דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / הנחיות חדשות: מעונות היום, הגנים ומקומות הבילוי ייסגרו, המשק ממשיך לעבוד תחת מגבלות

רה"מ נתניהו הודיע כי מקומות העבודה יידרשו לדלל את הגעת העובדים, בדגש על שמירת מרחק של שני מטרים מאדם לאדם ואיסור התכנסויות עד 10 אנשים | משרד הבריאות: 200 חולי קורונה, מהם 2 במצב קשה ו-11 במצב בינוני

נתניהו במסיבת עיתונאים לעדכון הנחיות ביחס לווירוס הקורונה, 4 במרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
נתניהו במסיבת עיתונאים לעדכון הנחיות ביחס לווירוס הקורונה, 4 במרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צעדים חדשים למניעת התפשטות נגיף הקורונה: הפעילות במשק הישראלי תצומצם, שירותי תרבות הפנאי בישראל יופסקו, וגני הילדים, מעונות היום והחינוך המיוחד יושבתו יחד עם כלל מערכת החינוך. בנוסף, ישראל תפעיל אמצעים טכנולוגיים למעקב אחרי חולי קורונה, שהיו שמורים עד כה למאבק בטרור.

הצעדים הוצגו אתמול (מוצ"ש) במסיבת עיתונאים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. נתניהו אמר כי "האויב שלנו הוא בלתי נראה, זה תלוי בצעדים של כל אחד ואחד מאיתנו. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לא להדביק וכדי לא להידבק".

לדברי נתניהו, גני הילדים ומעונות היום יצטרפו להשבתת בתי הספר היסודיים, העל יסודיים והמוסדות האקדמיים. המסחר והייצור יימשכו, תוך שמירת העיקרון של שמירת מרחק מינימלי של שני מטרים בין אדם לאדם. הוא הוסיף כי "מי שלא חייב לצאת לעבודה או להיות במקום מסוים, שלא ייצא". הוא אמר כי "כל מנכ"ל יחליט את מי להביא לעבודה", וזו אינה החלטה אישית של העובד.  לגבי נסיעות בתחבורה הציבורית אמר ראש הממשלה כי המשך פעילותה נשקל, וקרא לציבור לא לבצע נסיעות שאינן הכרחיות. ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, הוסיפה כי הנחיות המשרד יאסרו על נוכחות עשרה אנשים בחלל אחד.

עם זאת, המסעדות, בתי הקפה, מוסדות התרבות ובתי הקולנוע יפסיקו לפעול החל ממחר (ראשון) בבוקר.

נתניהו קרא לציבור ליישם את ההנחיות שכבר ניתנו – התנהגות מונעת של הציבור, בדגש על שמירה על היגיינה, שמירת מרחק והימנעות מלחיצת ידיים, שמירה על הבידוד.

נכון לשעות הערב אובחנו בישראל 200 חולי קורונה, מהם 2 במצב קשה ו-11 במצב בינוני. 157 חולים מאושפזים בבידוד בבתי החולים. 4 אנשים שנדבקו החלימו מן המחלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב דיון עם שרי הביטחון, האוצר, הכלכלה והבט"פ, במשרד ראש הממשלה. בדיון משתתפים גם ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי רה"מ, הבריאות, אוצר, תקציבים, המפכ"ל, החשכ"ל, ראש המועצה הלאומית כלכלה, נגיד בנק ישראל וגורמים נוספים.

ביום חמישי האחרון הוחלט להפסיק את הלימודים במערכת החינוך, מלבדים גנים מעונות וחינוך מיוחד. הגננות והמטפלות במעונות הגיבו בכעס להחלטה.

במשרד ראש הממשלה מדגישים כי מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. "יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך. כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תמשך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!