דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

תמונת מצב / 1,238 חולים, 24 במצב קשה: נתונים חדשים על התפשטות הקורונה בישראל

המאמצים לבלום את הנגיף נמשכים אולם מספר האנשים שחלו בו בישראל עומד כבר על 1,238, מתוכם אחד נפטר ו-24 במצב קשה | כ-75 אלף בני אדם נמצאים בבידוד

אחיות במחלקת הקורונה ברמב"ם (צילום ארכיון: דוברות בית החולים רמב"ם)
אחיות במחלקת הקורונה ברמב"ם (צילום ארכיון: דוברות בית החולים רמב"ם)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות פרסם אמש (ראשון) נתונים עדכניים אודות מצב התפשטות נגיף הקורונה בישראל ומהם עולה כי עד כה נדבקו 1,238 בני אדם במחלה בישראל, עלייה של 264 מאתמול. מתוכם אחד נפטר, 24 חולים במצב קשה, 34 במצב בינוני ו-1,142 קל. 37 בני אדם בישראל שחלו במחלה החלימו ממנה עד כה. משרד הבריאות העלה אתמול אפליקציה חדשה בשם "המגן", שתעדכן משתמשים אם שהו עם חולה קורונה ויצטרכו להיכנס לבידוד.

מעל ל-300 מהחולים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 464 בטיפול בית, 120 במלונות הייעודיים שהוסבו לקליטת חולי הקורונה ועבור כ-300 טרם הוחלטה המסגרת הטיפולית עבורם. מתוך המחלימים, 19 שוחררו לבתיהם ו-18 מחלימים בפיקוח במתקנים של קופות החולים בקהילה. מנתונים נוספים שמפרסם המשרד עולה כי עד כה בודדו בביתם 129,870 בני-אדם כשנכון לעכשיו, 74,498 נמצאים בבידוד בית – 625 מתוכם החלו אותו ביממה האחרונה. ב-24 השעות האחרונות התבצעו 5,268 בדיקות לגילוי קורונה, גידול משמעותי לעומת קצב הבדיקה בימים האחרונים. בית חולים השרון הוכן כבית חולים שלם לחולי קורונה.

נתניהו וליצמן במסיבת עיתונאים, מרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
נתניהו וליצמן במסיבת עיתונאים, מרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כתב אתמול בטוויטר שמשרד הבריאות מעדיף שחולים במצב כל יעברו מביתם לאשפוז במלון, למעט מקרים מעטים וחריגים, אבל לא מכריח את החולים לעבור, ורבים מהם מעדיפים להישאר בבתיהם.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ציין אתמול בשיחת עיתונאים כי יש התייצבות בקצב עליית מספר החולים המאומתים, וכי חלק מהעלייה המספרית בעקבות הרחבת הבדיקות.  עם זאת, הוא הזכיר שפרק הזמן בין ההידבקות עד הופעת התסמינים הוא יומיים עד שבועיים, ולכן אי אפשר עדיין לקבוע כמה אנשים נדבקו בימים האחרונים.

אתמול בשעה 8:00 נכנסו לתוקפן הנחיות החירום החדשות שגיבש משרד הבריאות ואישרה הממשלה למאבק בנגיף הקורונה. על פי התקנות, יעבור החל מהיום המגזר הממשלתי למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדרים חיוניים אשר ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. התקנות יאסרו על יציאה מהבית מלבד חריגים: הצטיידות במזון ובתרופות, טיפולים רפואיים ויציאה לעבודה לפי הנחיות משרד האוצר. ההוראות יהיו בתוקף למשך שבעה ימים.

משרד הבריאות ממשיך לעדכן על חקירות אפידימיולוגיות באתר משרד הבריאות – לחצו כאן.

למידע על מחלת הקורונה ועל בידוד ביתי, יש לפנות לאתר משרד הבריאות, לקו משרד הבריאות *5400, או למוקדים הטלפוניים של קופת החולים.

איך להימנע מהידבקות בנגיף?

לפי משרד הבריאות, הדרך היעילה ביותר להימנע מהידבקות בקורונה היא שמירה על היגיינה אישית ושמירת מרחק מאנשים אחרים. חשוב לדעת כי אדם הנושא את הנגיף אינו חווה בהכרח את תסמיני המחלה, ולכן, יש להתייחס לכל אדם (גם לעצמנו) כנשא פוטנציאלי של הנגיף. הנחיות המשרד כוללות – רחיצת ידיים עם סבון ומים או חיטוי בג'ל אלכוהולי לעיתים קרובות, הימנעות ממגע בפנים של אנשים אחרים, מלחיצות ידיים מחיבוקים או מנשיקות. במשרד מנחים את הציבור לשמור מרחק של שני מטרים מאנשים אחרים. בנוסף, חשוב לא לשתף כלי אוכל או שתייה.

הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה (גרפיקה: אידאה)
הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה (גרפיקה: אידאה)

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!