דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / שכר הבלניות במקוואת יעלה ב-17.5%

זאת בעקבות שיתוף פעולה בין יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני ונציגי המועצות הדתיות. ניסנקורן: ״נמשיך לפעול ולעשות למען הציבור החרדי, לחיזוקו והצלחתו בעולם העבודה״

מקווה בירושלים. צילום: אורי לנז / פלאש 90.
מקווה בירושלים. צילום: אורי לנז / פלאש 90.

"עם מילות הערכה בלבד כידוע לא הולכים למכולת ולכן אנו שמחים שחרף כל הקשיים, עמד יו״ר ההסתדרות על הוצאת המהלך אל הפועל גם בשלב חתימת הסכמי השכר במשק וגם עכשיו." אמר יו״ר החטיבה החרדית בהסתדרות, עו״ד רפי מלאכי, על עליית שכר הבלניות במקוואות ב-17.5%.

על העלייה הוחלט סופית אתמול (רביעי) בצוות היגוי מיוחד שהקים יו"ר ועדת הכספים משה גפני. בנוסף, ייהנו הבלניות מתנאים סוציאליים נוספים בדומה לכלל עובדי המדינה.

בלנית היא אישה שתפקידה לסייע לטובלות במקווה לקיים את מצוות הטבילה לפי כללי ההלכה. עם זאת, עוסקות הבלניות גם בהיבטים של הפעלת המקווה, לרבות ההיבטים הטכניים והכספיים הכרוכים בהפעלת המקום.

״אנחנו שמחים מאוד עבור הבלניות שעושות עבודת קודש בשעות לא קונבנציונאליות, שבתות חגים ומועדים מתוך אמונה ותחושת שליחות." אמר עו״ד מלאכי,"אנו עומדים בפני שורת מהלכים משמעותיים, שישנו באופן יסודי את מעמדם ורווחתם של עובדי המועצות הדתיות״.

גפני בירך על הסיכומים ואמר כי " מדובר בתיקון עוול שנמשך שנים. מדובר בנשים שעובדות קשה שבעה ימים בשבוע, בשבתות, בחגים ובערביי חגים ובשעות לא-שעות, והכל מתוך מסירות גדולה. הבלניות נותנות שירות לנשים יהודיות מכל המגזרים והגיע העת לתגמל אותן על-כך ומה שהושג הוא המעט מן המעט".

אחרי שורת פגישות של צוות ההיגוי הבן משרדי בנושא שכרן ותנאי עבודתן של הבלניות, הגיעו אתמול כל הגומרים הנוגעים בדבר לכלל סיכומים, לפיהם שכרן של הבלניות יעלה ב- 17.5% בשתי פעימות, החל מחודש יולי הקרוב וכמו-כן, הן ייהנו מתנאים סוציאליים, כולל הכרה בשעות נוספות, אש"ל, קרן השתלמות ועוד, בדומה לכלל עובדי המדינה.

מספר שעות העבודה השבועיות של הבלניות יעמוד על 42.5 שעות ושעה וחצי בכל יום, תחשב להן כעבודה, אף אם הן תעסוקנה בעניינים הקשורים למקוואות אך לא בתוך המתחמים שלהם עצמם. בין השאר, הדבר נועד על-מנת להכליל בתוך שעות העבודה שלהן פעולות כגון: הפקדת צ'קים, קניות של ציוד וברים הנדרשים לתפעול השוטף של המקוואות, מתן מענה ושירותים נוספים לטובלות ועוד.

בדיון שעסק בנושא והתקיים בשבוע שעבר, אמר גפני "לא יתכן להמשיך את העוול שנעשה לבלניות". עוד אמר גפני כי "שירותי הדת מתוקצבים בתחתית המדרג במדינת ישראל, כאילו רק דתיים נהנים מהם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!