דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

כדורגל עולמי / ארגון שחקני הכדורגל העולמי: "להפסיק לשחק במקומות בהם התפרצה הקורונה"

בעקבות כניסתם של שחקני כדורגל באנגליה וגרמניה לבידוד ודחייתם של משחקים רבים בעולם, קורא ארגון 'FIFPRO': "לאפשר לשחקנים לעשות את הצעדים הנדרשים כדי לשמור על בריאותם"

שחקני ארסנל ואולימפיאקוס במשחק שנערך במסגרת הליגה האירופאית ב-27 לפברואר 2020 (Photo by Chloe Knott - Danehouse/Getty Images)
שחקני ארסנל ואולימפיאקוס במשחק שנערך במסגרת הליגה האירופאית ב-27 לפברואר 2020 (Photo by Chloe Knott - Danehouse/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני הכדורגל העולמי 'FIFPRO' קורא להפסיק את משחקי הכדורגל במקומות בהם התפרצה מגיפת הקורונה ולאפשר לשחקנים לעשות את הצעדים הנדרשים כדי לשמור על בריאותם. 

היום (רביעי) התברר שטימו הוברס, שחקנה בן ה-23 של קבוצת האנובר 96 מהליגה השנייה בגרמניה, אובחן כחולה בקורונה. בעקבות כך, שחקנים בקבוצתו יצטרכו ככל הנראה להיכנס לבידוד. במקביל, התאחדות הכדורגל האנגלית החליטה לדחות את משחקה של קבוצת ארסנל מול מנצ'סטר סיטי שהיה מתוכנן להתקיים הערב, בעקבות מפגשם של שחקני ארסנל עם אבנגלוס מרינאקיס, בעלי קבוצת אולימפיאקוס היוונית ונוטינגהאם פורסט מהליגה השנייה באנגליה, שאובחן אתמול כחולה בקורונה. 

אבנגלוס מרינאקיס, בעלי קבוצת אולימפיאקוס, שחלה בקורונה. 27 לפברואר 2020 (Photo by Sebastian Frej/MB Media)
אבנגלוס מרינאקיס, בעלי קבוצת אולימפיאקוס, שחלה בקורונה. 27 לפברואר 2020 (Photo by Sebastian Frej/MB Media)

התפרצות הנגיף מעוררת ויכוח בעולם הספורט האם להמשיך לשחק כדורגל במצב שנוצר, גם אם זה אומר שהמשחקים יתקיימו ללא קהל. הקבוצות ומנהלי הליגות מעוניינים כמובן שהשחקנים יעלו לכר הדשא, כדי לצמצם את ההפסדים הכלכליים. בכדורגל האיטלקי כבר הודיעו על הפסקת הליגות עד ה-3 לאפריל ובצרפת החליטו שהכדורגל ימשיך ללא קהל עד ה-10 לאפריל. 

לפי ארגון שחקני הכדורגל העולמי "נסיעות חוצות גבולות והשתתפות במשחקים מייצרות סיכון גבוה להידבק בנגיף הקורונה ומשפיעות על כולם, החל מהצופים והשחקנים למנהלי המשחקים וצוותי המועדונים". בארגון ממשיכים ומסבירים את הסכנות ששחקני הכדורגל נדרשים להתמודד איתם, כל עוד הם מוחרגים מהתקנונים של המדינות בשם הקריאה להמשיך את הספורט כרגיל "כדורגלנים מקצועיים, כמו עובדים אחרים, מודאגים מכך שהם ובני משפחותיהם וחבריהם ייחשפו לווירוס הקורונה במהלך היומיום שלהם. עבור השחקנים, החשיפה שלהם עשויה להגיע במהלך נסיעות, אימונים וימי משחק. יש לתאם כל פעולה שנוגעת לפעילויות אלה בשיתוף פעולה הדוק עם השחקנים וארגוני השחקנים".

"אנו מבקשים מהמעסיקים וממארגני התחרויות לכבד את רצונם של שחקנים לנקוט באמצעי זהירות לטווח קצר כולל דחיית אימונים ותחרויות. אנו תומכים בשחקנים ובארגון השחקנים שלהם שביקשו השעיה או דחייה של פעילויות כדורגל במדינות שלהם" אומרים בארגון וקוראים "לאחד כוחות וליצור סולידריות במטרה למצוא את הדרכים הטובות ביותר לטפל במשבר ולשמור על הבריאות של שחקני הכדורגל".

יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, אמר בעקבות הצהרת הארגון כי "ארגון שחקני הכדורגל בישראל מצטרף לעמדת 'FIFPRO', אנו קוראים למועדונים לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תוך שמירה על שלומם של השחקנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!