דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

מחיר הקורונה / מי מרחם על עובדי הגן? זעם בקרב הגננות על החרגת גני הילדים מההשבתה

גננות ועובדות חינוך בגיל הרך מוחות על כך שהשבתת מערכת החינוך בשל התפרצות הקורונה לא כוללת את החינוך הקדם-יסודי | יו"ר נעמת: "חייהן של המטפלות יקרים לא פחות מחייהם של המורים או של כל אזרח אחר במדינה״

גן ילדים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
דוד טברסקי

זעם בקרב הגננות ועובדות החינוך בקרב הגיל הרך בעקבות החלטת הממשלה אמש (חמישי) להחריג את החינוך הקדם יסודי מההשבתה הכללית של מערכת החינוך בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על השבתת מערכת החינוך רק מכיתות א' ומעלה והחרגת החינוך הקדם יסודי, הפנימיות והמוסדות החינוכיים לנוער בסיכון, פנו מספר ארגונים לממשלה בדרישה להרחיב את השבתת המערכת לכלל מערכת החינוך.

"לא נסכים לאפשר לעובדי הוראה להישאר חשופים לסכנת ההידבקות", נמסר מהסתדרות המורים, המוחה על כך שעשרות אלפי גננות יאלצו לצאת לגנים בטענה של 'הצלת המשק', כפי שניסח אותה ראש הממשלה, וזאת בלי הנחיות בטיחותיות חדשות או היערכות מיוחדת ומותאמת למצב בגנים עצמם. "לא ניתן להפלות בין עובדי ההוראה שמלמדים בגנים לעובדי הוראה אחרים. אנו קוראים למדינה ללמוד ממדינות אחרות, שסגרו באופן מלא את מוסדות החינוך ובכך שמרו על בריאות עובדי ההוראה והילדים". מעל ל-28 מדינות החליטו לסגור את מערכת החינוך בארצן כאשר האחרונה ביניהן, צרפת, החליטה על כך אמש במקביל לישראל. במסיבת עיתונאים קרא נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לסגור את כל מערכת החינוך הציבורית במדינה מגיל 3 ומסר שאת הפסדי השכר של המשפחות, שייאלצו להישאר בבתים, תגבה המדינה.

עצומה שעלתה הערב לרשת וחתמו עליה מעל ל-8,000 אנשים, קראה להפסיק את הלימודים לאלתר בשל מה שמגדירים המוחים כהפקרות על חייהן ובריאותן של נשות החינוך. בין היתר ציינו בעצומה שבמצב של מגיפה, סביבת העבודה מהווה סיכון מיידי לבריאות הגננות שאין באפשרותן את היכולת או הכלים למנוע את ההדבקה וזאת בנוסף לעובדות בגילאים מבוגרים, עם מחלות רקע כגון מחלות לב, סוכרת, אסתמה ועובדות בהריון שחשופות לסכנה גבוהה יותר.

"על המדינה להורות על סגירת המעונות", אמרה חגית פאר, יו"ר נעמת שמפעילה מעל ל-170 מעונות בישראל. "אלפי המטפלות במעונות המפוקחים אינן מסוגלות לסחוב על גבן את המשק כולו, קל וחומר בתנאי השכר המחפירים בהם הן מועסקות. חייהן של המטפלות יקרים לא פחות מחייהם של המורים או של כל אזרח אחר במדינה״.

עם פרסום ההודעה פרסמו מספר ארגונים קריאה נגדית להרחבת ההחרגה לילדים עד כיתה ג', בטענה שלהורים יהיה קשה לצאת לעבודה או לשמור על ילדיהם שנמצאים בחינוך המיוחד. "אין ספק שיש חשיבות לפעולות השונות, אך חייבים לאפשר להורים להמשיך להתפרנס", מסר אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים. במקביל לכך, ביישובים אחרים ועדי ההורים דרשו לא להתייחס להחרגה וקראו להורים לא לשלוח את ילדיהם גם לגנים, בטענה שיש בכך סכנה לילדים ולצוותי החינוך. "נשמע לנו ההורים לא נורמלי, להבדיל את תלמידי החינוך המיוחד מהרגיל", מסרה אתי מזור, יו"ר הנהגת ההורים בבי"ס מעוף לחינוך מיוחד בפתח תקווה. "הילדים שלנו לא חסינים יותר מילדים אחרים. לא נסכן את חיי ילדינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!