דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / אמש ביורו - ערב של כדורגל מתעתע

משחק שהיו שחשבו שמתקיים למען הפרוטוקול בלבד הסתיים בקרואטיה שקוטעת לספרד את רצף אי-ההפסדים הארוך בטורניר מאז 2004.

שחקני נבחרת פולין חוגגים את העליה לשמינית הגמר. צילום: סוכנות AP.
שחקני נבחרת פולין חוגגים את העליה לשמינית הגמר. צילום: סוכנות AP.

בתים ג' ו-ד' נפגשו אתמול בערב לסבב השלישי של שלב הבתים כשהספקולציות על התוצאות היו די מצומצמות אולם היו עוד נבחרות שקיוו להפתיע.

ב-19:00 פולין ואוקראינה נפגשו באצטדיון הוותיק של מרסיי. פולין הגיעה למשחק כשהיא חייבת ניצחון על מנת להבטיח עליה היסטורית לשמינית הגמר ואילו אוקראינה מגיעה למשחק כי היא חייבת. נקודה.

פולין, שעד כה ניצחה את צפון אירלנד והצליחה להוציא תיקו מרשים מגרמניה מתאפקת עד הדקה ה-54 כשיאקוב "קובה" בלשצ'יקובסקי שם את הגול המיוחל ומשאיר את הפולנים בתמונה. אוקראינה נפרדת מהטורניר עם 0 נקודות. 1:0 לפולין שתפגוש את שוויץ בשמינית הגמר.

במקביל, נפגשה אלופת העולם (המאכזבת עד כה בטורניר) עם צפון אירלנד המפתיעה שמקווה שתוצאת ניצחון תאפשר לה לעלות לשמינית הגמר כאחת מהנבחרות עם הניקוד הגבוה במקום ה-3. התקווה הזאת החזיקה במשך 30 דקות, אז בא מריו גומז וקטע את סיפור הסינדרלה הצפון אירי. 1:0 לגרמניה שתפגוש בשמינית הגמר ככל הנראה את סלובקיה או הונגריה.

מאוחר יותר נפגשו טורקיה וצ'כיה כשהראשונה נלחמת על כבודה והשנייה בונה, כמו צפון אירלנד, על ניקוד שיפשר לה לעלות גם מהמקום ה-3. הפעם הכבוד גבר כשטורקיה הצליחה להכניס את שני הגולים הראשונים והאחרונים שלה בטורניר דווקא לתוך רשתו של אחד השוערים הטובים בעולם, פטר צ'ך.

באותו הזמן, בצידה השני של צרפת, נפגשו ספרד וקרואטיה למשחק המרכזי של הערב. ספרד, אלופת אירופה בשני הטורנירים הקודמים ואלופת העולם ב-2010, קיוותה לסיים את שלב הבתים עם מאזן מושלם או לכל הפחות להמשיך את רצף אי ההפסדים שלה בטורניר היורו מאז ההפסד לפורטוגל ביורו 2004. קרואטיה גם היא קיוותה לחלץ תיקו על מנת להבטיח את עלייתה ולא להיות תלויה בחסדי הפרשי השערים של המשחק המקביל.

המשחק נפתח בקצב מצויין כשכבר בדקה ה-4 בעיטה של רוג הקרואטי נבלמה על ידי ההגנה של דה חאה. בדקה ה-7 ספרד הרחיקה את קרואטיה מהחלום לעלות כשסילבה ופברגאס בהעברת כדור פנטסטית, בישלו למורטה כדור מצוין ולו נשאר רק לשים אותו בפנים. 1:0 לספרד.

בדקה ה-14 נדמה היה שקרואטיה משווה כשבעיטה עוצמתית של רקיטיץ' עברה את ההגנה והשוער הספרדיים רק כדי למצוא את הקורה במה שנדמה היה כשער, אולם השופט פסק שלא והמצלמות אכן הראו שהכדור לא עבר את קו השער במלוא היקפו.

המחצית ממשיכה בדומיננטיות ספרדית כשזו מניעה את הכדור על-פני המגרש ומנסה ללא הצלחה למצוא פרצה שתעמיק את היתרון שלה ותבטיח את שלוותם של הספרדים.

בדקה ה-39 היתה זו קרואטיה שהתקרבה אל שער השוויון הנכסף כשפריסיץ' נגח מתוך הרחבה אבל גבוה מדי. המחצית הסתיימה דווקא בהצלחה קרואטית כשבדקה ה-45 אותו פריסיץ' הצליח להעביר מהאגף השמאלי כדור מושלם אל תוך הרחבה שפגש שם ספק בעיטה אחורית מופלאה, ספק נגיעת רגל מקרית של קאליניץ'. זה לא משנה כי הכדור נכנס לרשת. 1:1 וקרואטיה בתמונה לשמינית הגמר.

המחצית ה-2 נפתחת בעייפות מסויימת כשניכר ששתי הנבחרות למדו זו את זו מצד אחד ואולי גם די מרוצות מן התוצאה מצד שני. בדקה ה-70 הכשלה בתוך הרחבה הקרואטית עלתה בכרטיסים צהובים לסרנה ווראסצ'קו אך מסוכן מכך, זיכתה את ספרד בבעיטה חופשית מ-11 מטרים אותה ראמוס קיווה לנצל כדי להחזיר את היתרון אך בעט בשלומיאליות והבעיטה נהדפה על ידי סובאסיץ' הקרואטי שאמנם יצא יותר מדי מן השער אך במבחן התוצאה, עשה את שלו.

בדקה ה-87 קרואטיה ניצלה מתקפה כושלת של הספרדים ויוצאה במתפרצת משל עצמה כשבסופו של דבר קאליניץ' העביר לפריסיץ' (מצטיין המשחק) כדור נפלא אותו הצליח להכניס, מצד שמאל של הרחבה, לרשת הספרדית. 2:1 לקרואטיה. בדקות האחרונות ובתוך תוספת הזמן, ספרד עוד ניסתה אבל כלום לא הולך. סנסציה קטנה בבורדו כשקרואטיה הפתיעה ועלתה ראשונה מהבית לצד ניפוץ הרצף הספרדי. ואם כל אלה לא מספיקים, כעת תצטרף ספרד לפגוש בשמינית הגמר את איטליה, אחת הפייבוריטיות של הטורניר ואולי להיפרד בשלב מוקדם בהרבה משציפתה.

היום יתקיימו ארבעת המשחקים האחרונים של שלב הבתים כשב-19:00 נבחרות בית ו' כשחוץ מאוסטריה, לכל הנבחרות סיכוי סביר לעלות.

פורטוגל תפגוש את הונגריה המפתיעה כשהיא חייבת נצחון והדבר היחידי שעומד בדרכה הוא הנטייה ההיסטורית שלה לאכזב בטורנירים בין לאומיים למרות קאסט שחקנים מהטובים בעולם ולמרות (ויהיו שיאמרו, בגלל) אחד כריסטיאנו רונאלדו. הונגריה יכולה להסתפק גם בתיקו. איסלנד תפגוש את אוסטריה כשהיא זקוקה לניצחון וסיכוי סביר שתשיג אותו.

ב-22:00 ייפגשו הנבחרות של בית ה' שהפיק עד כה כמה מהמשחקים היפים של הטורניר.

איטליה תעלה בכל מקרה מהמקום הראשון ותפגוש בשמינית הגמר, למורת רוחה, את ספרד. לא צפוי שלמשחק הערב עם אירלנד יהיו השלכות על המשך הטורניר. שוודיה לעומת זאת, אם היא רוצה לעלות, חייבת ניצחון על בלגיה שתסתפק בשביל זה גם בתיקו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!