דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2020

בחירות 2020 / לאחר ספירת 90% מהקולות: גוש הימין עם 59 מנדטים

על פי התוצאות החלקיות, הליכוד זכה ב-36 מושבים בכנסת, כחול לבן ב-32 והרשימה המשותפת ב-15 | גוש המרכז-שמאל עומד על 54 מנדטים

פעילי הליכוד במטה הבחירות לאחר פרסום תוצאות המדגם (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
פעילי הליכוד במטה הבחירות לאחר פרסום תוצאות המדגם (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

‏לאחר ספירת 90% מהקולות עולה כי מפלגת הליכוד זוכה ל-36 מושבים בכנסת ישראל, כחול לבן – 32 הרשימה המשותפת – 15, ש"ס – 10, יהדות התורה – 7, העבודה-גשר-מרצ – 7, ישראל ביתנו – 7, וימינה עם 6 מושבים. גוש הימין ממשיך להוביל עם 59 מנדטים מול גוש המרכז-שמאל עם 54. התוצאות המלאות יתפרסמו רק אחר הצהריים בתום תהליכי בקרה בוועדת הבחירות המרכזית.

שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-23 עמד על כ-71% – הגבוה ביותר מבין שלושת סבבי הבחירות שנערכו בשנה האחרונה. בוועדת הבחירות מעריכים כי מספר המצביעים עמד על 4,579,931.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לתומכיו והכריז כי זהו "ניצחון ענק". יו"ר כחול לבן בני גנץ הודה כי "זו לא התוצאה שהיינו רוצים לראות".

יו"ר הליכוד רה"מ נתניהו וחברי כנסת מהליכוד במטה הבחירות לאחר פרסום תוצאות המדגם (צילום: גיל יערי/פלאש90)
יו"ר הליכוד רה"מ נתניהו וחברי כנסת מהליכוד במטה הבחירות לאחר פרסום תוצאות המדגם (צילום: גיל יערי/פלאש90)

 

 

יו"ר כחול לבן בני גנץ נואם במטה הבחירות לאחר פרסום תוצאות המדגם (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
יו"ר כחול לבן בני גנץ נואם במטה הבחירות לאחר פרסום תוצאות המדגם (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

המדגמים

לפי המדגמים בשלושת ערוצי הטלוויזיה, הליכוד מתחזק ועומד על 36-37 מנדטים, בעוד כחול לבן עומדת על 32-33. מתוצאות מעודכנות שלושת המדגמים עולה כי מפלגות 'גוש הימין' – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה – עומדות על 59 מנדטים, עלייה של 5 מנדטים מהבחירות בספטמבר, אך ללא רוב מובהק להקמת ממשלה. התוצאות הראשוניות של המדגמים שפורסמו בשעה 22:00, שחזו 60 מנדטים ל'גוש הימין'.

תוצאות המדגמים של ערוצי החדשות (גרפיקה: אידאה)
תוצאות המדגמים של ערוצי החדשות (גרפיקה: אידאה)

לפי המדגם המעודכן בכאן חדשות, שנערך על ידי חברת Kantar: הליכוד 36, כחול לבן 33, הרשימה המשותפת 15, שס 9, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, העבודה/גשר/מרצ 6, ימינה 6. סה"כ מנדטים ל'גוש הימין' (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה): 59.

על פי עדכון לסקר ערוץ 13, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס: הליכוד 37, כחול לבן 34, הרשימה המשותפת 14, ש"ס 9, יהדות התורה 7, העבודה-גשר-מרצ 7, ימינה 6, ישראל ביתנו 6. בסה"כ ל'גוש הימין' – 59 מנדטים.

על פי עדכון לסקר ערוץ 12, שנערך על ידי חברת 'מדגם' בניהול ד"ר מנו גבע:
הליכוד 37, כחול לבן 32, הרשימה המשותפת 15, ש"ס 9, ישראל ביתנו 7,
יהדות התורה 7, העבודה-גשר-מרצ 7, ימינה 6. בסה"כ ל'גוש הימין' – 59 מנדטים.

עם זאת, הדרך לתוצאות האמת עוד ארוכה: ספירת הקולות החלה כבר במהלך הלילה, וספירת המעטפות הכפולות מהקלפיות המיוחדות של המצביעים בצה"ל, בבתי החולים ובתי האבות תחל רק היום אחר הצהריים. התאריך האחרון לפרסום תוצאות הסופיות הוא יום שלישי הבא – ה-10 במרץ. מסתמן כי סיום ספירת הקלפיות הרגילות יהיה היום (שלישי) אחה"צ. עד 8 ימים לאחר פרסום התוצאות יצטרך הנשיא ריבלין להחליט שוב על מי מוטל המנדט להרכבת הממשלה הבאה.

שקט יחסי וללא שמועות כוזבות על קורונה

יום הבחירות עבר בשקט יחסי. מהמשטרה נמסר כי טופלו מספר אירועי אלימות נקודתיים בקלפיות – אדם שהתפרע בקלפי בירושלים, אירוע הפרת סדר וגניבת פתקים בקלפי בחדרה, צעיר שנעצר בדיר אל אסד לאחר שהפר את הסדר ותקף שוטרים, וחשד לתקיפת מזכירת קלפי בעיר עכו. בנוסף טיפלה המשטרה במספר תלונות ודיווחים על התחזות לאדם אחר בעת ההצבעה. עם זאת, החששות מהפצת שמועות כוזבות בנוגע לנגיף הקורונה בהיקפים רחבים לא התממשו.

72% הצבעה בקלפיות לאזרחים בבידוד

4,031 אזרחים הצביעו בקלפיות המיוחדות שהוקמו עבור אנשים השוהים בבידוד בית מחשש לקורונה, והופעלו על ידי מגן דוד אדום. לפי משרד הבריאות, 5,631 אנשים שהו בבידוד ביום הבחירות – כלומר, כ-72% מהם הצביעו – שיעור גבוה במעט משיעור ההצבעה הכללי.

בתחילת יום הבחירות אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר שהצביע: "היום אין בי שום חגיגיות, יש לי תחושה לא פשוטה, אפילו של בושה, מולכם, אזרחי ישראל היקרים. לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה שמתדרדרת עד כדי טינופת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!