דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

מחיר הקורונה / המטפלים המומחים שנותרו והפילים שהרוויחו בגדול: מה קורה בספארי בימים של סגר

עם כוח אדם מצומצם, אנשי הספארי ברמת גן ממשיכים לטפל בחיות, מנסים לשמור על השגרה שלהן, וממתינים לרגע בו יוכלו לפתוח מחדש את השערים | והיום יש גם מה לחגוג: לידה ראשונה בצל המגפה

עובדת ספארי בחצר הפינגווינים (קרדיט: ספארי)
עובדת ספארי בחצר הפינגווינים (קרדיט: ספארי)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

לצד בתי החולים, מפעלי המזון ובתי האבות, יש מקום עבודה חיוני נוסף שממשיך לפעול גם בימים אלה. הספארי ברמת גן אמנם ריק ממבקרים, אבל את החיות עדיין צריך להאכיל.

"בימים האחרונים נאלצנו להוציא לחל"ת את רוב העובדים. אבל כדי להאכיל את החיות, מחלקת המטפלים מאכילה את כל החיות: הטורפים, הקופים, פילת-חי (שזה פילים ג'ירפות ומשק החי), הזוחלים, הציפורים והשטח האפריקני הפתוח", מספרת שגית הורביץ, דוברת הספארי, "המאכילים עובדים כל השנה מסביב לשעון ומטפלים בחיות גם בערב פסח וגם ביום כיפור. קורונה או לא, החיות צריכות לאכול".

אז איך בעצם עובד הטיפול בחיות בתקופה שכזו?
"יש פה אתגר אמתי כי אנחנו לא יכולים להסתכן בהתפשטות של הווירוס בקרב המטפלים. אין בישראל יותר מדי אנשים שיודעים לטפל בטורפים ויכולים להחליף את הצוות אם הם יצטרכו להיכנס לבידוד.

המרוויחים הגדולים: חצר הפילים האסייתים עוברת שדרוג (קרדיט: ספארי)
המרוויחים הגדולים: חצר הפילים האסייתים עוברת שדרוג (קרדיט: ספארי)

"למעשה גם המטפלים של הקופים לא יכולים להחליף את המטפלים של הציפורים. ההתמחות של כל צוות היא ייחודית. לכן חילקנו כל צוות מטפלים לשתי קבוצות שפועלות במשמרות נפרדות ונמנעות מכל מפגש אחת עם השנייה".

החיות יכולות להידבק?
"הווירוס לא יכול לעבור לחיות. בינתיים הן גם לא מראות סימנים שהן חשות בשינוי השגרה, שאנחנו חשים בו היטב. אולי בהמשך נראה שינוי בהתנהגות שלהן בגלל שאין מבקרים.

"למרות ההערכות המיוחדת אנחנו מאוד מנסים לשמור על השגרה של החיות. אין לנו אילוצים שיש בשגרת הפעילות עם המבקרים, אבל אנחנו שומרים על שעות ההאכלה בחצרות השונות כאילו יש פה מבקרים. הטרקטור שעובר בחצר הפתוחה יוצא ב-12:00 כמו תמיד".

אנחנו מנצלים את ההסתגרות בבתים לכל מיני דברים שלא  מספיקים במהלך השנה. גם בספארי עושים ניקיונות פסח מוקדמים?
"זה מצחיק שאתה שואל את זה כי זה בדיוק מה שקורה. הייתה לנו תוכנית לשדרוג החצר של הפילים האסייתים. זה תהליך שדורש שהפילים יישארו בבתי הלילה במשך שלושה ימים.

"מבחינת הפילים זו לא בעיה, אבל הפילים הם אטרקציה מרכזית שמבקרים מגיעים במיוחד בשבילם. שלושה ימים בלי לראות את הפילים עלול לאכזב לא מעט מבקרים אז כל הזמן דחינו את השדרוג. ברגע שהוחלט על סגירת הספארי למבקרים הבנו שזו ההזדמנות להוציא את התוכנית לפועל. מדובר במבצע לוגיסטי מורכב עם עשרות משאיות של חול שמגיעות, וטרקטורים שעובדים בחצר, וקרצוף של מיכלי השתייה. מחר הפילים יצאו חזרה לחצר אני מאמינה שהם יהיו שמחים מהתוצאה".

לידה בימי קורונה: לה פטיט והגור (קרדיט: ספארי)
לידה בימי קורונה: לה פטיט והגור (קרדיט: ספארי)

לאחר הראיון, התבשרנו כי בחסות הסגר, המליטה הפילה האסייתית 'לה פטיט', גור פילים קטן. לאם ולגור שלום ובקרוב הם יצטרפו לשאר הפילים בחצר המחודשת.

בעצם אתם נערכים ליום שאחרי הווירוס
"האמת היא שאנחנו בעיקר דואגים לחיות. הספארי היה בעיצומו של תהליך התחדשות אסטרטגי, עם השקעה גדולה מאוד בחידוש של כל שיטות העבודה בכל המחלקות. זה תהליך שאנחנו עובדים עליו חודשים רבים ובדיוק בשיא שלו הכל נעצר. זה קשה לכל העובדים בכל הרמות, כי זה באמת היה תהליך שכולנו היינו מאוד מושקעים בו גם רגשית. אני מניחה שזה דבר שקורה בהרבה מקומות במשק. תהליכים אסטרטגים שנעצרים, השקעות שנתקעות. הרבה מאוד חוסר ודאות.

"בקצה אנחנו מחכים ליום שבו נוכל לפתוח את השערים שוב. אני כבר מבינה שמקום כמו שלנו יהיה לו תפקיד חשוב בחזרה לשפיות. הרבה אנשים מחכים לחזור לפגוש את החיות. למנויים שלנו אפשר לבשר שהמנוי מוקפא ויחודש עם החזרה לשגרה". ​

למי שבכל זאת מתגעגע לספארי, יכול להצטרף לסיור מודרך בקישור הזה.

לא יכול להידבק: קיפוד בבית החולים לחיות בר בספארי (קרדיט: ספארי)
לא יכול להידבק: קיפוד בבית החולים לחיות בר בספארי (קרדיט: ספארי)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!