דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הקורונה

מחיר הקורונה / כמו שעשינו ב-67': הממשלה אישרה להפעיל את תקנות העבודה לשעת חירום

תיקון החוק הנוכחי מבקש להוסיף את העילה של התפרצות מחלה מסוכנת, ויאפשר לשר העבודה והרווחה לרתק עובדים במקומות עבודה חיוניים למקומות עבודתם | חיילים, שוטרים, נשים הרות ונשים בשנה שלאחר לידה לא יוכללו בצו

מתקן מקורות באשקלון. פריצת דרך היסטורית (צילום: משה שי / פלאש 90).
מתקן מקורות באשקלון. פריצת דרך היסטורית (צילום: משה שי / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) תיקון לחוק שירות העבודה בשעת חירום, שיאפשר גיוס עובדים על פי צו לעבודות נחוצות, כצעד נוסף להכנת המשק לשעת חירום, על רקע התפרצות הקורונה. הממשלה אישרה באופן מיידי את התקנות שתקפות ל-90 יום. כמו כן, חברי הממשלה אישרו את טיוטת החוק וקידומו בכנסת.

בשבוע שעבר, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אישר את פרסומו של תזכיר חוק המאפשר לו לחתום על צו גיוס עובדים במפעלים חיוניים למתן שירותים קיומיים גם במצב חירום עליו מכריז משרד הבריאות. כיום שר העבודה רשאי לחתום על צו כזה רק במצב חירום בטחוני שעליו מכריז משרד הביטחון ובמצב חירום אזרחי עליו מכריז המשרד לביטחון פנים. הממשלה אישרה באופן מיידי את התקנות שתקפות ל-90 יום כמו כן חברי הממשלה אישרו את טיוטת החוק וקידומו בכנסת.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

התיקון הנוכחי מבקש להוסיף את העילה של התפרצות מחלה מסוכנת, בהתאם לפקודת בריאות העם, בנוסף לעילות הקיימות כבר להפעלת החוק: קריאת מילואים בצווי 8, הכרזה על מצב חירום לפי חוק ההתגוננות האזרחית או הכרזה על אירוע חירום אזרחי לפי פקודת המשטרה. התוספת תוגדר כהוראת שעה, הצפויה לפוג בתוך כשלוש שנים.

החוק מאפשר לחייב בשירות עבודה כל תושב קבוע בישראל מעל גיל 16 ועד לגיל פרישה, למעט חיילים, שוטרים, נשים הרות ונשים בשנה שלאחר לידה. החוק מחדד כי בקריאה לשירות עבודה של אישה שהיא אם לילדים הנתונים לטיפולה, "יובאו בחשבון הקשיים העלולים להיגרם לאשה בטיפולה בילדיה ובדאגה להם", אך איננו מתייחס לאבות.

שירותים עליהם עשוי השר להכריז כחיוניים, במידה והמשק ייכנס למצב חירום, הם בין היתר כאלה המספקים מוצרים ושירותים קיומיים כדוגמת תשתיות מים, חשמל, דלק, גז, רפואת חירום (בתי חולים, בתי חולים גריאטריים, מכוני דיאליזה, מוסדות סיעודיים ושירותים תומכים), רפואה בקהילה (קופות חולים ושירותים תומכים), הספקת מזון קיומי, מוסדות רווחה ושירותים תומכים קיומיים, שירותי תחבורה, נמלים, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, מפעלים התומכים את הצבא וכד'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!