דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נוהגים ומותקפים / במחאה על תקיפת נהג: קו 68 של אגד בירושלים הושבת לשעתיים

הקו הושבת בין השעות 11:00-9:00 בעקבות תקיפה שאירעה בשלישי השבוע | יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "דורשים ממשרד התחבורה להפעיל מחיצה שתפריד בין הנוסעים לנהג ולהציב מצלמות באוטובוס"

תיעוד תקיפת נהג קו 68 שארעה ב4 במרץ 2020 בערב. (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
תיעוד תקיפת נהג קו 68 שארעה ב4 במרץ 2020 בערב. (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות השבית הבוקר (חמישי) את פעילות קו אוטובוס מס' 68 של חברת אגד בירושלים למשך שעתיים, במחאה על תקיפת נהג בקו זה. הקו, המחבר בין האוניברסיטה העברית בהר הצופים לקמפוס האוניברסיטה בגבעת רם, הושבת בין השעות 09:00 ל-11:00.

התקיפה שהובילה לשביתה אירעה ביום שלישי השבוע. נהג הקו, אבו אלהווא נאסר, הותקף באלימות על ידי אחד מהנוסעים. בהודעת ההסתדרות נמסר כי "תקיפה זו הינה חלק משרשרת מתמשכת של אירועי אלימות כלפי נהגי אוטובוסים, כאשר רק לאחרונה הותקף באגרופים נהג קו 274 של אגד הפועל ברחובות".

"לא נשלים עם התופעה האיומה הזאת, ולא נקבל כל סוג של אלימות כלפי נהגים מסורים שמבצעים את עבודתם", אמר הבוקר (חמישי) יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. הוא ציין כי פנה לאחרונה לכל מנהלי חברות התחבורה הציבורית ולמנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר אייל, בדרישה להתקין מחיצה מוחלטת שתפריד בין הנוסעים לנהג, כפי שמקובל במדינות רבות בעולם, וזאת לצד צילום 24/7 של פנים האוטובוס. "אנו פועלים על מנת למנוע אסון, שכן כפי שכבר נוכחנו בעבר, נהגים הותקפו במהלך נסיעה, מה שכמעט גרם לתאונות קטלניות", הוסיף אדרי, "קיבלתי משוב שהנושא מטופל, אך בינתיים תקיפות הנהגים נמשכות. אני מודיע חד וחלק כי בכל פעם שעובדים ונהגים ייפגעו, נשבית את הקו שבו אירעה התקיפה".

חברת אגד הטילה את האחריות לטיפול בתופעה על הרגולטור ועל משטרת ישראל. "נהגי התחבורה הציבורית בישראל משרתים את הציבור הרחב מדי יום ביומו והגיעה העת כי המדינה תכיר בהם כעובדי ציבור ותעניש את אותם עבריינים שפוגעים בנהגים באותו אופן מחמיר בו המדינה מענישה עבריינים הפוגעים בעובדי ציבור. הגיע הזמן שמשטרת ישראל ורשויות האכיפה יפסיקו להקל ראש במקרים חמורים שכאלה ויחלו להעניש ביד קשה חוליגנים ופורעי חוק שמרשים לעצמם לנהוג בחוסר כבוד ובאלימות כלפי נהגים מכל חברה שהיא".

מחברת אגד נמסר עוד כי: "אנו מזועזעים מהסרטון, ואף יותר מכך, מודאגים מההתדרדרות הבלתי פוסקת באלימות כלפי נהגי התחבורה הציבורית בישראל. אין כמעט יום בו לא מתאחדים אירועי אלימות מילוליים ופיזיים כנגד נהגי החברה ברחבי הארץ. הסרטון האמור, כמו סרטונים נוספים שהציפו לאחרונה את התקשורת ואת הרשתות החברתיות, הינו בבחינת קריאת השכמה למדינה – להתעורר ולפעול לפני שיהיה מאוחר מדי. אנו סבורים שלמרות חומרת אירועי האלימות כנגד נהגי אגד אין להשבית קווי שרות ואין לפגוע בציבור לקוחות אגד. לא זו הדרך למגר את התופעה מהשורש".

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר כי הם רואים בחומרה כל מקרה אלימות המופנה כנגד נהגים: "מקווים שיחד בשיתוף פעולה נמגר את תופעת האלימות כלפי הנהגים וקוראים לנהגים להתלונן בכל מקרה שנתקלו באלימות. מנגד נוסעי התחבורה הציבורית אינם צריכים לשלם את המחיר בהשבתת התחבורה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!