דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מחיר הקורונה / בלחץ האוצר: הלמידה מרחוק תופסק. המורים יתוגמלו על הימים בהם עבדו

הסכם שחתמו הסתדרות המורים ומשרד החינוך קובע כי המורים יחזירו 11 ימי עבודה: 9 במהלך חופשת הקיץ ו-2 נוספים בשנה הבאה | יפה בן דוד: "שכר חודש מרץ וחופשת הפסח ישולם במלואו"

מנכ"ל משרד האוצר באב"ד ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד  (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד האוצר באב"ד ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: פלאש 90)
דוד טברסקי

משרדי האוצר והחינוך החליטו על הפסקת הלימודים המקוונים החל מיום חמישי. המורים יקבלו תשלום על הימים שלימדו, אך מעתה והלאה ימשיכו לשמור על קשר עם התלמידים רק באופן וולונטרי.

הצדדים הגיעו הערב (רביעי) להסכם לפיו המורים יקבלו שכר על יום עבודה מלא רק עד סוף פסח. המורים מורשים להמשיך ללמד באופן מקוון אך לא יקבלו על כך שכר. בימים האחרונים החריף המשבר בין ארגוני המורים למשרד האוצר עם הודעתו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, על כך שהוא ידרוש מהמורים לממש את ימי חופשת הקיץ שלהם, כלומר, להתייחס לימי ההשבתה כימי חופשה ולהתחייב לעבוד בחופשת הקיץ.

"שכר חודש מרץ וחופשת פסח ישולמו במלואו", כתבה בהודעה ששלחה הערב מזכל"ית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, למורים. היא הוסיפה כי המורים לא יאלצו להחזיר 16 ימי חופש, כפי שדרש משרד האוצר עד כה. בימים האחרונים יצאה הסתדרות המורים בביקורת קשה כלפי משרד האוצר, על כך שבחר לראות בימי העבודה מהבית של המורים בתור חופשה והשווה את תנאי עבודתן לאלו של שאר עובדי המגזר הציבורי, בלי להתייחס לכך שמשרד החינוך דרש מהמורים להמשיך לעבוד. "משרד החינוך הוא זה שהנחה אתכם לעבוד מהבית. ואתם, כציבור מסור וחדור תחושת אחריות לילדי ישראל, נעתרתם לכל משימה שהטילו עליכם. לכן, לא היתה שום סיבה שלא תקבלו שכר על עבודתכם".

בין היתר, בהסכם מול המדינה סוכם שהמורים יקבלו שכר מלא על כל ימי העבודה עד היום אך הבחירה ללמד ממחר הינה וולנטרית. על פי ההסדר, עובדי ההוראה יצטרכו לעבוד על חשבון ימי חופשה רק בסיומו של המשבר ורק עבור הימים שבהם לא עבדו מהבית. על פי הסתדרות המורים, אם המשבר יסתיים עד ל"ג בעומר יוחזרו 10 ימי חופשה למורים לפי הפירוט הבא: יום אחד חופשת ל"ג בעומר ו-9 ימים נוספים החל מה 1 ביולי ולחטיבות הביניים החל מה 21 ביוני. במידה והמשבר לא יסתיים עד ל"ג בעומר, גני הילדים ובתי"ס היסודיים יחזירו 9 ימי חופשה החל מ-1 ביולי, מורי חט"ב יעבדו החל מה-21 ביולי ועוד יומיים נוספים אסרו חג בשנת הלימודים הבאה – תשפ"א.

ארגון המורים טרם פרסם הודעה בנושא, אך בבוקר הודיע יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שהוא לא יאפשר מצב בו מורי החטיבות העליונות ילמדו ללא שכר והטיל את האחריות על המצב על משרד האוצר והחינוך.

שר החינוך, רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר החינוך, רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אחר הצהריים יצא שר החינוך, הרב רפי פרץ, בקריאת תמיכה במורים ועמד על כך שלא יאפשר מצב בו עובדי הוראה יעבדו ללא תשלום  ״אין עבודות חינם, וכולנו מכירים את דעת האוצר שצריך לקזז את ימי הלמידה מרחוק מימי החופש שלכם. לא נאפשר מצב שמי שעובד בבית לא יקבל שכר".

מאז השבוע האחרון עברה כל מערכת החינוך בישראל ללמידה באופן מקוון וכ-180,000 מורות נדרשו על ידי משרד החינוך להמשיך את שגרת הלימודים באופן מותאם למצב הנוכחי, בין היתר על ידי בנייה והעברת שיעורים מקוונים, בדיקת עבודות, העברת סדנאות ותכנים מיוחדים, וזאת תוך זמן קצר מאוד שהועמד לרשותן.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!