דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבירות מין

אלימות נגד עובדות / "יצר מאזן אימה": פרסומאי הורשע בביצוע עבירות מין בעובדות

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי מתי בן דוד, מנהל בכיר במשרד במגזר החרדי, ביצע שורה שורה של מעשי סדום ומעשים מגונים כנגד שש עובדות צעירות, תוך שהוא מאיים עליהן כי אם יתלוננו ייפגע מעמדן בקהילה

מתי בן דוד מובל באזיקים לבית המשפט המחוזי בירושלים, 2 ביולי 2017 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מתי בן דוד מובל באזיקים לבית המשפט המחוזי בירושלים, 2 ביולי 2017 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מתי בן דוד, שותף ומנהל בכיר במשרד פרסום במגזר החרדי הורשע בשורה של מעשי סדום ומעשים מגונים כנגד שש מעובדות משרדו, נשים צעירות בנות המגזר החרדי  שהיו נתונות למרותו, כך הותר אתמול (ראשון) לפרסום.

על פי הכרעת בית המשפט המחוזי בירושלים, בן דוד נהג להחמיא לעובדות בצ'אט המשרדי בענייני עבודה, כשהערותיו הולכות והופכות בוטות ומיניות יותר. בהמשך עבר למעשים מיניים, ובמידה ונתקל בהתנגדות החל צועק על העובדות הכפופות לו, משפיל אותן או מתעלם מהן גם בענייני עבודה.

בן דוד איים על העובדות, שבמידה ויספרו לבני זוגן, למשפחתן או לאחרים על המעשים, הוא יטען כי הדברים נעשו מרצונן ואף ביוזמתן – ואיש לא יאמין להן.  באיומיו ציין כי מעמדן החברתי של הקורבנות בקהילתן ייפגע אם יתלוננו, וכי הוא אדם בעל אמצעים ומקושר, היכול להסתייע בעורכי דין, שלא ייפגע מכך בעצמו.

בית המשפט דחה באופן מוחלט את גרסתו של בן דוד, לפיה המעשים נעשו בהסכמתן של המתלוננות, וקבע בהכרעת הדין כי עדויותיהן כולן, כל אחת בפני עצמה מבלי קשר לרעותה, היו אמינות, מהימנות, וניתן היה להתרשם מהסבל הרב שהמעשים הסבו להן ומהשפעת המעשים עד היום.

השופטים רפאל כרמל, כרמי מוסק ושירלי רנר קבעו בהכרעת הדין כי "הנאשם לא כיוון אקדח לאף אחת מהמתלוננות ולא השתמש באמצעים פיזיים להביאן לשירותים או לקומה 9, אולם, הנאשם יצר מאזן אימה לפיו לאחר משלוח הודעות בעלות גוון מיני ונגיעות, קלות, ידע לאיים עליהן ולהפחידן בכך שאיש לא יאמין להן שהן לא הסכימו ואולי אף יזמו זאת, מה שיוביל להרס משפחותיהן או לפגיעה אנושה בשמן הטוב… עדותה של כל מתלוננת ומתלוננת, בנפרד, ומבלי קשר לרעותה, הובילה למסקנה כי המעשים נעשו בחוסר הסכמתן ובניגוד לרצונן… עתה לאחר שהתקבלה מסקנה נפרדת עם כל מתלוננת ומתלוננת, ניתן, בבחינת למעלה מן הצורך, לומר שעדות כל מתלוננת מחזקת את עדות חברתה, אף שלא נחוץ חיזוק כזה."

עו"ד ליזו אבקסיס- וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "בית המשפט קבע כי הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו, ופגע באופן סדרתי ומתמשך בנשים שהיו כפופות למרותו. יש לקוות כי אומץ ליבן של המתלוננות והכרעת הדין שניתנה היום יעבירו מסר ברור המוקיע ניצול כח ומרות ויהוו אבן דרך משמעותית במאבק ליצירת מקומות עבודה מוגנים ובטוחים."

עו"ד רועי פוליטי, המייצג את בן דוד, אמר ל'דבר': "אנו מצרים על מתן האמון בגרסאות המתלוננות ודחיית זו של הנאשם, ועל צעדינו הבאים נחליט לאחר שיינתן גזר דין בתיק."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!