דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שוויון בספורט / ארגון שחקני הכדורגל לפיפ"א: חייבו את ההתאחדות להכיר בליגת הנשים כמקצוענית

בארגון טוענים שלפי הגדרות פיפ"א, ליגת הנשים בישראל עומדת בהגדרות לליגה מקצוענית | יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל קארין סנדל: "זהו מהלך חשוב ויהיו לכך השפעות רחבות על עתיד כדורגל הנשים בישראל"

משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין מ.ס. קרית גת לאס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין מ.ס. קרית גת לאס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל בישראל דורש מההתאחדות לכדורגל להכיר בליגת העל לנשים כליגה מקצוענית. בארגון טוענים שלפי הגדרות התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א, הליגה בישראל עומדת בהגדרות לליגה מקצוענית, מאחר ושחקניות הליגה מועסקות תחת חוזים בקבוצותיהן ומקבלות שכר מעל סך הוצאות שלהן. הארגון פנה לאגף המקצועני בפיפ"א בדרישה לחייב את ההתאחדות להכיר בליגה הראשונה לנשים כמקצועניות. 

במכתב להתאחדות לכדורגל שהגיע לידי מערכת 'דבר', על-ידי עו"ד רן קידר המייצג את ארגון השחקנים, נכתב "לפי קובץ התקנונים של ההתאחדות, קבוצה בליגות לנשים נחשבת כ'קבוצה לא מקצוענית' וכתוצאה מכך השחקניות בקבוצות אלו נחשבות כלא מקצועניות".

קארין סנדל בכנס שחקניות הכדורגל, בית ההסתדרות (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
קארין סנדל בכנס שחקניות הכדורגל, בית ההסתדרות (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

עוד מציין הארגון במכתב כי "נתוני ההתאחדות לכדורגל, אשר פורסמו ב-2016, תומכים בעובדה ששחקניות ליגת העל נחשבות למקצועניות. לפי ההתאחדות, ממוצע השכר בליגת העל נשים לשנת 2015 היה 19,937 ש"ח לעונה, 2,848 ש"ח לחודש (לפי 7 חודשים)". לכן דורשים בארגון להכיר בשחקניות כמקצועניות ולשנות את הגדרת הליגה מחובבנית לליגה מקצוענית.

קארין סנדל, יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "יש חוקים ותקנות של אופ"א ופיפ"א ועל פיהן ההגדרה למקצוענות היא במידה ושחקן או שחקנית מרוויחים יותר ממה שהם מוציאים. התשובה של ההתאחדות בפניות קודמות הייתה שנכון שהשחקניות מקצועניות אבל הליגה חובבנית, למרות שלהתאחדות אין הגדרה של ליגה מקצוענית".

סנדל מדגישה את חשיבות הפיכתה של ליגת הנשים למקצוענית והצטרפותה של ישראל לגל המקצועני ששוטף את כדורגל הנשים ברחבי העולם, כמו באנגליה, אוסטרליה, ספרד, קולומביה ארגנטינה ומדינות נוספות. "אנחנו מסמנות את הכיוון שאנחנו רוצות לראות את כדורגל הנשים בישראל הולך אליו, בדיוק כמו בשאר בעולם".

קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)
קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)

"במקרה שליגת הנשים תשנה את ההגדרה שלה מחובבנית למקצוענית", מוסיפה סנדל, "יהיו לכך השפעות רחבות על עתיד כדורגל הנשים בישראל. בליגה מקצוענית יש רמת שיפוט גבוהה יותר, כדור אחיד וראוי, דרישה לסטנדרטים של מגרשים ראויים. זה גם פותר בעיה לא פחות חמורה בנושא של העברת שחקניות מקבוצה לקבוצה, נושא שהוסדר בתקנון לפני מספר שנים, אבל אנחנו עדיין רואים בעלי קבוצות שסוחרים בשחקניות בצורה של עבדות מודרנית".

ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות: "צריך להפסיק את האפליה ולהכיר בליגת העל לנשים כמקצוענית. ברגע שיוזרמו משאבים, אנחנו נראה את ההתפתחות המדהימה של כדורגל הנשים העולמי גם בישראל", אומר אלון וקורא להתאחדות לכדורגל לקבל את דרישת ארגון השחקנים. "ההתאחדות כפופה לפיפ"א ואופ"א ולא תהיה להם ברירה אלא להכיר בליגה כמקצוענית. עדיף שיעשו את זה בטוב. אני מעריך שבתקופה הקרובה יהיה שינוי, השאיפה שלנו היא שבשנה הבאה תהיה ליגה מקצוענית לנשים".

מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל, מושיקו מישאלוף: "אנחנו רוצים שתוקם מינהלת ליגה לכדורגל הנשים, בדומה לזו שקמה בכדורסל. לאור העבודה המצויינת שהילה קניסטר בר דוד עושה שם בהבאת תקציבים והגדלת החשיפה התקשורתית".

מההתאחדות לכדורגל לא נמסרה תגובה עד לפרסות הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!