דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / מזכ"לית הסתדרות המורים קוראת לסגירת המסגרות החינוכיות: "הפקרת התלמידים ועובדי ההוראה"

בן דוד כתבה מכתב לראש הממשלה ובו הזהירה כי: "בתי הספר וגני הילדים מהווים מדגרות למחלות זיהומיות החושפות את כל באי המקום. זוהי סכנה חמורה ומידית לתלמידים, לעובדי הוראה, לבני המשפחות" | שר החינוך: "אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
דוד טברסקי

"אני קוראת לראש הממשלה לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור ובכללם תלמידי ישראל, מחנכי ישראל ובני משפחותיהם כדי לעצור את ההתפשטות ואת הקורבנות הבאים", כך נאמר היום במסרון שנשלח הבוקר (חמישי)  לכל עובדות ועובדי ההוראה על ידי יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. הדברים נאמרו למורים בהמשך למכתב אותו כתבה בן דוד לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו קראה לו לסגור את מערכת החינוך, כפי שקרה ב"שוודיה, דנמרק, פולין איטליה ועוד ועוד".

שער כניסה לבית ספר. ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
שער כניסה לבית ספר. ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

במכתבה לראש הממשלה כתבה בן דוד כי "בתי הספר וגני הילדים, מהווים מדגרות למחלות זיהומיות החושפות את כל באי המקום. זוהי סכנה חמורה ומידית לתלמידים, לעובדי הוראה, לבני המשפחות ובפרט לבעלי מערכת חיסון ירודה". עוד הוסיפה כי "כל המאמצים למנוע התפשטות אפידמיולוגית כלל ארצית לא יצלחו ברגע שבו הנגיף ידביק קהילות שלמות של באי בתי הספר".

מזכ"לית הסתדרות המורים דרשה כי השיקול הכלכלי לא ייגבר על הדאגה לבריאותם ולחייהם של התלמידים ושל עובדי ההוראה והוסיפה כי כבר עתה ישנם מורים הסובלים ממחלות רקע שאינם מגיעים לבית הספר, על חשבון ימי מחלתם.

שר החינוך רפי פרץ אמר היום (חמישי), לאחר דבריה של בן דוד, כי: "אנחנו מתואמים באופן הדוק עם ממשרד הבריאות – אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית", והוסיף כי "אנחנו עם יד על הדופק בנושא הזה ונמשיך לעדכן. אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים ומצד שני אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר עם הוראות ברורות. מי שלא מרגיש טוב, אפילו קצת, לא לבוא לבית הספר. מורים ותלמידים כאחד. אל תקחו סיכון. בסוף הפעולות הקטנות האלו יסייעו להפחית את ההתפשטות".

משרד החינוך הוציא הנחיות לנתינת דגש על הגיינה אישית של התלמידים. תיבחן רכישת ג׳ל אלכוהולי ברמה הבית ספרית ויושם דגש על ניקיון השירותים בבתי הספר. בהפסקות הילדים ישחקו בקבוצות קטנות, טיולים וסיורים שמתקיימים יהיו עד 100 תלמידים. פעולות לליווי וניטור של התלמידים וצוותי ההוראה הנמצאים בבידוד יימשכו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!