דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / איך לא להידבק בקורונה, ומדוע חשוב להאט את קצב ההדבקה? שאלות ותשובות

מגיפת הקורונה כבר כאן, והאתגר שעומד בפני ישראל הוא למנוע הידבקות של המוני אנשים בזמן קצר - מה שיכול ליצור את ההבדל בין שליטה מסוימת במצב לקריסה מוחלטת | הנה מה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות

אם ובתה שוטפות ידיים. אילוסטרציה. (shutterstock)
אם ובתה שוטפות ידיים. אילוסטרציה. (shutterstock)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

התפשטות נגיף הקורונה בישראל וההכרזה על צעדי חירום עלולות לעורר לחץ ותחושת חוסר ודאות. עם זאת, חשוב לדעת שמילוי ההנחיות של משרד הבריאות יגן על כל אחד מאיתנו מהידבקות, ולא פחות חשוב – יאט את קצב ההידבקות בכלל המדינה, ובכך יאפשר להתמודד בצורה טובה יותר עם המגיפה. הנה כמה שאלות ותשובות שכדאי להכיר:

איך להימנע מהידבקות בנגיף?

לפי משרד הבריאות, הדרך היעילה ביותר להימנע מהידבקות בקורונה היא שמירה על היגיינה אישית ושמירת מרחק מאנשים אחרים. חשוב לדעת כי אדם הנושא את הנגיף אינו חווה בהכרח את תסמיני המחלה, ולכן, יש להתייחס לכל אדם (גם לעצמנו) כנשא פוטנציאלי של הנגיף. הנחיות המשרד כוללות – רחיצת ידיים עם סבון ומים או חיטוי בג'ל אלכוהולי לעיתים קרובות, הימנעות ממגע בפנים של אנשים אחרים, מלחיצות ידיים מחיבוקים או מנשיקות. במשרד מנחים את הציבור לשמור מרחק של שני מטרים מאנשים אחרים. בנוסף, חשוב לא לשתף כלי אוכל או שתייה.

הנחיות משרד הבריאות להתמודדות על נגיף הקורונה (גרפיקה: אידאה)
הנחיות משרד הבריאות להתמודדות על נגיף הקורונה (גרפיקה: אידאה)

איך אדע אם נחשפתי לנגיף?

ניתן להיכנס למפת החשיפה לקורונה של משרד הבריאות, המרכזת את כלל המקומות שידוע שחולי קורונה מאומתים היו בהם. כך תוכלו לדעת האם הייתה חשיפה לנגיף בשכונתכם, מקום העבודה שלכם, או במקומות אחרים ששהיתם בהם:

איך אדע אם אני חולה בקורונה? מהם התסמינים?

ניתוח נתונים של כ-56 אלף חולי קורונה מסין, שנערך על ידי כח המשימה המשותף של ארגון הבריאות העולמי וממשלת סין, מגלה כי לקורונה יש מספר תסמינים נפוצים ומובהקים: חום גבוה (87.9%), שיעול יבש (67.7%), תשישות (38.1%), כיח (33.4%) וקוצר או קושי נשימה (18.6%). תסמינים שכיחים פחות הם כאבי שרירים ומפרקים, כאב גרון, כאב ראש, צמרמורות, בחילה או הקאה, גודש באף ושלשול. משרד הבריאות מנחה את מי שחווה את התסמינים הללו, בדגש על חום גבוה, להיכנס לבידוד ביתי עד יומיים לאחר ירידת החום.

תסמיני מחלת הקורונה (גרפיקה: אידאה)
תסמיני מחלת הקורונה (גרפיקה: אידאה)

איך 'ריחוק חברתי' ימנע את התפשטות הנגיף?

מאחורי ההחלטה לשלוח מאות אלפי אזרחים בישראל לבידוד בביתם, לבטל התכנסויות ולדלל מקומות עבודה עומד רעיון פשוט: למנוע עומס גדול מדי על מערכת הבריאות, שעלול להיגרם עם התפרצות רחבה ומהירה של הנגיף. אדם שנדבק בנגיף הקורונה החדש יכול להדביק אחרים גם לפני שהוא מראה תסמינים. אם כל אדם כזה יפגוש וידביק הרבה אנשים אחרים, מספר החולים בישראל יעלה במהירות וייראה כמו הגרף האדום בתרשים המצורף. על פי המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, כ-20% מכל החולים יחלו באורח קשה. אם המציאות תתאם את הגרף האדום, יהיו יותר חולים בבת אחת מאשר מספר המיטות, מכשירי הנשמה, ויכולת הטיפול של הרופאים במערכת הבריאות.

ריחוק חברתי ממתן את התפשטות הנגיף (גרפיקה: אידאה)
ריחוק חברתי ממתן את התפשטות הנגיף (גרפיקה: אידאה)

אם ניצמד להנחיות משרד הבריאות, וכל אדם יקפיד על היגיינה ויפחית באופן משמעותי את כמות האנשים שהוא נפגש איתם, קצב ההדבקה בישראל ייראה כמו הגרף הכחול בתרשים – כלומר, עדיין הרבה אנשים יחלו, אך בקצב איטי יותר. במצב כזה יהיו פחות חולים קשים בכל רגע נתון, וכולם יוכלו לקבל את הטיפול הנדרש להחלמתם.

קיבלתי הוראה להיכנס בבידוד – מה עליי לעשות?

אם הייתם במגע עם חולה קורונה מאומת, או אם חזרתם מחו"ל, עליכם להיכנס לבידוד ביתי עד 14 ימים לאחר החזרה או המגע האחרון עם החולה. גם מי שחווה אחד או יותר מתסמיני המחלה, בדגש על חום גבוה, צריך להיכנס לבידוד ביתי עד יומיים לאחר ירידת החום.

לעוד פרטים על בידוד בית, צפו בסרטון משרד הבריאות:

https://www.youtube.com/watch?v=2jyPxNxAUIw&feature=youtu.be

למידע נוסף, ניתן לפנות למוקד משרד הבריאות בטלפון *5400, ברשת ווטסאפ 050-7925400, ובאתר משרד הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!