דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הנוער העובד והלומד

חינוך / בקן מזרעה של 'הנוער העובד והלומד' העבירו את הפעילות לטלפון ולמחשב

“אנחנו משוחחים עם הילדים על הקורונה, על המצב, על הרגשות והמחשבות שלהם" מספר מוסטפא גאדבאן, מדריך בקן | חניכי הקן צילמו סרטון בו הם קוראים לתושבי הכפר שבגליל לפעול לפי ההנחיות למניעת הידבקות

חניכי קן מזרע של הנוער העובד והלומד (באדיבות קן מזרע)
חניכי קן מזרע של הנוער העובד והלומד (באדיבות קן מזרע)
יניב שרון

בימים כתיקונם פועל קן מזרעה של הנוער העובד והלומד ככל קן בתנועת נוער – שיחות חניכים ומדריכים, משחקים וטיולים. אבל בשבועיים האחרונים, בעקבות משבר הקורונה והאיסור על התכנסות, עברה פעילות הקן למרחב הוירטואלי. "יצרנו קבוצה ב-'וואטסאפ' דרכה אנו מזמינים את החניכים למפגש וירטואלי בשיחות וידאו", מספר מוסטפא גאדבאן, בן 19, מדריך בקן במסגרת השירות הלאומי-אזרחי. “אנחנו משוחחים עם הילדים על הקורונה, על המצב על הרגשות והמחשבות שלהם. אנו גם משחקים איתם דרך האפליקציה". גם צוות המדריכים מקיים ישיבות באמצעות שיחות וידאו.

מזרעה הוא כפר ערבי הסמוך לנהריה, בו מתגוררים כ-3,800 תושבים. הקן של 'הנוער העובד והלומד' תופס מקום מרכזי בחינוך הילדים והנוער בקהילה. מול שבירת השיגרה המוכרת וסגירת בתי הספר, הקשר בין המדריכים והחניכים מאפשר המשכיות, שיחות על המצב, ואף לקחת אחריות על הקהילה.

גאדבאן ,שזו שנתו השניה בשירות הלאומי-אזרחי, הצטרף דרך עמותת שלומית. הוא מספר כי בשבוע שעבר יצרה איתו קשר המדריכה הראשית בקן, והציעה לו ליצור עם החניכים סרטון שייועד לקהילה כולה. המדריכים והחניכים נענו מיד לאתגר, ותוך 24 שעות העלו סרטון לרשת. לדבריו, החניכים התלהבו מהרעיון ושמחו לשתף פעולה, להיפגש ולעשות משהו מול המצב. על מנת להישמע לתקנות למניעת התכנסויות, המדריכים דיברו עם כל החניכים על הסרטון והם התכוננו לצילומים בבית.

בבוקר הצילומים (שנערכו בשבוע שעבר, בטרם האיסור על יציאה מהבתים) התקשרו המדריכים לכל חניך וחניכה, והזמינו אותם להצטלם בנפרד בבית המדריכה. גאדבאן וחבריו לקחו על עצמם את מלאכת העריכה. למחרת הסרט כבר עלה לרשת. בסרטון משתתפים חניכי וחניכות כל השכבות בקן (10-18), כשהם מסבירים את תסמיני הקורונה וקוראים למי שחווה אותם ללכת להיבדק. בנוסף, הם מסבירים את כללי ההתנהגות למניעת ההידבקות.

מוסטפא גאדבאן, מדריך בקן מזרעה (מימין) והמאם חיגאזי, רכז הקן (באדיבות המצולמים)
מוסטפא גאדבאן, מדריך בקן מזרעה (מימין) והמאם חיגאזי, רכז הקן (באדיבות המצולמים)

 

 

לדברי גאדבאן, תגובות ההורים והקהילה בכלל היו נלהבות. הוא מסכם, “הסרטון הוא תוצאה של שיתוף פעולה ותמיכה החל מהחניכים והוריהם וכלה ברכז המחוז והמדריכה הראשית, אני רוצה לומר לכולם תודה על העשייה והתמיכה. אפילו עכשיו אף אחד לא מפסיק לעשות, וכולם מתאמצים ליצור פעילות ולדאוג לחניכים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!