דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בעולם / משחק הקרבה: כוכבי ה-NBA תורמים לעובדים המובטלים בשל עצירת הליגה

הנפגעים העיקריים מהשבתת המשחקים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הם העובדים הפשוטים ביותר בתעשיית ה-NBA | כוכב מילווקי בנקס, יאניס אנטטוקומפו: "בתקופה הקשה הזו, אני רוצה לעזור לאנשים שעוזרים לחיים שלי ושל המשפחה שלי"

סטפן קרי במדי גולדן סטייט ווריורס (צילום: AP Photos)
סטפן קרי במדי גולדן סטייט ווריורס (צילום: AP Photos)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במפגן מרשים של סולידריות, שחקני, מאמני ובעלי קבוצות בליגת ה-NBA הודיעו על הקמת קרנות והעברת תרומות של סכומי כסף משמעותיים למען עובדי האולמות של קבוצות הליגה, כדי לסייע לעובדים היותר מוחלשים לעבור את תקופת ההשבתה. שחקנה של קליבלנד קאבלירס, קווין לאב, היה הראשון להודיע על תרומה של 100 אלף דולר למען עובדי ה'קוויקן לואנס ארנה' בקליבלנד.

בעקבות דחיית הליגה ב-30 יום, ובלי וודאות שהליגה תחזור לפעול השנה, מצאו את עצמם עובדי תעשיית ה- NBA  ללא עבודה. אלה העובדים שמתפעלים ביום יום את מגרשי הכדורסל – הסדרנים, מוכרי הכרטיסים, מארגני המופעים, עובדי התפעול והניקיון, אותם עובדים שרחוקים מהכסף הגדול שעובר בליגה, ויהיו הנפגעים הראשונים בעקבות הפסקת העבודה.

כוכב מילווקי באקס, יאניס אנטטוקומפו, הודיע שיתרום 100 אלף דולר לעובדי 'פייסרב פורום', אולמה של מילווקי. "זה גדול מכדורסל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "בתקופה הקשה הזו, אני רוצה לעזור לאנשים שעוזרים לחיים שלי ושל המשפחה להיות קלים יותר". בלייק גריפין, שחקנה של ? יתרום 100 אלף מה? לעובדי קבוצתו, דטרויט פיסטונס. שחקני, מאמני ובעלי  "גולדן סטייט" הודיעו שהקימו יחדיו קרן של מיליון דולר למען עובדי 'צ'ייס סנטר' בסן פרנסיסקו.

יאניס אנטטוקומפו, במדי מילווקי באקס, במהלך משחק ב-21/10/17 (צילום: AP Photo/Tom Lynn).
יאניס אנטטוקומפו, במדי מילווקי באקס, במהלך משחק ב-21/10/17 (צילום: AP Photo/Tom Lynn).

ה'רוקי' המלהיב, זאיון וויליאמסון, בן ה-19 הודיע שיכסה את משכורותיהם של עובדי האולם הביתי של קבוצתו, ניו אורלינס פליקנס, ב-30 ימי ההפסקה של הליגה. "אלו האנשים המאפשרים את המשחקים שלנו ויוצרים את הסביבה המושלמת עבור האוהדים שלנו וכל מי שמעורב בארגון", כתב בטוויטר, "זו דרך קטנה עבורי להביע את תמיכתי והערכתי לאנשים הנפלאים האלה, שהיו נהדרים עבורי ועבור חברי לקבוצה".

סטף קרי, שחקנה של גולדן סטייט, החליט לתרום ולגייס תרומות בעזרת קרן (Eat. Learn. Play. Foundation), שהוא מפעיל למען ילדי אוקלנד. באוקלנד יש יותר מ-18 אלף ילדים שמקבלים בבית הספר 2 ארוחות חמות ביום. בעקבות סגירת בתי הספר הם יפגעו. בעזרת הקרן קרי מנסה לגייס כספים שיאפשרו להמשיך לספק ארוחות חמות לילדים שזקוקים להן.

גם ראשי  הליגה הטובה בעולם מבינים את הצורך לתת מענה לעובדים היחסית חלשים, ולפי הדיווחים, כבר עובדים על תוכנית תמיכה כוללת יותר. אלא ש חוסר הוודאות כמה זמן יימשך משבר הקורונה העולמי, ומה יהיו השלכותיו לעונה הקרובה ולעתיד מקשה גם עליהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!