דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / ההסתדרות תקים מטה חירום לאכיפת הוראות משרד הבריאות במקומות העבודה

בתום התייעצויות במשרדי הממשלה ושיחות אישיות שקיים עם צמרת האוצר, תידרך יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד את ראשי האיגודים המקצועיים לגבי ההיערכות הנדרשת של המשק בתקופת החירום

מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי בעניין משבר הקורונה, 10 במרץ 2020 (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי בעניין משבר הקורונה, 10 במרץ 2020 (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החל מהיום (ראשון) תפתח ההסתדרות מטה חירום מיוחד שיסייע לראשי האיגודים המקצועיים באכיפת ההוראות העדכניות במקומות העבודה לשמירת בריאותם של העובדים – כך הודיע יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בישיבת חירום שכינס אמש (מוצ"ש) בהשתתפות בכירי הארגון וראשי האיגודים המקצועיים בארץ.

ההסתדרות תמשיך להפעיל במתכונת מתוגברת את "המוקד לכל עובד" –  2383*, ולהנגיש לפונים מידע עדכני על זכויותיהם, תוך דגש על ההשלכות של ההנחיות החדשות. בעקבות המצב, ומאז הרחבת פעילות המוקד, למעלה מ-1,600 פניות של עובדים מתקבלות בהסתדרות מדי יום.

יו"ר ההסתדרות עדכן את הנוכחים בהיוועצויות שקיים במהלך סוף השבוע עם צוותי האוצר וראש הממשלה. גם הערב הביע בר-דוד את הצורך במנהיגות כלכלית חזקה שתנהל את האירוע כפי שעושה מערכת הבריאות: "אנו צריכים לדעת לא רק איך אנחנו עוברים את המשבר הנוכחי בשלום אלא איך תראה מדינת ישראל כשנצא ממנו. גם כאשר התגלעו אי הסכמות בין ההסתדרות והמגזר העסקי לבין בכירי האוצר והממשלה, ברור לכל הצדדים כי אנו ניצבים בפני משבר בסדר גודל שמדינת ישראל לא נאלצה להתמודד בעבר ולכן מוטלת על כתפינו אחריות עצומה".

יו"ר ההסתדרות הוסיף: "כל ראש איגוד מקצועי חייב להפגין אחריות ולהנהיג את הציבור שלו. אנחנו במלחמה וצריך להתנהג כמו במלחמה. נמשיך לפעול ולעשות הכול למען העובדים, הכלכלה והחברה בישראל".

ביום שלישי השבוע קרא בר-דוד להקמת שולחן משותף של המעסיקים, ההסתדרות והממשלה כדי למצוא פתרונות למשבר. "אם ראש הממשלה לא ימנה גורם אחד שיתכלל את האירוע אנחנו נמשיך לצלול", אמר בר-דוד בכינוס חירום בהשתתפות ראשי ארגוני המעסיקים, "אנחנו חודש לתוך משבר הקורונה, במשק מדמם. כבר התחילו פיטורי עובדים. אנחנו על סף יום כיפור של הכלכלה הישראלית. אני חרד לגורל המשק והחברה שלנו". בר-דוד קרא לממשלה להזרים כספים למשק באופן מיידי: "אנחנו צריכים מנהיגות כלכלית שתכניס את היד לכיס ותתחיל להעביר כספים, ויש כספים למדינה. יש לנו כלכלה חזקה, צריך מענקים לעסקים שעומדים בפני קריסה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!