דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וגאווה / "האמת הופכת אותנו לחופשיים": הכדורסלן סבסטיאן וגה יצא מהארון כהומו

וגה בן ה-31 ששיחק בעבר בנבחרת ארגנטינה, הפך להיות הכדורסלן הפעיל הראשון בארגנטינה שמכריז באופן פומבי על נטיותיו המיניות | כוכב העבר מאנו ג'ינובילי כתב לחברו: "האומץ שלך הולך לעזור להרבה אנשים, סבה!"

סבסטיאן וגה (משמאל) במדי נבחרת ארגנטינה מול נבחרת אוסטרליה. 27 ליוני 2010 (Photo by Mark Dadswell/Getty Images)
סבסטיאן וגה (משמאל) במדי נבחרת ארגנטינה מול נבחרת אוסטרליה. 27 ליוני 2010 (Photo by Mark Dadswell/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקן הכדורסל הארגנטינאי סבסטיאן וגה יצא מהארון ובכך הפך לכדורסלן הראשון בארגנטינה שמכריז באופן פומבי על נטיותיו המיניות. וגה פרסם בחשבון הטוויטר שלו מכתב אישי בו כתב "האמת הופכת אותנו לחופשים". 

וגה בן ה-31 משחק בעמדת הפורוורד במדי קבוצת חימנסיה קומדורו בליגה הבכירה של ארגנטינה ונהנה מעונת השיא בקריירה שלו. הוא קולע העונה בממוצע  11.6 נק', קוטף 6.4 רב' ומוסר 3.8 אס'. וגה שיחק בנבחרות הצעירות של ארגנטינה והופיע עם הנבחרת הבוגרת באליפות דרום אמריקה ב-2010. 

במכתב גלוי וחשפני כתב וגה על הרגעים הקשים שהיה צריך לעבור כאשר נאלץ להסתיר את נטיותיו המיניות "אני זוכר במדויק את הרגע. אני שוכב במיטה בחושך מוחלט, מביט בתקרה, לא יודע מה לעשות. לא רוצה לעכל, כאשר הראש שלי מתפוצץ. בפעם הראשונה בחיי הייתי עם גבר, לא יכולתי לקבל ולעכל את זה. זה היה אחד הערבים הנוראים בחיי, משמעות הדבר הייתה שינוי מוגדר בחיי ובמבנה שלהם. סבלתי, הדחקתי רגשות, הרגשתי שאני לא מפספס משהו. לא יכולתי להבין איך אדם מאותו המין מושך אותי. זה היה לא בסדר".

"הייתה לי חברה, חייתי את חי כהטרוסקסואל, אך עם הזמן התשוקה להיות עם גבר עלתה מחדש. אלו היו חודשים של בלבול מוחלט. אני הייתי משקר לעצמי, הדחקתי את המציאות, הייתי עצוב ומתוסכל. הוא לא הבין מה הייתה הבעיה שלי. רציתי להיות כמו הקולגות שלי והחברים שלי והתחלתי לשקוע".

וגה מתאר שהסערה הנפשית אליה נקלע בעקבות הקושי לשתף את הסביבה החברתית והצורך להסתיר מכולם את האמת, החלה להשפיע גם על קריירת כדורסל שלו "התחלתי לחשוב על לפרוש מכדורסל, למרות שזה היה הדבר שאהבתי לעשות כל חיי. באותה העונה (2014-15), התחלתי להיפצע שוב ושוב. נראה שהגוף שלי צעק עלי שמשהו לא בסדר ואני הייתי חייב להשתנות. התחלתי טיפול, לקחתי את המושכות לידיים וסיפרתי למשפחה שלי".

למרבה הפתעתו, וגה התקבל בהמון אהבה ותמיכה מצד משפחתו והבין שחלק מהקושי והפחדים היו רק בראש שלו, לאחר מכן הוא סיפר לחבריו הקרובים. כאשר עבר לחמנסיה ב-2017 הוא עזר את האומץ וסיפר לראשונה גם לחברי קבוצתו ומאמניו. "כולם הגיבו בהבנה ואהבה". 

את מכתבו מסיים במסר של אופטימיות "מה המטרה של כל זה? הדבר החשוב ביותר הוא להיות מסוגל לקבל את עצמך ולהרגיש חופשי. הראיתי לכולם ולעצמי שהמקצוע שלי וחיי האישיים יכולים ללכת באותה דרך. שאני יכול להיות הומו ולהיות בתוך הכדורסל באותה המחויבות שהייתה לי מאז שהתחלתי בליגה. אני רוצה שהטריגר הזה יעזור לאנשים אחרים שעשויים להיות בסיטואציה דומה".

חברים רבים בספורט הארגנטינאי הביעו תמיכה בוגה, אחד מהם הוא כדורסלן העבר מאנו ג'ינובילי ששיתף עמו פעולה עם בנבחרת ארגנטינה וכתב לחברו בחשבון הטוויטר: "האומץ שלך הולך לעזור להרבה אנשים, סבה! הזמן קרוב מאוד שיש לא יהיה צריך להודיע ​​על ההעדפה המינית שלו כדי להרגיש חופשי. חיבוק גדול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!