דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש הממשלה

כלכלת הקורונה / נתניהו: תוקם קרן סיוע לעסקים חיוניים שנפגעו מהקורונה

ראש הממשלה אמר כי הוא "מבקש לפתוח קו אשראי כדי לתת מענה לעסקים וחברות שירגישו את הלחץ" | יו"ר ועדת הכספים גפני דרש מנתניהו להתערב מידית בפיטורים באל-על

נתניהו במסיבת עיתונאים לעדכון הנחיות ביחס לווירוס הקורונה, 4 במרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
נתניהו במסיבת עיתונאים לעדכון הנחיות ביחס לווירוס הקורונה, 4 במרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
יונתן קירשנבאום

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (מוצ"ש) כי הוא מתכנן "לפתוח קו אשראי כדי לתת מענה לעסקים וחברות שירגישו את הלחץ" בעקבות נגיף הקורונה. נתניהו לא פירט אילו עסקים מדובר ומה גובה הסיוע.

בחמישי האחרון פרסם משרד האוצר נתונים לפיהם מדינת ישראל נמצאת בעודף תקציבי, וזאת בשל התקציב ההמשכי. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום לראש הממשלה בדרישה לגבש חבילת סיוע ולחייב תשלום דמי מחלה מיום ההיעדרות הראשון.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פנה אמש במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, וביקש מהם לנקוט בפעולה דחופה כדי למנוע את פיטורי עובדי אל-על על רקע נגיף הקורונה. במכתב נוסף ביקש ח"כ גפני מראשי החברה להמתין עם צעדי הפיטורים. הוועדה צפויה לדון בנושא לאחר השבעת הכנסת.  "איום כה חמור של פיטורי עובדים בהיקף כה חריג – פיטורים שתוקפם עלול להיות מידי, או לכל המאוחר בסביבות חג הפסח, מחייב פעולה דחופה מצד המדינה" ציין ח"כ גפני במכתבו.

בדיון בנושא השפעות נגיף הקורונה שנערך ביום חמישי האחרון אמר נתניהו כי "החדשות הטובות הן שהמשק הישראלי נמצא במצב טוב, אפילו טוב מאוד". הוא הוסיף כי "אנחנו מתחילים את המשבר הזה במצב של משק איתן מאוד, וזה כמובן נכון ביחס לכמעט כל מדינות המערב. החדשות הלא טובות זה שאף אחד לא יודע איך האפידמיה הזאת תתפשט, לאן היא תגיע ואיזה מחירים היא תגבה גם מבחינה כלכלית. לכן אנחנו נערכים לקראת מה שכבר קרה, ולקראת מה שיכול לקרות".

(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

נתניהו הוסיף: "הצעד הראשון שאני מכריז עליו היום הוא שעד יום ראשון שר האוצר יקים קרן חירום לסיוע תזרימי לעסקים שהם חיוניים לתפקוד המשק. הצעד הבא יהיה שככל שיתפתח המשבר, משרד האוצר, בתיאום עם בנק ישראל, יציע כלים לסיוע תזרימי לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המשבר.

נתניהו ביקר את הפרת תנאי הבידוד על ידי שחקני מכבי תל אביב בכדורסל. "יש לי הערכה גדולה מאוד למכבי תל אביב בכדורסל, אך אני מגנה את העובדה שהם לא נשמעו להוראות הללו והפרו אותן. אנחנו מעמידים בדרך זו הרבה אזרחים בסכנה של הידבקות. כבדו את ההוראות".

בדיון  אמר מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "משרד האוצר ממשיך לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות במטרה להיערך לכל תרחיש אפשרי ולשמור על הכלכלה הישראלית".

התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר פרסמו היום הודעה משותפת בה כתבו
כי הקורונה פוגעת במגזר הפרטי במיליארדי שקלים, וקראו לרה״מ ליצור רשת הגנה "שתבטיח שעסקים לא יקרסו" , ולנקוט בפעולות מידיות: הסדרת סוגיית התשלום על ימי הבידוד וחלופות ההעסקה, הורדת רגולציה שתאפשר זרימה מהירה וחופשית יותר של חומרי גלם ומוצרים מחו"ל, דחייה של תשלומי המיסוי ותשלומים ממשלתיים של עסקים במצוקה תזרימית ומענה לעסקים עם בעיות תזרימיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!