דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / בהריון? לקראת לידה? כך תשפיע הקורונה

מספר המלווים בחדר הלידה הוגבל, ובתי החולים נערכים לאפשרות של לידת נשים בבידוד | יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, פרופ' רוני מימון: מהידוע עד כה, מחלת הקורונה לא מגבירה משמעותית את הסיכון להריון, ולא עוברת מהאם לעובר

אישה בהריון בבדיקת אולטראסאונד. ארכיון. (צילום: חן ליאופולד/פלאש90)
אישה בהריון בבדיקת אולטראסאונד. ארכיון. (צילום: חן ליאופולד/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בתקופת ההריון ניתנת תשומת לב רבה לבריאות האם, וכוללת במקרים רבים לא מעט דאגות וחרדות. כיום, בתוך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, תקופת ההריון והלידה נהיית מאתגרת עוד יותר. פרופ' רוני מימון, יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה ומנהל חטיבת נשים ויולדות במרכז הרפואי שמיר – אסף הרופא, מפרט מה ידוע עד כה על השפעת הנגיף על נשים בהריון, ומסביר כיצד מחלקות היולדות בבתי החולים נערכות להגן על היולדות והתינוקות. לדבריו, במידה שתחלי בקורונה ההריון לא יסכן אותך בצורה משמעותית, והתינוק או התינוקת לא יידבקו ממך במהלך ההריון או הלידה, אלא רק בשל חשיפה לאחר הלידה. ובכל זאת, עדיף להקפיד על מיגון וריחוק גבוה מהרגיל.

האם הנגיף יכול לסכן אותי או את ההריון שלי?
פרופ' מימון מציין כי חסר עדיין הרבה מידע בנושא השפעות הנגיף על נשים בהריון, אך ממה שידוע עד כה, נראה כרגע שנשים בהריון סובלות ממחלת הקורונה באותה רמת הקושי כמו נשים שאינן בהריון, או אולי במידה קצת מוגברת. לדבריו, מבחינת השפעה על ההריון, לא היו מקרים של הפלות טבעיות בשליש הראשון או השני של ההריון אצל אמהות נשאיות נגיף הקורונה. עם זאת, ממה שידוע על נגיפים דומים לקורונה כמו שפעת חזירים וסארס, יש שיעור מעט יותר גבוה מהממוצע של הפלות טבעיות, לידה מוקדמת והפרעה בגדילה בתוך הרחם. לכן מומלץ להקפיד עוד יותר על מיגון, ריחוק, ושאר הנחיות משרד הבריאות.

מה צריך לדעת על לידה בתקופה הנוכחית?
קודם כל, ליולדת מותר להביא רק מלווה אחד. המלווה צריך לא להיות בבידוד אם עם תסמיני הקורונה. "ההנחיה הזו ניתנה בשביל להגן על היולדות והצוות", אמר פרופ' מימון. סיורים של מחלקות יולדות ושיעורי לידה מבוטלים – מומלץ ליצור קשר באינטרנט או בטלפון עם המחלקות לקבל מידע. מומלץ לבוא ממוגנת לבדיקות וללידה ולהקפיד על ההיגיינה.

מה אם אני אמא בבידוד או עם תסמינים שקשורים לנגיף הקורונה במועד הלידה?
את צריכה ליצור קשר עם הרופא המטפל וליידע שאת חשודה לקורונה לפני שאת מגיעה לבית החולים כדי ללדת, מדגיש פרופ' מימון. תצטרכי ללבוש מסיכה לפני שתיכנסי לבית החולים ותאושפזי בחדר בידוד. לדבריו, "תקבלי שם טיפול בדיוק כמו כל יולדת, על ידי אנשי צוות ממוגנים. אנחנו לא במאה ה-17". בעת הגעתך ייקחו ממל דגימה כשתגיעי וישלחו אותה לבדיקת קורונה. אם התוצאות ייצאו שליליות, תכלי לעבור למחלקת יולדות הרגילה להמשך הטיפול.

אם אני נמצאת חיובית לנגיף, הנגיף יעבור ממני לתינוק?
ככל הנראה שהנגיף לא עובר מאמא לעובר ברחם וגם לא בתהליך הלידה או בחלב האם. הוא כן יכול לעבור בין הורה לתינוק ממגע קרוב. מצד שני, כמובן שתינוק צריך מגע קרוב של אימו. השאלה אם התינוק יבודד מהאמא, או אם מספיק שהאמא תתמגן כשהיא במגע עם התינוק עוד בבירור, כך לדברי פרופ' מימון.

בכל מקרה, פרופ' מימון ממליץ לדבר עם הגינקולוג הקבוע שלך על כל שאלה שעולה בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!