דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מחיר הקורונה / הטונים עולים: האוצר דורש שהלימוד מרחוק יהיה על חשבון ימי החופשה

במסגרת המו"מ הודיעו נציגי האוצר למורים כי שכרם יקוצץ במידה שיסרבו לחתום על ימי חופשה בתקופת המשבר | בניגוד לטענות האוצר כי המורים לא עובדים, הם עסוקים בימים אלו בהוראת שיעורים מקוונים, בבדיקת עבודות ומבחנים ובשמירה על קשר עם ההורים והתלמידים

מנכ"ל משרד האוצר באב"ד ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד  (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד האוצר באב"ד ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: פלאש 90)
דוד טברסקי

נציגי משרד האוצר הודיעו היום (שלישי) לארגון המורים ולהסתדרות המורים כי יפעילו נגדם תקנות לשעת חירום במטרה לקצץ בשכרם, במידה שלא יסכימו להחזיר את ימי הלימודים שבוטלו בשל התפרצות נגיף הקורונה. הדברים נאמרו במסגרת המשא ומתן על הסכם השכר ותנאי העבודה שמתקיימים בימים האחרונים בין הצדדים, בעקבות התפרצות הנגיף. מאז הערב (שלישי) מתארגנת עצומה, עליה חתמו כבר 13 אלף איש, שקוראת להפסיק את הלימודים המקוונים אם לא ישולם עליהם שכר.

בימים האחרונים הודיע מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כי ידרוש מהמורים לממש את ימי חופשת הקיץ שלהם, כלומר, להתייחס לימי ההשבתה כימי חופשה ולהתחייב לעבוד בחופשת הקיץ. "המורים הם אלו שיחליטו בהתאם לתחושת הסולידריות החברתית שלהם, אמר באב"ד והוסיף, "האפשרויות העומדות בפניהן הן או יציאה לחופשה או מעבר לחל"ת".

בניגוד לתפיסה של משרד האוצר, לפיה נמצאים המורים בחופשה, רוב המורות והמורים (כ-180,00) נדרשים על ידי משרד החינוך להמשיך את שגרת הלימודים באופן מותאם למצב הנוכחי, בין היתר על ידי בנייה והעברת שיעורים מקוונים, בדיקת עבודות, העברת סדנאות ותכנים מיוחדים, וזאת תוך זמן קצר מאוד שהועמד לרשותן.

אתמול (שני) שלחה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו טענה שהאוצר מנצל את המשבר כדי לפגוע בתנאי העבודה של המורים ודרשה את התערבותו בסכסוך.

בימים האחרונים מדווחות מורות רבים על עומס עבודה רב שנשען ברובו על התאמת התכנים ואופני הלמידה הקיימים למצב החדש, במקביל לטיפול בילדיהן. בנוסף לכך, ציינו בהסתדרות המורים שהמורים והגננות ממשיכים להיות בקשר רציף בטלפונים ובוואטסאפ עם ההורים והילדים וכי הגננות עוסקות בהכנת מערכי שיעור חדשים והצעות לפעילויות לקראת פסח.

"היינו מצפים ממשרד האוצר דווקא בזמנים אלו לתת תמונה אמינה לציבור ולא להטעות ולסלף", נמסר מהסתדרות המורים. "עובדי ההוראה עובדים קשה בימים אלו, מהבית, בהתאם למטלות שמשרד החינוך מעמיס עליהם. ולכן הם זכאים לשכר מלא". בהסתדרות מחו על ההשוואה בין הסדר העבודה שסוכם בין המגזר הציבורי לאוצר וטענו שהוא אינו רלוונטי כיוון שמרבית עובדי המגזר הציבורי אינם נדרשים לעבודה מהבית. "היינו מצפים מנציגי האוצר והחינוך להוקיר את תרומתם של עובדי ההוראה לחוסן הלאומי בשעה קשה זאת, במקום להשמיץ אותם ולהציג אותם כנצלנים שלא מבינים את המצב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!