דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

כלכלת הקורונה / בעקבות חובת הבידוד: ישראייר וארקיע עוצרות את הטיסות לחו"ל

בישראייר ובארקיע הודיעו כי החברות יפעילו טיסות בתוך ישראל בלבד | ב'אל על' הודיעו כי הטיסות יימשכו בהתאם לביקושים, "מתוך אחריות לאומית לשמר ככל שניתן את נתיבי האוויר מישראל ואליה פתוחים"

מטוסי ארקיע בנתב"ג (צילום: משה שי/פלאש 90)
מטוסי ארקיע בנתב"ג (צילום: משה שי/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חברות ארקיע וישראייר יעצרו את טיסותיהן לחו"ל בעקבות הוראת משרד הבריאות על כניסה לבידוד ביתי של כלל הישראלים החוזרים מחו"ל ואזרחים זרים הנכנסים לישראל בעקבות נגיף הקורונה. ב'אל על' הודיעו כי הטיסות יימשכו בהתאם לביקושים, ויאפשרו ללקוחות לדחות את להקפיא טיסות מתוכננות ללא תשלום למשך שנה. הפסקת הטיסות של ארקיע וישראייר והצמצום הצפוי בטיסות של אל על מאותתת על החרפה במשבר בענף התעופה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

חברת ישראייר הודיעה כי תפעל עד לסוף השבוע להחזיר את כלל נוסעיה השוהים בחו"ל. לאחר מכן תבטל החברה את טיסותיה הבינלאומיות המתוכננות עד לסוף חודש מרץ. הטיסות בנתיבים הפנים ארציים מחיפה ונתב״ג לרמון ימשיכו כסידרן. בהודעת החברה נאמר כי "זוהי שעה קשה לענף התעופה והתיירות במדינת ישראל מאחלים החלמה מהירה לחולים ומקווים שניתן יהיה לחזור למסלול חיים תקין במהרה". חברת ארקיע הודיעה כי הפנתה את כלל מטוסיה ואת פעילותה לטיסות לאילת בלבד. מהחברה נמסר כי "הטיסות מבוצעות במטוסי האיירבס החדשים שעברו חיטוי ומצוידים במסנני אוויר מתקדמים".

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, אמר אמש (שני) כי "אל על רואה ערך עליון בשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה גם בשעת חירום ולכן תוסיף להפעיל טיסות לאמריקה, אירופה ואפריקה וזאת בהתאם לביקושים ולצורך". בהודעת החברה הערב צוין כי "למרות הירידה המשמעותית בביקוש לטיסות עתידיות, אל על תמשיך להפעיל טיסות בהתאם לביקושים, מתוך אחריות לאומית לשמר ככל שניתן את נתיבי האוויר מישראל ואליה פתוחים". עוד נאמר כי החברה נאלצת לדחות את מועד פתיחת הנתיבים החדשים לשיקגו לסוף יוני, השקת הקו לטוקיו תידחה לסוף אוגוסט והשקת הקו לדיסלדורף תידחה לתחילת יולי.

בהערכת מצב שביצעה החברה הוחלט כי השיקולים המרכזיים בפעולת החברה יהיו שימור הקשר האווירי לישראל לנוסעים ומטען, בריאות וביטחון הנוסעים והצוותים ומתן פתרונות ללקוחות החברה.

באל על המליצו לציבור הנוסעים להקדים את מועד טיסתם ולהתעדכן בפרסומים השוטפים אודות הפעלתן של הטיסות. החברה מאפשרת ללקוחות המחזיקים בכרטיסי טיסה שמועד תחילת נסיעתם עד סוף מרץ לדחות או להקפיא כרטיס הטיסה ליציאה עד סוף פברואר 2021 ללא תשלום דמי שינוי וטיפול, בכפוף לשינויים במחיר כרטיס הטיסה ככל שיחולו.

ביום ראשון השבוע, בטרם הודעת משרד הבריאות על חובת הבידוד לכלל הנכנסים לישראל, העריכה אל על כי את הפגיעה בהכנסותיה בחודשים ינואר עד אפריל בכ-160 מיליון ש"ח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!