הביטוח הלאומי הודיע היום (שבת) כי בהנחיית מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הצוותים המקצועיים ומנהלי הסניפים בכל רחבי הארץ נערכים למתן מענה טלפוני לפניות האזרחים וזכויותיהם בשימת דגש על תביעות לדמי האבטלה עקב פיטורים או אילוץ יציאה לחל״ת למשך 30 יום ויותר, בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות החדשות למניעתה. כזכור, הביטוח הלאומי קיבל החלטה לשלם לעובדים אלו דמי אבטלה מהיום הראשון ללא צורך בניצול ימי החופשה שלהם. בנוסף למחלקת אבטלה, יתוגברו גם צוותי אגפי הבטחת הכנסה וסיוע לקשישים סיעודיים.

עוד ביקשו לציין כי הביטוח הלאומי ייתן מענה לכל התחומים המצויים בטיפולו תוך כדי הסטת משאבים וכוח אדם למחלקות הצפויות להגדיל משמעותית את נפח פעילותן בעקבות מגיפת הקורונה.

כאמור, הביטוח הלאומי יתגבר באופן משמעותי את השרות באמצעות מענה טלפוני, שהאזרחים מתבקשים להשתמש בו מבלי להידרש להגיע לסניף ולעמוד בתור שלא לצורך. הציבור נקרא גם להשתמש בכל האמצעים הדיגיטליים שדרכם ניתן לקבל מענה מיידי לפניותיהם.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הביטוח הלאומי ממליץ לקבוע תור באופן עצמאי דרך ׳מערכת זימון התורים׳. לכשתתקבל הבקשה לתור, נציג הביטוח הלאומי יצור קשר טלפוני עם המבוטח בכדי לנסות לתת את השרות המבוקש ללא צורך להגיע לסניף.

מספר הטלפון למוקד הביטוח הלאומי – *6050

מס׳ הטלפון לאזרח הוותיק ומשפחתו בביטוח הלאומי – *9696

בנוסף, נפתח צ’אט (בין השעות 17:00-08:00) לשאלות דרך דף הפייסבוק של הביטוח הלאומי, שיעודכן באופן שוטף במצב. כך גם בערוץ הטלגרם.