דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

פורים בבידוד / ועדים רבים ארגנו אירועי פורים מושקעים לעובדים, אך השנה הקורונה עשתה לחג "נהפוכו"

ראשי הוועדים מספרים על ההתלבטויות, על הספקים שהראו גמישות, ועל החברות שחוששות מהשבתה מוחלטת של העובדים עקב הבידוד | "יש לנו קבוצת ווטסאפ של ראשי ועדים, וכל מי שלא ביטל בהתחלה, הודיע בהמשך שהוא מבטל"

ליצן עושה ג'אגלינג בפורים (צילום ארכיון: מרים אלטשר/ פלאש90)
ליצן עושה ג'אגלינג בפורים (צילום ארכיון: מרים אלטשר/ פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מסיבת הפורים של עובדי כלל ביטוח תוכננה להיערך בשבוע הבא בביתן 2 של גני התערוכה, עם הופעות של הדג נחש, רד בנד ושירי מימון. כמו אירועי פורים במקומות עבודה רבים במשק, גם היא בוטלה עקב הנחיות משרד הבריאות להימנע מקיום אירועים גדולים, מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. בוועד עובדי כלל החליטו לדחות את האירוע למאי. "אי אפשר לקחת סיכון של להכניס חברה לשבועיים בידוד ולהשבית אותה, והחברות מפחדות, ובצדק", אומר ל'דבר' יו"ר הוועד, רוני רז. בין החברות שלא יקיימו את האירועים שתוכננו – פלאפון, כלל, מגדל, הוט, לאומי כארד, קופת חולים מאוחדת ועוד.

רז מספר שחלק מראשי הוועדים התלבטו אם לבטל עד הרגע האחרון. "יש לנו קבוצת ווטסאפ של ראשי ועדים, וכל מי שלא ביטל בהתחלה, הודיע בהמשך שהוא מבטל", הוא אומר. לדבריו, עד שעות אחר הצהרים אתמול, לדבריו, היו ועדים שעוד התלבטו. למרות זאת, כמעט כל הוועדים מדברים במושגים של דחייה ולא של ביטול. "כשסוגרים מסיבת פורים, עם אולם ואמנים, לבטל יומיים לפני האירוע זה נזק גדול, אז עדיף לדחות. אני דחיתי לסוף מאי, כדי לעשות מסיבת קיץ, עם אותם האומנים".

הסתדרות המעו"ף: "החלטנו לדחות, מתוך לקיחת אחריות"

"ביום ראשון הקרוב, 12 אלף חברות מועדון 'שלך' והמעו"ף שלך לגמלאי, היו אמורות להשתתף באירוע חגיגי לציון יום האישה שעורך המועדון, עם עשר זמרות בולטות על במה אחת" סיפרה הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית שחר און, העמותה לקידום מקצועי חברתי של הסתדרות המעו"ף. "כבר בשעות הבוקר כששמענו את הלך הרוחות בתקשורת, היינו צריכות לקבל החלטה אמיצה. עוד בטרם התקבלה החלטה רשמית, החלטנו לדחות, מתוך לקיחת אחריות".

לדבריה, לדחייה משמעויות כלכליות, שכן החזרות לאירוע כבר התקיימו, וכן הוכנה התפאורה, הגלריות והחלל. באירוע אמורות היו להשתתף הזמרות ריטה, נטע ברזילי, נסרין קדרי, עדן בן זקן, שרית חדד, מירי מסיקה, שירי מימון, נרקיס, גלי עטרי, ירדנה ארזי ודקלה. "חשוב לי לפרגן גם לאומניות בישראל, וגם להיכל מנורה שבאו לקראתנו. אלו גופים שניזוקו פה, ומפסידים ימי עבודה. אומן שמפסיד יום עם שתי הופעות, זו הפרנסה שלו".

ועד ויזה כ.א.ל: "הספקים מגלים הבנה"

"צו השעה היה לדחות, אבל אנחנו נקיים את המסיבה הזו בהמשך", אומר יו"ר ועד עובדי ויזה כ.א.ל. אופיר הרפז. הוועד דחה אירוע ל-2,000 עובדים ולבני משפחותיהם שתוכנן לשבוע הבא, וכן אירוע תחרויות שיזמה ההנהלה במהלך יום העבודה בין המחלקות. "הקורונה לא תשבור אותנו. יכול להיות שגם אם נערוך אותה באוקטובר, נזמין את כולם לבוא מחופשים. הכספים הללו נשמרים ונתעל אותם למקומות הנכונים. יש הבנה מאוד מאוד גדולה מצד העובדים, ואלו באמת צרות של עשירים. הסיכון לא שווה, העיקר שנהיה בריאים", אומר הרפז.

להרפז חשוב לומר מילה טובה לספקים איתם עובד הוועד על הפקת האירועים. "הספקים מגלים הבנה, וגם הם צד בעניין. לחברות ההפקה יש יחסים מתמשכים עם ועדי העובדים. ברור שגם להן זה לא פשוט וזה עשוי להכניס אותן למצוקה תזרימית, אבל חברה שהולכת לקראתך היום – היא חברה שתרצה לעבוד איתה בהמשך".

מלבד אירועי הפורים, ביטל ועד כ.א.ל. גם טיסת עובדות ליום האישה בבולגריה. בוועד ובהנהלה היו קרובים לסגירת נופש לחברה, אבל נראה שגם כאן ינקטו משנה זהירות, ויקבעו אותו לקראת סוף השנה, תוך הסכמה עם הספקים על 'נקודות יציאה' בדרך.

ועד טבע כפר סבא: "נפעל לגיבוש דרך אחרת לחגוג"

בטבע כפר סבא הוחלט לבטל את אירוע הפורים של המפעל ביום שני הקרוב, ושל מחלקת המו"פ ביום רביעי. "אנו נאלצים לקבל היום החלטה לא פשוטה אבל אמיצה ואחראית", כתב לעובדים יו"ר הוועד אלירן קוזליק. "אנו מבינים כי החלטה זו עלולה לאכזב אתכם, ובעיקר את בני משפחותיכם וילדיכם, אשר אירועים אלו מהווים עבורם מסורת שנתית מהנה ויפה לה הם מצפים, אך ראשית עלינו להבטיח את שלומכם ושלום יקיריכם. אנו נפעל בימים הקרובים עם הנהלת האתר לגיבוש דרך לחגוג אתכם את החג במסגרת האתר ולחשוב על פעילויות גיבוש למהלך השנה".

"כולנו תקווה כי אמצעי הזהירות הננקטים ברמה הארצית ובטבע יוכיחו את עצמם וההתפרצות של נגיף הקורונה תחלוף כלעומת שבאה, ותישאר בסופו של דבר רק כזיכרון רחוק" הוסיף קוזליק, וקרא לעובדים להמשיך ולהתעדכן באתר משרד הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!