דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הבריאות

נגיף הקורונה / 70 חולי קורונה ידועים בישראל, איסור על ביקורים בבתי חולים ובבתי אבות

10 חולים חדשים נוספו אתמול למצבת החולים בישראל | במשרד הבריאות מבקשים לשקול את נחיצותם של אירועים המוניים ויאסרו קיום אירועים של יותר מ-2,000 בני אדם | עוד קוראים במשרד לקשישים עם מחלות רקע, ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה לצמצם מגע עם אנשים

ישיבה של הצוות לטיפול במגפות, באגף לשעת חירום של משרד הבריאות (צילום: דוברות משרד הבריאות)
ישיבה של הצוות לטיפול במגפות, באגף לשעת חירום של משרד הבריאות (צילום: דוברות משרד הבריאות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע אתמול (שלישי) על עוד עשרים חולי קורונה ידועים, מה שמעמיד את מספרם בישראל על 70. רוב החולים החדשים חזרו מיעדים בחו"ל, בהם ספרד, צרפת, אוסטריה, גרמניה, ארה"ב, יוון ואזרבייג'ן. ארבעה מעשרים החולים החדשים לא חזרו מחו"ל אלא נדבקו ממגע עם חולה בארץ. בנוסף, מספר תיירים גרמנים שהיו במגע עם חולה מאומת בבית ג'אלה גילו לאחר חזרתם לגרמניה שהם חולים בנגיף.

כאן ניתן לעקוב אחר המקומות בהם ביקרו החולים הידועים בארץ, ולהבין אם אתם נדרשים להיכנס לבידוד לאחר שהייתם במגע עם חולה:

משרד הבריאות הוציא אמש (שלישי) מספר הנחיות חדשות כחלק מאסטרטגית ”ריחוק חברתי" למניעת התפשטות הנגיף. המשרד הורה למנוע ביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים ולאשר רק מלווה אחד למוסדות אלה. על המלווה להיות ללא תסמיני חולי. בנוסף, משרד הבריאות מבקש לשקול את נחיצותם של אירועים המוניים ויאסור אירועים של יותר מ-2,000 בני אדם. המשרד גם ממליץ לקשישים, במיוחד לקשישים עם מחלות רקע, ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה לצמצם מגע עם אנשים. בנוסף, הוחלט כי הרכבת בנתב"ג תהיה סגורה לכל הנוחתים בישראל. הנסיעה מתחנת נתב"ג תתאפשר רק לעובדי נמל התעופה וצוותי האוויר שיזוהו באמצעות תג עובד. נוסעי טיסות הפנים יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת עם הצגת כרטיס טיסה – תנאי הכרחי לנסיעה ברכבת. ההחלטה התקבלה בעקבות ההנחיה שפורסמה ביום שני, לפיה כל מי ששב לארץ ייכנס לבידוד ביתי למשך שבועיים.

תחנת הרכבת נתב"ג (צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com)
תחנת הרכבת נתב"ג (צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com)

ברחבי העולם, בדגש על באיטליה, ממשיך נקיף הקורונה להתפשט. מספר החולים באיטליה עבר את ה-10,000 ואתמול מתו בה 168 חולים. המדינה כולה נכנסה להסגר. בטורקיה התגלה אתמול חולה ראשון מאומת. ברחבי העולם מספר החולים עומד על יותר מ-118,000 ויותר מ-4,200 מתים.

לפי משרד הבריאות, כדי למנוע הידבקות יש לשטוף ידיים, לכסות את האף ואת הפה בזמן שיעולים ועיטושים עם טישו או עם המרפק, להישאר בבית ולא לנסוע בתחבורה ציבורית אם לא מרגישים טוב, לא ללחוץ ידיים, להימנע מהשתתפות בהתכנסויות המוניות, ולהיכנס לבידוד לפי הצורך (חזרה מחו"ל או מגע עם חולה בקורונה).

תסמיני ההידבקות בנגיף הם חום, שיעול ו/או קוצר נשימה. ניתן להתקשר לקו הטלפוני של משרד הבריאות *5400 עם שאלות או ברורים על בידוד ביתי או על תסמיני המחלה. ניתן גם לקבל מידע או לדווח על בידוד באתר של משרד הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!