דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

מחיר הקורונה / בעקבות הקורונה: הלימודים בבתי הספר והאוניברסיטאות יופסקו לפחות עד אחרי פסח

בלחץ ההורים וארגוני המורים ומחשש כי בתי הספר מהווים כר פורה להתפשטות הנגיף הוחלט במשרדי החינוך והבריאות להשהות את הלימודים | כ-2 מיליון תלמידים ו-200 אלף אנשי חינוך יצאו לחופשה לא מתוכננת | נתניהו קרא להקמת ממשלת חירום לאומית

נתניהו במסיבת עיתונאים לעדכון הנחיות ביחס לווירוס הקורונה, 4 במרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
נתניהו במסיבת עיתונאים לעדכון הנחיות ביחס לווירוס הקורונה, 4 במרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דוד טברסקי

מערכת החינוך תצא לחופשה לפחות עד סוף חופשת הפסח, כך הודיע הערב (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות החלטה שהתקבלה במשרד רה"מ ובמשרדי החינוך והבריאות לאחר יום שלם של התייעצויות והתלבטויות. המשמעות: מעל ל-2 מיליון תלמידים, ומעל ל-200 אלף אנשי הוראה יצאו לחופשה לא מתוכננת שעה שהמשק כולו עוד לומד כיצד להתמודד עם המציאות המתפתחת. אלה יצטרפו ל-8,000 תלמידים ומורים שכבר נמצאים בבידוד. לדברי רה"מ, גם האוניברסיטאות יפסיקו את פעילותן ואילו החינוך המיוחד, פנימיות ומסגרות לנוער בסיכון יוחרגו מההשבתה. נתניהו התייחס גם לצורך לייצר מסגרת חינוכית לילדיהם הקטנים של אנשי הצוותים הרפואיים, "כמו קייטנה". בסיום דבריו אמר ראש הממשלה כי הוא "קורא להקים ממשלת חירום לאומית ולשים בצד את הפוליטיקה".

"אנחנו נמצאים במשבר שמעולם לא היה כמותו, ואנחנו מחויבים לספק לכם את העובדות כפי שאנחנו מבינים אותן" אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, "הנגיף מתפשט בטור גיאומטרי, אין מקום אחד על פני כדור הארץ שחסין ממנו ובשלב הזה אין חסין לנגיף. צפי התמותה הוא בין 2 ל-4 אחוזים, זהו שיעור גבוה מאד. זו מגיפה אמתית. היעד העליון שלנו הוא להאט ככל האפשר את קצב ההדבקה, כך נוכל לצמצם את מספר החולים ולטפל בחולים. אנחנו באירוע מתגלגל שאף אחד לא מכיר אותו, אנחנו יודעים איך זה מתחיל אנחנו לא יודעים איך זה יגמר".

"המפתח לנגיף הוא מניעת ההדבקה – שמירה על הגיינה אישית – אל תלחצו ידיים, ורחצו ידיים. הדבר השני הוא שמירת מרחק. השרים לא נמצאים איתי כאן על הבמה. רצוי לשמור על מרחק מינימלי של מטר ורצוי שני מטר".

הבוקר שלחה יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מכתב לראש הממשלה בו ביקשה לבטל את הלימודים מחשש לבריאות התלמידים והמורים לאחר שבהסתדרות התקבלו מאות פניות ממורות ברחבי הארץ שהביעו חשש מהמצב. "בתי הספר וגני הילדים מהווים מדגרות למחלות זיהומיות החושפות את כל באי המקום", כתבה בן דוד. מעל ל-50 אלף מהמורים, המהווים יותר מ-27% מהמורים בישראל, הם מעל גיל 50, קבוצת גיל הנחשבת לסיכונית יותר לנגיף ורמת הסיכון שלה עולה בהתאם לגיל. "זוהי סכנה חמורה ומיידית לתלמידים, לעובדי הוראה, לבני המשפחות ובפרט לבעלי מערכת חיסון ירודה. כל המאמצים למנוע התפשטות אפידמיולוגית כלל ארצית לא יצלחו ברגע שבו הנגיף ידביק קהילות שלמות של באי בתי הספר", דברי בן דוד.

רוב האוניברסיטאות והמכללות בארץ הודיעו עוד אתמול שקורסים שבהם משתתפים מעל ל-100 סטודנטים יבוטלו וישודרו באופן מקוון במקום. האוניברסיטה העברית ומכללת עזריאלי להנדסה בירושלים הודיעו על דחיית פתיחת סמסטר ב' בשבוע, ל-22 במרץ, לצורך התארגנות לקראת פתיחת שנת לימודים מקוונת. מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, הוציא הודעה רשמית לכלל בתי הספר של החינוך העצמאי בארץ כי עפ"י הנחיית מנכ"ל החינוך, כל בתי הספר יושבתו כולל כיתות החינוך המיוחד.

נכון להערב, מעל ל-26 מדינות סגרו את המערכת החינוכית שלהן וביניהן סין, יפן, דרום קוריאה, איטליה, שוודיה, דנמרק ומספר מדינות בארה"ב. על-פי נתוני אונסק"ו, 377 מיליון תלמידים ברחבי העולם נאלצים להישאר בבית בגלל התפרצות הנגיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!