דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראובין רובי ריבלין

בחירות 2020 / הנשיא ריבלין הטיל את הרכבת הממשלה על גנץ: "בחירות רביעיות אינן אפשריות"

לאחר שזכה ל-61 ממליצים, יו"ר כחול לבן קיבל את המנדט מהנשיא, ויש לו 28 ימים לנסות ולהרכיב ממשלה | גנץ: "אעשה הכול כדי להקים, תוך ימים ספורים, ממשלה לאומית רחבה ככל שרק יהיה אפשר"

נשיא המדינה ריבלין מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ה-35 על ח"כ בני גנץ. 16 במרץ 2020. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
נשיא המדינה ריבלין מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ה-35 על ח"כ בני גנץ. 16 במרץ 2020. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הטיל היום (שני), את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. "בחירות רביעיות אינן אפשריות – המפתחות להרכבת ממשלה כרגע בידיך ובידי כל נבחרי הציבור מכלל המפלגות" אמר הנשיא.

בפתח טקס מסירת המנדט לגנץ אמר הנשיא ריבלין: "מכובדי, הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת בני גנץ, אזרחי ישראל. בתום ההתייעצויות שקיימתי עם הסיעות, הביעו 61 חברי כנסת תמיכה ברמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת, בני גנץ, כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. משכך, הריני לתת בידיך את האפשרות להרכיב ממשלה.

"החוק נותן בידיך אדוני, 28 ימים, החל ממחר, למלאכת הרכבת הממשלה. זהו זמן קצר, ואולם בנסיבות הנוכחיות של עת חירום לאומית ובינלאומית, גם זה פרק זמן ארוך מדי. גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו, מחייבים להקים ממשלה בישראל, ממשלה לעם בישראל" ציין הנשיא. "כפי שכבר ציינתי, ייתכן שהקמת ממשלה בהקדם תהיה כרוכה בעיצוב הסדרי ביניים לחודשים הקרובים, אך אין לי ספק כי זה מה שהעם מצפה ממנהיגיו בשעה זאת. בשמו של העם היקר הזה היושב בציון ולטובתם של אזרחי ישראל כולם אני מאחל לך הצלחה".

לאחר מכן גנץ נשא דברים: "אני נותן לכם את מילתי – אעשה הכול כדי להקים, תוך ימים ספורים, ממשלה לאומית רחבה ככל שרק יהיה אפשר". הוא ציין כי "אסור שיהיו בחירות רביעיות שיפגעו אנושות באזרחי ישראל".

עוד אמר יו"ר כחול לבן: "אזרחי ישראל, הימים האלו אינם ימים רגילים. התקופה שבה אנו נמצאים אינה דומה לשום תקופה אחרת. ישראל נמצאת בראשיתו של משבר עמוק, כאשר בשעה הזו יושבות מאות אלפי משפחות ספונות בבתיהן, מסתגרות. אמהות ואבות המוטרדים מאימת נגיף מסתורי מגוננים על ילדיהם ועל עצמם, חלקם איבדו כבר את מקום עבודתם ואת פרנסתם, וחלקם עלולים להתבשר על כך בקרוב".

"סבים וסבתות מוצאים את עצמם בבידוד מרצון בהגנה על חייהם, והבדידות שגם בימים רגילים אינה קלה, הופכת בעת הזו לקשה שבעתיים", המשיך גנץ. "ולצד כל אלו, סגל רפואי שגבורתו ואומץ ליבו בלקיחת סיכון אישי והצלת חיים, ראויה להצדעה מצד כולנו. אלה הרופאים, האחיות והאחים, יהודים וערבים – כולם כאחד של כולנו".

נשיא המדינה ריבלין מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ה-35 על ח"כ בני גנץ. 16 במרץ 2020. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
נשיא המדינה ריבלין מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ה-35 על ח"כ בני גנץ. 16 במרץ 2020. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

עוד אמר גנץ: "ממשלה שבה אני אגן על האינטרסים של מתיישבי יהודה ושומרון ושל אזרחי ישראל הערבים, של תושבי הפריפריה ומרכז הארץ. על נגיף הקורונה יתגברו הרופאים האהובים והאמיצים שלנו, נתגבר כולנו במאמצים משותפים והתנהלות אחראית. על נגיף השנאה והפילוג יכולים להתגבר רק מנהיגים שטובת המדינה והעם לנגד עיניהם לפני טובת עצמם".

"אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת ובהם גם לבנימין נתניהו, וקורא להם להניח בצד את הנשק המילולי ההרסני, ואת שנאת החינם. אני קורא להם להצטרף אליי ולחבריי בהנהגת כחול לבן העומדים איתי כאיש אחד במסע לריפוי של החברה הישראלית. הגיעה העת להניח בצד את החרמות ואת החרבות, ולחבר מחדש את כל שבטי ישראל וכל אזרחי ישראל. אנחנו ננצח את הקורונה. אנחנו ננצח את השנאה. עוד לא אבדה תקוותנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!