דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חינוך / על דעת עצמו: ראש עיריית פתח תקווה שלח ל"בידוד" תלמידים מאור יהודה

הורי התלמידים קיבלו הודעה בה התבקשו לא לשלוח את ילדיהם לביה"ס מחשש להדבקה בקורונה, זאת לאחר שמנהלת ביה"ס בודדה אותם משאר התלמידים | ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בתגובה: "אף ראש עיר לא יהפוך את תלמידי אור יהודה למצורעים. פניתי למשרד החינוך"

עיריות אור יהודה ופתח תקוה (צילום: יעקב כהן, נתי שוחט /פלאש90)
עיריות אור יהודה ופתח תקוה (צילום: יעקב כהן, נתי שוחט /פלאש90)
דוד טברסקי

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הורה על איסור כניסתם של תלמידים המתגוררים באור יהודה לבית הספר 'שובו' בעיר. לטענת העירייה, מדובר במהלך שנעשה בכדי להסיר את החשש בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה, אך הורי התלמידים שכניסתם לבית הספר נאסרה טוענים לאינטרסים זרים מצד העירייה.

הורים ללמעלה ממאה תלמידים תושבי אור יהודה, הלומדים בבית הספר 'שובו' בעיר פתח תקווה, קיבלו ביום שני האחרון הודעה ממנהלת בית הספר על כך שילדיהם אינם מורשים לפקוד את בית ספרם עד להודעה חדשה, וזאת בהתאם לדרישת העירייה והעומד בראשה.

ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג (צילום: רועי אלימה/פלאש90)
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג (צילום: רועי אלימה/פלאש90)

בהודעה שקיבלו ההורים מבית הספר נכתב: "בכאב נתקבלה הוראת ראש עיריית פתח תקווה אצלנו כי תלמידנו הגרים באור יהודה לא יבואו לבית הספר עד להודעה חדשה. הודעה זו נשלחת על ידינו באילוץ ובכאב לב עמוק על הילדים הנהדרים שיישארו בביתם ולא יבואו לבית הספר בימים אלו. נשתדל לשלוח לכם גם עדכון למידה ולשמור עמכם על קשר חם כדרכנו תמיד".

לטענת בית הספר והעירייה, המהלך נעשה מכיוון שחלק מתלמידי בית הספר ביקרו בחנות ה'פיראט האדום' באור יהודה, שנקשרה למספר מקרי הדבקה בנגיף הקורונה בשבוע האחרון. יש לציין שכל תלמידי בית הספר שמשרד הבריאות קבע שעליהם להישאר בבידוד, נמצאים בו כבר מיום ראשון ולא הגיעו לבית הספר כלל, בעוד שהתלמידים שנשלחו ל"בידוד" בהוראת המנהלת והעירייה, אינם מהווים סכנה, על פי משרד הבריאות.

צוות ניקיון וחיטוי בחנות 'הפיראט האדום' באור יהודה, פברואר 2020 (צילום: פלאש90)
צוות ניקיון וחיטוי בחנות 'הפיראט האדום' באור יהודה, פברואר 2020 (צילום: פלאש90)

כמה מההורים (שסירבו לחשוף את שמם) אמרו כי ביום ראשון בבוקר, קיבלו שיחת טלפון מבית הספר בה נדרשו להגיע אליו בדחיפות ולקחת את ילדיהם. לדבריהם, מנהלת בית הספר ערכה יחד עם הצוות החינוכי תשאול בקרב כלל תלמידי בית הספר, תושבי אור יהודה, ובדקה האם ביקרו בחנות בימים האחרונים. הילדים שתשובתם היתה חיובית בודדו באולם ספורט סגור ונאלצו להישאר שם עד שהוריהם הגיעו לקחת אותם. "המנהלת עשתה את זה ללא שום התייעצות עם צוותים רפואיים ומקצועיים וללא ידיעתנו" אמרה ל'דבר' א', אם לאחד מהתלמידים, והוסיפה כי "חלק מהילדים לומדים בכיתות א' ו-ב' והם כלל לא הבינו על מה מדובר."

לדברי ההורים, לאחר שעיריית פתח תקווה לא הגיבה לפנייתם בנושא, הם פנו לעיריית אור יהודה בבקשה לעזרה. אתמול בערב פרסמה ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, הודעה בדף הפייסבוק המגנה את החלטת ראש העירייה והאשימה אותו בבורות ובגזענות. "אין גבול לחוצפה. אף ראש עיר לא יהפוך את תלמידי אור יהודה למצורעים!  פניתי אתמול למנכ"ל משרד החינוך שהבטיח לי כי נושא זה יטופל".

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה (צילום: Orenko999/ויקימדיה)
ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה (צילום: Orenko999/ויקימדיה)

בינתיים, בהודעה שקיבלו ההורים נמסר להם שבית הספר לא יעמיד את מערך ההסעות בעבור תלמידי אור יהודה וככל הנראה, גם מחר (רביעי) יישארו התלמידים בבית. לדברי חלק מההורים, נגיף הקורונה הוא לא יותר מתירוץ למאבק שמנהל ראש העיר כנגד דרישתם של ההורים להמשיך לרשום את ילדיהם לבית הספר. "מדובר בבית ספר דתי מצטיין עם מיונים קשים ואנחנו משלמים סכומים גדולים עבור שליחת הילדים שלנו לשם" אמרה א' וציינה שהופעלו לחצים רבים על בית הספר והעיריית פתח תקווה מצד הורי התלמידים מפתח תקווה, שאיימו שלא ישלחו את ילדיהם לבית הספר אם התלמידים מאור יהודה ימשיכו להגיע אליו. "מבחינתנו, אנחנו לא נסע מחר לעבודה ונגיע עם הילדים להפגין מחוץ לבית הספר והעירייה."

תגובת עיריית פתח תקווה: "במסגרת מאמצי הרשות להסרת כל חשש בנוגע להתפרצות הנגיף, ראש העיר רמי גרינברג, הנחה את הגורמים במינהל החינוך להורות למנהלי רשת "שובו" שהינם מוסד מוכר שאינו רשמי, לשלוח באופן מיידי את התלמידים ששהו בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה לביתם.

"התלמידים שהו בחנות בטווח הזמן שבו נמצא גם נשא נגיף הקורונה ועל כן גם אלו שבאו איתם במגע בהסעות נדרשים להישאר בביתם. יודגש כי עיריית פתח תקווה, הנחתה את כלל מוסדות החינוך בעיר, להשאיר בבית תלמידים אשר הוריהם שבו לאחרונה מאחת המדינות שעליהן התריע משרד הבריאות, ביניהן – סין, איטליה ועוד. זאת על אף שהתלמידים לא שהו בחו"ל לצד הוריהם. יצוין כי הרשות פועלת בנושא זה מתוך משנה זהירות. גם במקרה המדובר, כאמור, הורה ראש העיר לבטל, לעת עתה, את ההסעות מאור יהודה אל מוסדות רשת "שובו" בפתח תקוה, שבהן נסעו גם תלמידים לאחר ששהו בחנות הנ"ל. חשוב להוסיף כי אלמלא פעולה זו הורים רבים אחרים מקרב הורי בית הספר, היו בוחרים שלא לשלוח את ילדיהם למוסדות הרשת. אין ספק כי זהירות יתירה בנושא זה עשויה למנוע מקרי הדבקה."

טרם התקבלה תגובה ממשרדי החינוך והבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!