דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / בעקבות הקורונה: נאסרה כניסת מבקרים לבתי אבות ולדיור מוגן

הסיבה: הפגיעות הגדולה של האוכלוסייה המבוגרת לנגיף | בנוסף הנחה משרד העבודה והרווחה להכין מתחמי בידוד במסגרות שבאחריותו לחסרי עורף משפחתי

כניסה לבית דיור מוגן "משען חולון" (צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com)
כניסה לבית דיור מוגן "משען חולון" (צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

איסור ביקורים בבתי אבות והכנת מתחמי בידוד במסגרות לחסרי עורף משפחתי: משרד העבודה והרווחה הודיע היום (שלישי) כי הוא מרחיב את ההנחיות למסגרות שבפיקוחו.

בהתאם להנחיות הורה משרד העבודה והרווחה לבתי אבות ובתי הדיור המוגן, להימנע לחלוטין מהכנסת אורחים בשעריהם. מפגשים עם מבקרים ובני משפחה צריכים להתקיים מחוץ לשערי המסגרת ובתנאי שהמבקר עצמו לא נמצא בבידוד ולא נחשף בעצמו לאנשים שנמצאים בבידוד. כמו כן קובעות ההנחיות כי הנהלת בתי האבות צריכה לוודא שספקים ייכנסו רק לאחר שנבדק כי איש מהם או מבני משפחתם אינו חייב בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות.

הנחיות משרד העבודה והרווחה מתייחסות גם לאפשרות שלמרות כל אמצעי הזהירות אחד הדיירים יהיה חייב בבידוד. במקרה כזה מונחים בתי האבות להקצות אזור למבודדים שבו יוכל לשהות הדייר ללא מגע עם הדיירים האחרים או עם אנשי הצוות. כמו כן הונחו צוותי המסגרות להקפיד הקפדה יתרה על כללי ההיגיינה שפרסם משרד הבריאות.

בנוסף לבתי האבות ובתי הדיור המוגן הונחו גם המסגרות החוץ ביתיות של המשרד, להכין מתחמי בידוד למקרה שדיירים ייאלצו לשהות בבידוד ואין להם עורף משפחתי. אם אין אפשרות לתחום אזור מבודד, על המסגרת לפנות למשרד ואז תישקל האפשרות להעביר את הדייר הזקוק לבידוד למסגרת קליטה ייעודית.

גם המסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות אשר נמצאים בסיכון גבוה יותר להידבקות, הונחו לצמצם ככל הניתן ביקור של אנשים מבחוץ ולהקפיד הקפדה יתרה על הנחיות ההיגיינה של משרד הבריאות. כמו כן ההנחיה היא שלא לקיים שום אירועים במסגרות אלו.

מוקדם יותר השבוע הנחה המשרד את המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות להכין רשימה של מבודדים מקרב קהל מקבלי שירותי הרווחה אשר יצרו קשר עם המחלקה והעלו צורך בקבלת סיוע, על מנת שניתן יהיה לשמור עמם על הקשר ולסייע להם בעת הצורך. כמו כן, הנחה המשרד את המחלקות להיערך למתן שירותים סוציאליים באמצעות התקשרות מרחוק על ידי תקשורת מחשבים או טלפוניה. מסגרות היום בקהילה יישארו פתוחות אך ההנחיה לגביהן היא להקפיד על קיום הוראות משרד הבריאות בכל הנוגע להיגיינה ולהימנע מקיום אירועים רבי משתתפים.

כמו כן, משרד הרווחה הנחה את המסגרות החוץ ביתיות שלא לאשר לעובדיהן חופשות מחוץ לישראל. ההנחיה רלוונטית לעובדי המסגרות כגון מעונות לטיפול בנוער בסיכון, מקלטים לנשים מוכות, מוסדות שיקום למכורים לסמים, חלופות מעצר וכל המסגרות המשמשים ללינת לילה ונמצאים בהתקשרות עם המשרד. המשרד גם עצר את כל קליטת המתנדבים מחו"ל אשר היו אמורים להגיע לסייע במסגרות הרווחה.

המוקדנים במוקד החירום של משרד העבודה והרווחה 118 תודרכו להפנות אוכלוסיות רווחה שפונות למוקד לקבל מידע באשר לצורך בבידוד או שכבר נמצאות בבידוד וזקוקות לסיוע. המוקדנים מנתבים את הפניות למחלקות לשירותים חברתיים או למשרד הבריאות על פי הצורך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!