דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עובדים במאבק / ההנהלה סירבה להצעה להקפאת המצב הקיים, עובדי בנק ישראל עזבו את משרדיהם

סכסוך העבודה החל לאחר שהוכנסו עובדי קבלן לתפקידי 'כתף אל כתף' בבנק | ועד העובדים: "התאכזבנו כשדחיתם על הסף את הצעתנו הנדיבה להקפיא את כל הנושאים השנויים במחלוקת כדי שנוכל להשהות לחודש את העיצומים ולהיערך ביחד להתפשטות הקורונה"

בנק ישראל. צילום: נתי שוחט / פלאש 90.
בנק ישראל. צילום: נתי שוחט / פלאש 90.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי בנק ישראל הורה לעובדי הבנק לעזוב את משרדיהם היום (ראשון) בשעה 14:00, לאחר שהנהלת הבנק דחתה את הצעתם להקפאת העיצומים תמורת הקפאת הפרות ההסכם הקיבוצי ב-2019. "עובדי בנק ישראל מבקשים להירתם כדי למנוע קטסטרופה כלכלית, אם מישהו רק יטרח להביט להם בעיניים ולהאזין להם בנפש חפצה. הוכחנו בעבר את אחריותנו ומחויבותנו לבנק ישראל, עכשיו גם ההנהלה צריכה לרסן את מי שמחפשים ללבות את האש ולשבת להידבר עמנו ממקום של כבוד ושקיפות" כתב הוועד להנהלה וקרא לה לשבת עימו להסדרת סיום העיצומים.

"התאכזבנו כשדחיתם על הסף את הצעתנו הנדיבה להקפיא את כל הנושאים השנויים במחלוקת כדי שנוכל להשהות לחודש את העיצומים ולהיערך ביחד להתפשטות הקורונה. התאכזבנו אבל לא הופתענו" הוסיפו. "כשנגיף הקורונה תוקף את הכלכלה העולמית והישראלית והמשק כולו מדמם, בנק ישראל ממשיך לבזבז עשרות מיליוני שקלים על יועצים חיצוניים, על עובדים ארעיים ועל חברות חיצוניות שנקראות לעשות עבודה שנעשית ממילא על ידי משרד האוצר". הצעת העובדים שנדחתה, כללה גם הצעה להסדרת עבודת העובדים מהבית בהתאם להמלצות משרד הבריאות.

מזה כשבועיים מוחים העובדים על התרחבות תצורות ההעסקה הזמניות והקבלניות בבנק, כשלטענתם אחד מכל חמישה עובדים הוא עובד זמני, ורבים מהם מבצעים עבודה כתף אל כתף עם עובדי הבנק הקבועים. בוועד מוחים גם על הפגיעה ביציבות הבנק לאור עזיבתם של בכירים המותירים אחריהם כיסאות ריקים. "ככה זה כשהמועצה המינהלית יושבת מבודדת ומנותקת בתל אביב ומקבלת החלטות הרות גורל, תוך התעלמות ממנהלי בנק ישראל שיושבים בירושלים, אלה שעוד נותרו לשבת בכיסאותיהם. הזהרנו שחוסר היציבות הניהולית בצמרת בנק ישראל מסכנת את הכלכלה הישראלית. עכשיו כשאנחנו על סף המשבר הכלכלי העולמי הגדול ביותר מאז 2008 – זה נכון שבעתיים", נמסר מהוועד.

החרפת העיצומים, ציין הוועד, נעשתה בתיאום עם ההסתדרות הכללית במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז בבנק. עד עתה נמנעו עובדי הבנק במסגרת הסכסוך מביצוע תיקונים שונים של תקלות, ומשיתוף פעולה בענייני עבודה עם היועצים החיצוניים.

מבנק ישראל נמסר: "מצער, שבזמן שהמשק כולו מתמודד עם משבר הקורונה, בוחרים עובדי בנק ישראל לפגוע בפעילות החיונית של הבנק. יצוין, כי השינוי הארגוני, שנועד להתאים את הבנק לתמורות בכלכלה העולמית והמקומית, קובע תוספת משמעותית של תקנים לעובדי הבנק, כך שנראה שוועד העובדים חייב בהסברים לציבור אודות הסיבות האמיתיות לצעדים הננקטים. יובהר גם, כי בניגוד מוחלט לדברי העובדים, יו"ר המועצה המנהלית של הבנק, פרופ שוקי שמר, לא הורה להנהלת להימנע מניהול מו"מ עם העובדים. ההיפך הוא הנכון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!