דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

מחיר הקורונה / המו"מ בין העובדים להנהלת אל על התפוצץ: "ההנהלה דחתה על הסף כל הצעה"

לפי הודעת ההסתדרות, הצעות העובדים לוותר על מיליארד דולר בשבע שנים ולהוציא אלפי עובדים לחל"ת - נדחו | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה, קורא לה להתעשת"

מטוס אל על בנתב"ג (צילום: משה שי/פלאש90)
מטוס אל על בנתב"ג (צילום: משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פיצוץ בפגישת המו"מ בין ההסתדרות ומועצת עובדי אל על לבין הנהלת החברה, על רקע המשבר החמור בענף התעופה בעקבות נגיף הקורונה – כך נמסר הערב (רביעי) מההסתדרות. "ההנהלה דחתה על הסף כל הצעה שהונחה על שולחן הדיונים, כאשר העובדים היו מוכנים לוותר על סך של 1,000,000,000 דולר על פני תקופה של 7 שנים, לרבות הצעות חל"ת וויתורים כואבים נוספים", נאמר בהודעת ההסתדרות.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר בעקבות פיצוץ המשא ומתן כי "בתום מו"מ מרתוני שהובלתי במשך שתי יממות רצופות, הנהלת אל על דחתה את כל ההצעות שגיבשנו בשיתוף עם עובדי החברה. יש כאן משבר שלא היה כמותו וההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה ואת האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיה. אני חרד לגורלה של אל על וקורא להנהלה להתעשת. על ההנהלה לקבל את הצעת ההסתדרות ולשוב לשולחן המו"מ".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הוסיף: "הנהלת אל על רק רוצה להשית גזירות על עובדיה, מבלי להכיר בחשיבותו של ההון האנושי להמשך קיומה של החברה. הערב נחצה גבול ואם ההנהלה לא תשתף פעולה עם העובדים ועם המציאות, החברה עלולה לקרוס תוך ימים ספורים".

הפגנת עובדי אל על (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הפגנת עובדי אל על (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק: "עובדי אל על הציעו היום להנהלת החברה שווי התייעלות של מיליארד דולר בשבע שנים תוך ויתורים כואבים מאד, וזאת מבלי שבעלי החברה הזרימו לחברה במשבר זה דולר אחד. הנהלת החברה והבעלים החליטו לנצל את המצב ולנסות לסחוט את העובדים, ולזה לא ניתן יד".

מוקדם יותר היום (רביעי) אמר ארנון בר-דוד כי העובדים וההנהלה קרובים לסיכום, וקרא למשרד האוצר להציג במהרה חבילת סיוע לחברה "מתוך הכרה בכך שחברת אל על היא נכס אסטרטגי למשק הישראלי״. בכלי תקשורת שונים פורסם כי בכוונת החברה להוציא בקרוב לחופשה ללא תשלום חלק ניכר מ-6,000 עובדי החברה על רקע התמעטות הטיסות בשל נגיף הקורונה.

ביום שני השבוע הורה משרד הבריאות על בידוד ביתי לכל הנכנסים לישראל מחו"ל. בעקבות ההנחיה הודיעו חברות התעופה ארקיע וישראייר על הפסקת הטיסות לחו"ל. אל על לעומתן הודיעה שתמשיך להפעיל את הטיסות שלה בהתאם לביקושים. הבוקר (רביעי) פרסמה אל על הודעה לבורסה, לפיה לחובת הבידוד של 14 יום על הנכנסים לישראל מכל מדינות העולם "צפויה להיות השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה, אך בשלב זה אין ביכולתה להעריך את היקף ההשפעה".

על פי הודעת ראש הממשלה נתניהו מהיום (רביעי), הסיוע לענף התעופה יינתן בנפרד מ-10 מיליארד שקלים שהוקצו למשק, אך טרם ננקב סכום או תכנית אופרטיבית לסיוע לחברות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!