דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / השבתה בספורט: משרד הבריאות הנחה לבטל את הליגות לאור החמרת הקורונה

משרד הספורט: "ההחלטה נועדה לשמור על בריאות הציבור והיא תיכנס לתוקף מיידית" | ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "הדאגה לשלומם ובריאותם של השחקנים והשחקניות, צריכה לעמוד מעל כל שיקול אחר".

אצטדיון סמי עופר חיפה. (צילום-  אלדד אלוני)
אצטדיון סמי עופר חיפה. (צילום- אלדד אלוני)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאור המשך ההחמרה של התפרצות נגיף הקורונה, ואחרי גל הביטולים של הליגות השונות בעולם, הנחה הבוקר (שישי) משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט את ראשי התאחדויות הספורט בארץ להפסיק באופן מיידי את כל הליגות – מהבכירה ועד לנמוכה ביותר (כולל ליגות הנשים). בהמשך, משרד הבריאות הורה להפסיק את כל פעילויות הספורט באופן כללי. "ההחלטה נועדה לשמור על בריאות הציבור והיא תיכנס לתוקף מיידית". ההחלטה גררה גל של הודעות מראשי התאחדויות הספורט והליגות, וכן גיבוי מארגוני השחקנים והשחקניות.

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "הקצב בו הדברים משתנים בימים אלה הוא דרמתי, ומה שאתמול בערב נראה אפשרי והיה בחזקת מותר, הפך הבוקר לאסור. אני סומך במאת האחוזים על השיקולים שמנחים את הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות והנחיתי מיידתית לעדכן את כל המועדונים על ההחלטה.

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורגל, ארז כלפון: ״בלב כבד אנו נאלצים להודיע על עצירת משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות וזאת בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. הכדורגל מהווה ציר מרכזי בחברה הישראלית ועצירתו מסמלת את המשבר הקשה אשר פוקד אותנו, אולם אנו בטוחים כי בהתנהגות אחראית נוכל להתמודד עם הוירוס שתקף אותנו ולחזור לשגרה מחוזקים".

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "הדאגה לשלומם ובריאותם של השחקנים והשחקניות, צריכה לעמוד מעל כל שיקול אחר. זו העמדה המנחה את התנהלות ארגון השחקנים בימים אלה, ובשל כך קראנו לדחיית הליגות. אנו מודים לגורמים הרלוונטיים שהיו קשובים לפנייתנו לדחות את קיום המשחקים, וראו לנגד עיניהם את שלומם של השחקנים והשחקניות. ככל שננהג באחריות ונראה לנגד עינינו את בריאות השחקנים והשחקניות, צוותי הקבוצות והאוהדים בתקופה של התפשטות המחלה, כך נגן על שלומם ובריאותם. כולנו תקווה שנוכל לשוב בקרוב למגרשי הכדורגל".

היכל הספורט "מנורה מבטחים" בתל אביב (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
היכל הספורט "מנורה מבטחים" בתל אביב (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל קיבל החלטה להפסיק לאלתר את כל ליגות הכדורסל והגביעים בארץ עד הודעה חדשה וזאת במטרה לשמור על בריאותם של השחקנים, שופטים, מאמנים ובעלי תפקידים נוספים. האיגוד עומד בקשר עם גורמי משרד הבריאות ויעדכן ככל שיהיה בכך צורך. האיגוד קורא לכולם לשמור על בריאותם בימים לא קלים אלו ומייחל לימים טובים יותר".

יו"ר ארגון שחקני הכדרוסל, ניר אלון: "אני מודה על ההיענות לפנייתנו לדחות את הליגות. זוהי החלטה אחראית המסייעת לשמור על בריאות השחקנים, והיחידה הנכונה בשעה זו שבה עלינו לשמור על שלום כל העוסקים בענף".

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר דוד: "הבריאות לפני הכל. אנו מתאימים עצמנו להוראות משרד הבריאות. חשוב לנו לשמור על בריאות השחקניות, המאמנים והצוותים המקצועיים. נמתין לעידכונים והנחיות משרד הבריאות בימים הקרובים, ונפעל בהתאם".

יו"ר מנהלת ליגת העל לגברים בכדורסל, שמואל פרנקל: "לצערי אנו נאלצים לעצור את הליגה לפחות עד סוף החודש בהוראת משרד הבריאות. אנו נמצאים בקשר ישיר כל הזמן עם הגורמים האחראים ואני מקווה ומאמין שהליגה תחזור לפעילות חזקה מתמיד. שבת שלום ובריאות לכולם".

אילן רמת גן מול בית הלוחם חיפה, גמר פלייאוף כדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: חן גלילי, הועד הפראלימפי)
אילן רמת גן מול בית הלוחם חיפה, גמר פלייאוף כדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: חן גלילי, הועד הפראלימפי)

ההתאחדות לספורט נכים: "לאור הודעות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט, ההתאחדות הישראלית לספורט נכים מודיעה על הפסקת כל הליגות והתחרויות בכל ענפי ההתאחדות עד להודעה חדשה. אנו מודים לכל הספורטאים, המאמנים, השופטים, אנשי המזכירות, אנשי הצוות והקהל שעזרו עד כה לקיים את המשחקים ומאחלים לכם ולכולנו הרבה בריאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!