דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארנון בר דוד

כלכלת הקורונה / ארנון בר-דוד: אנו פועלים מול האוצר כדי שדמי אבטלה יעלו ל-70% מהשכר

בראיון לתכנית צבע הכסף אמר יו"ר ההסתדרות כי עד פסח ניתן להחזיק את המשק במצב סביר, אך אם המשבר יימשך הקושי יגבר | על המשבר באל על: "מקווה לפתרון ב-48 השעות הקרובות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"יש שולחן עגול מסודר בין המדינה, המעסיקים וההסתדרות. נערכנו למשבר הזה והוא לא יתפוס אותנו לא מוכנים", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בתכנית 'צבע הכסף' בתאגיד השידור הציבורי כאן. לדבריו, בימים אלה פועלת ההסתדרות מול משרד האוצר בדרישה להעלות את קצבאות האבטלה כך שיגלמו 70% מהשכר האחרון של העובד (במקום כ-56-58% כיום) במידה והמשבר יתמשך. "אנחנו בשיחות עם האוצר על הדבר הזה, אני מקווה שנוכל להביא פה בשורה בעניין הזה. אין מה לעשות, בזמן חירום כולם יצטרכו להכניס ידיים לכיסים ולשמור את המשק צף בתוך הסיפור הזה".

בר-דוד הבהיר כי ההסתדרות נערכת לכל תרחיש, ופועלים בהתאם להוראות משרד הבריאות והממשלה: "לא אנחנו מנהלים את האירוע הזה. אנחנו ערוכים לכל מצב ואנחנו מעריכים שהיום בערב יכול להיות תהיה החרפה נוספת בירידה ובהדממה של פעילות המשק".

לדבריו, בימים האחרונים נערכה המדינה וההסתדרות לקראת המשבר בשורה של סיכומים והסכמים הכוללים הוצאת אוכלוסיות נוספות לחופשה ולחל"תים. "אנחנו נערכים למשבר בשני טאקטים – אחד עד פסח כולל, והשני לאחרי פסח. אם המשבר יישאר איתנו אחרי פסח זו כבר אופרה אחרת, וזה עולם אחר. עד פסח אני יודע כרגע להחזיק את המשק במצב סביר".

בר-דוד פנה גם לקברניטי המגזר הפרטי בקריאה להמנע מפיטורים. "תשמרו את העובדים שלכם בחל"תים כי התקופה הזו תעבור וכולנו נצטרך לשקם את מקומות העבודה. אני חושב שזה כרגע המסר שעובר, והסיכומים עם המגזר הפרטי שיעשו ככל האפשר לא לפטר את העובדים אלא לשלוח אותם לחל"תים כדי שאפשר יהיה לחזור במהירות למשק מתפקד".

לדבריו, נכון להיום אין ברירה, והפתרון של חל"תים, עם דמי אבטלה מהיום הראשון, הוא הפתרון הקיים והאפשרי. בימים אלו נעשים ניסיונות לצמצם את הצורך בהגעה ללשכות התעסוקה, תוך הרחבת השירותים הדיגיטליים – במטרה לצמצם ביורוקרטיה ובעיקר במטרה לצמצם מוקדי התכנסות והדברה.

יו"ר ההסתדרות התייחס גם למשבר באל על, והביע תקווה שב-48 השעות הקרובות ימצא פיתרון לחברה, לאחר שהמדינה התנתה את הסיוע בהעמקת תכנית ההתייעלות של החברה. "המצב באל על חמור מאוד. החברה, עם המטוסים החדשים – לא טסה. חברה עם כוח אדם מצוין, למעלה מ-6,000 עובדים. מדינת ישראל בתמונה ואנחנו מלווים את החברה יד ביד כדי שהמדינה תתן לה רשת ביטחון שתוכל לתפקד. יש שיחות עם איגוד עובדי התחבורה, ועד העובדים וההנהלה כדי לנסות ולחלץ חבילת פיתרון יותר טובה. אני מאמין שבסופו של דבר המדינה תייצר את רשת הביטחון הנחוצה לאל על, אין כוונה לתת לה ליפול. שוחחתי גם עם ראש הממשלה לפני שבוע. אני מניח שב-48 השעות הקרובות נמצא את הפיתרון לאל על".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!