנים באזור הרחבה הרוסית.

כבר בדקה הראשונה בייל הכניס כדור נהדר לרמזי, שנתפס בנבדל. בדקה התשיעית שוב תפסו הוולשים את הרוסים לא מוכנים, ויצאו להתקפה מהירה עם שלושה שחקנים מול שלושה מגינים. שתי דקות אח"כ הגיע הגול. ג'ו אלן השתלט על הכדור על קו החצי ושלח מסירה מדויקת דרך כל ההגנה הרוסית לרמזי במרכז קו ה-16. רמזי צריך היה רק חמישה צעדים כדי לדלג מעל שוערה של רוסיה – אקינפיב, וגילגל את הכדור לשער.

בדקה העשרים הוולשים עשו זאת שוב. הפעם היה זה בייל שלקח את הכדור מקו החצי. 25 מטרים מהשער הוא מסר מדוייק לפינה השמאלית של הרחבה. ניל טיילור, המגן השמאלי מצא עצמו לבד מול אקינפיב שהצליח להדוף את הבעיטה הראשונה רק כדי לתת לטיילור לאסוף את הריבאונד ולהבקיע את הגול הראשון שלו במדי הנבחרת.

בדקות שלאחר מכן ניסו הרוסים לתקוף אבל לא הצליחו לייצר איום ממשי על השער של הנסי. בדקה השלושים התקפה מתפרצת נוספת של הוולשים. בייל עבר ארבעה שחקני הגנה רוסים ושלח עוד מסירה יפייפיה לווקס שבעט היישר לרגליו של אקינפיב.

בדקה ה-38 בייל קיבל כדור נהדר מרמזי לתוך הרחבה. בייל שבר שמאלה אבל הכדור סיים בידיים של אקינפיב. בדקה ה-40 ניסיון נוסף של בייל להתקפת בליץ – כשהוא שייט במהירות דרך ההגנה הרוסית, אקינפיב עצר, שוב. בצד השני הרוסים הגיבו בכמה ניסיונות בעיטה לשער ע"י קומברוב, ממייב וסמולוב אך ללא הצלחה. המחצית הראשונה הסתיימה. הוולשים באו לעבודה ועשו זאת מצוין כשמתוך 11 בעיטות במחצית הראשונה שמונה היו למסגרת.

כאמור, שיטת המשחק של הוולשים מבוססת על מהירות, מבלי לתת להגנה הרוסית להתארגן. מרגע שהכדור מגיע לרגליים של שחק ווילס במחצית המגרש לא חולפות שלוש שניות והכדור כבר ברחבה, בין אם במסירה מדויקת או בכדרור מהיר.

המחצית השנייה נפתחת כשהרוסים הראו נחישות להגיע לשער, אך ללא הצלחה. בדקה ה-67 רמזי הגיע מימין וחתך עם הכדור למרכז על סף הרחבה הרוסית. ההגנה הרוסית שהצטופפה סביבו השאירה את בייל חופשי משמאל לקבל כדור נהדר 10 מטרים מהשער ולשלוח אותו בנגיעה מעל לאקינפיב לפינה הימנית של השער. בייל רשם את הגול השלישי בשלושה משחקים בקמפיין הזה עד כה. בדקה ה-83 הוחלף הכוכב הוולשי לקול תשואות הקהל.

המשחק הסתיים ואיתו דרכה של רוסיה בטורניר הזה. המארחים שמחים ודאי גם על עזיבת קבוצת האוהדים החוליגנים שליוו את הנבחרת הרוסית, והשאירו זיכרונות קשים של מפגני אלימות שהעיבו על אווירת הכדורגל ושותפות העמים. הוולשים עלו לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית ומסתמנים כנבחרת הרבה יותר מסוכנת ממה שציפינו. אנגליה סיימה בתיקו אפס מול סלובקיה ועלתה גם היא לשמינית הגמר מהמקום השני בבית, אחרי ווילס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!