דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

כלכלת הקורונה / ליווי צמוד בחירום: המכון הבינלאומי למנהיגות מציע הרצאות וייעוץ לוועדי העובדים

פרויקט 'מקוונים לעובדים' מעמיד לרשות הוועדים קורסים והרצאות מרחוק, וגם מוקד טלפוני בו יוכלו להתייעץ עם מומחים ליחסי עבודה, משפט, פנסיה וניהול משברים | "המטרה שלנו היא לתת ערך מוסף למנהיגות של ועדי העובדים", אומר יו"ר דירקטוריון המכון, שבי מיכאל

שיעור בקורס 'הופכים משבר להזדמנות', במכון הבינלאומי למנהיגות (צילום מסך מאפליקציית ZOOM)
שיעור בקורס 'הופכים משבר להזדמנות', במכון הבינלאומי למנהיגות (צילום מסך מאפליקציית ZOOM)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע משבר הקורונה, במכון הבינלאומי למנהיגות של ההסתדרות פתחו בפרויקט 'מקוונים לוועדים' – סדרת קורסים חינמיים לוועדי עובדים, בנושאים אקטואליים. הקורס הראשון, "הופכים משבר להזדמנות", החל אמש (ראשון) בהשתתפות כ-250 חברי ועדים. לצד זאת, מעמיד המכון לרשות הוועדים מוקד טלפוני חדש, בו יוכלו להתייעץ עם מומחים מקצועיים בתחומי יחסי העבודה, המשפט, הפנסיה וניהול משברים נוכח המציאות המשתנה.

"הקורס האינטרנטי הראשון יהיה בן שלושה מפגשים. כרגע ההיענות אליו כל כך גדולה שאנחנו שוקלים לפתוח קורס נוסף" אומרת ענת הרלב, המנהלת האקדמית של המכון. "בקורס נלמד כיצד לזהות משבר מתגלגל – מי מרוויח, ומי מפסיד ממנו. איך דווקא בתוך המשבר, חברי הוועדים עצמם יכולים לחזק את מעמד הוועד בחברה, במערכת היחסים המשולשת עם ההנהלה והעובדים. נדבר על איזה סוג מסרים כדאי להעביר לעובדים בתקופה כזו, איך נכון לחזק ולתמוך וליצור מנגנוני ערבות הדדית. ולא פחות חשוב, איך מתארגנים לחזרה לשגרה?"

המכון הבינלאומי למנהיגות (צילום באדיבות המכון הבינלאומי למנהיגות)
המכון הבינלאומי למנהיגות (צילום באדיבות המכון הבינלאומי למנהיגות)

את הקורס הראשון, המתקיים באמצעות אפליקציית ZOOM, מעבירות שירה אימרגליק ואתי לפלר שי, מייסדות ומנכ"ליות משותפות של חברת הליווי והייעוץ האסטרטגי לוועדים TES.

לדבריה של הרלב, בהמשך מתוכנן קורס נוסף לניהול זמן בעבודה מהבית, ועתידות להתפרסם הרצאות TED קצרות. עוד יתקיימו שורה של פאנלים מקוונים עם מומחים מבין מרצי המכון, לצד ראשי איגודים ויושבי ראש של ועדים מובילים, שידברו על סוגיות של דיני עבודה ופנסיה בימים אלו, והתמודדות העבודה המאורגנת עם המציאות המשתנה.

מוקד טלפוני מותאם לוועדים

בנוסף, הקימו במכון מוקד המרכז אליו שאלות של ועדים לעת הזו. לצד 'המוקד לכל עובד' של ההסתדרות המטפל בפניות פרט, המוקד החדש במכון מיועד לתת מענה המותאם לוועדי העובדים, באשר למערכת היחסים הקיבוצית. את השאלות שיאספו במוקד יפנו אנשי המכון לאנשי האקדמיה והמשפט המרצים במכון דרך קבע, כמו גם לגורמים מקצועיים ומומחים שונים בהסתדרות, במטרה לסייע בזמן אמת בקבלת החלטות.

"ברגע שהבנו שאנחנו הולכים להיכנס למשבר ארוך טווח, שלא ייגמר תוך כמה ימים, הקמנו את המיזם", מסבירה טל ישראלי גל, יועצת למכון ולאגף הבינלאומי בהסתדרות. "הגדרנו שלוש מטרות: הראשונה, לחבר את המכון לוועדי העובדים בתקופת משבר הקורונה ובהתאם לחזון המכון, להוות בית לוועדים. המטרה השנייה הייתה להנגיש מידע רלוונטי ועדכני לוועדי העובדים בתקופת המשבר שבה המציאות משתנה תדיר, וכמובן המטרה השלישית היא לחזק את החיבור, הקשר היומיומי בין המכון לוועדי העובדים. מרגע שהגדרנו את המטרות הללו – בנינו סט פעולות שאותן אנחנו מנגישים לעובדים".

"המטרה שלנו היא לתת ערך מוסף למנהיגות של וועדי העובדים" הוסיף יו"ר דירקטוריון המכון, שבי מיכאל. "לקחנו על עצמנו להוביל את המכון לאור חזונו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד – אם ההסתדרות היא 'הבית של העובדים בישראל', אז תפקידו של המכון הבינלאומי למנהיגות הוא להיות 'הבית של הוועדים'. המקום שאליו הם באים כדי לקבל הכשרה ותמיכה שוטפת. אם בעבר היו רק שואלים את הוועדים מה הם רוצים ומתאימים אליהם את המכון – היום אנחנו מבקשים לייצר בוועדים צרכים חדשים, תכנים שקוראים פני עתיד, דברים שישמשו אותם ביום יום. הערך המוסף של המכון הוא החדשנות. אני מגיע מהעולם העסקי, מתפרנס גם מעריכת דין אבל בעיקר מיזמות. מה שנעשה במכון זו תהיה יזמות חברתית, כי הוועדים אצלנו מייצגים קודם כל ערכים".

יו"ר המכון הבינלאומי למנהיגות שבי מיכאלי (קרדיט: באדיבות המכון)
יו"ר המכון הבינלאומי למנהיגות שבי מיכאלי (קרדיט: באדיבות המכון)

"אפשר להגיד שהמשבר הזה מאיץ תהליכי שינוי ארגוני שכבר היינו בהם בחודשים האחרונים בין כה וכה", אומר מנכ"ל המכון הבינלאומי למנהיגות עובדים, ברק לוי. "למידה מרחוק, העבודה מהבית שנפוצה כעת במשק על רקע משבר הקורונה, לא הולכות להיעלם ביום שיסתיים מצב החירום. עולם העבודה המשתנה הוא בגדר מהפכה תעשייתית נוספת שאנחנו מצויים בשיאה."

מנכ"ל המכון הבינלאומי למנהיגות ברק לוי (קרדיט: באדיבות המכון)
מנכ"ל המכון הבינלאומי למנהיגות ברק לוי (קרדיט: באדיבות המכון)

"התפקוד שלנו בימים אלה, כשעובדי המכון נותנים למעלה מ-100% תפוקה בעבודה מהבית כדי לאפשר את היוזמות הללו, רק מוכיח את זה", מוסיף לוי, "תהליכי השינוי הללו יהיו תוכן מרכזי של הקורסים שלנו בשנים הקרובות, ואנחנו נערכים כבר כעת במחשבה גם על התכנים שצריכים ללוות את וועדי העובדים בימים שלאחר המשבר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!