דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צעדת השוויון

צעדת השוויון / ראש האופוזיציה הרצוג הצטרף לצעדת השוויון

"אנחנו כאן כדי להביע תמיכה וסולידריות בכל הקבוצות בחברה הישראלית", אמר הרצוג. ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול: "אני כורע תחת הנטל".

צעדת השוויון בבית שמש. מימין לשמאל: ח"כ תמר זנדברג (מרצ), ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, וראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. צילום: יניב אפוטה
צעדת השוויון בבית שמש. מימין לשמאל: ח"כ תמר זנדברג (מרצ), ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, וראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. צילום: יניב אפוטה

ראש האופוזיציה ויו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג הצטרף הבוקר ל"צעדת השוויון" שמובילים ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון ותנועת הפריפריות, במאבקם לשוויון בתקציבי החינוך והרווחה ברשויות המקומיות. הצעדה, שיצאה מירוחם בשבוע שעבר, צפויה להגיע לירושלים מחר בבוקר.

הרצוג אמר כי "המהלך הזה הוא מהלך חשוב כי הוא מוביל קבוצה גדולה שמבטאת את הפסיפס הישראלי העצום, המורכב, המרתק והמעניין שחוצב דרך חדשה שאומרת שלכל הקבוצות בחברה הישראלית יש סיפור, וכולן יחד מייצרות משהו אחר. המשהו האחר הזה דורש בראש ובראשונה שוויון והזדמנות שווה לכל ילד. אנחנו כאן כדי להביע תמיכה וסולידריות עם כל הקבוצות בחברה הישראלית. בן גוריון אמר שני דברים "באין חזון ייפרע העם" ו"בנגב תיבחן מדינת ישראל" – בשני האלמנטים האלה אנחנו עומדים היום למבחן. מכאן הדרישה האולטימטיבית לשינוי גדול בתקצוב, באלמנטים של דיפרנציאליות, אבל בסדר לאומי אחר, שאוהבים לדבר עליו אבל לא מבצעים אותו".

לעשרות הפעילים הצטרפו הבוקר גם ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ומזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר. בין הצועדים גם ראשי רשויות מקומיות מרחבי הארץ, ביניהם משה אבוטבול (בית שמש), דוידי פרל (גוש עציון) מאיר רובינשטיין (בית"ר עילית) המשמש גם כיו"ר פורום הרשויות החרדיות, חנוך זייברט (בני ברק) וישראל פרוש (אלעד).

צעדת השוויון בבית שמש. צילום: יניב אפוטה
צעדת השוויון בבית שמש. צילום: יניב אפוטה

משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, התייחס לקושי של רשויות מוחלשות לענות על המצוקות של תושביהן. "המהלך של דרעי בקייטנות הוא רק ההתחלה. הדבר החשוב ביותר זה התיקון של התקצוב הדיפרנציאלי שחייב להיות מסודר. כראש עיר אני כורע תחת הנטל. כשמבקשים ממני לתת 25% מימון עבור עובדת סוציאלית, זה קשה לי מאוד. לנו ה-25% האלה הם עבור 10 משרות. הנושא קשור לדבר אחד, חייבים לעזור לשכבות החלשות שהן נשמת אפה של הדמוקרטיה ושל מדינת ישראל".

"מעבירים עוד ועוד אחריות לרשויות בלי לבחון את מקורות ההכנסה"

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, התריע על העברת תחומי אחריות רבים מהממשלה לרשויות המקומיות, ללא בחינה מעמיקה של מקורות ההכנסה של הרשות. "הדרך היחידה של הרשויות לעמוד במחויבויות אלו אפשרית רק במימון ממשלתי שצריך להיות מחולק בהתאם לצרכים ולא בהתאם לחלוקה אזורית מקרית. המצב בו ישנן רשויות שלא זוכות למימון יביא אותן לקריסה או לחוסר יכולת לתת שירות. שיטת המימון של משרדי הממשלה המבוססת על מצ׳ינג מקצינה את הפער בין הרשויות העשירות שיכולות למנף את התקציב העומד לרשותן, ואילו הרשויות העניות סובלות פעמיים כשאינן יכולות לעשות מצ׳ינג ומפסידות באופן גורף את תקציבי הפיתוח והפרויקטים".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!