דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / חמישה מתים מקורונה בישראל,41 חולים במצב קשה

לפי נתוני משרד הבריאות, בישראל 2,495 חולי קורונה | 392 חולים מאושפזים בבתי החולים, ו-327 חולים נמצאים במלונות שהוסבו לקליטת חולים | מעל 71 אלף ישראלים נמצאים בבידוד ביתי | עד כה החלימו 66 בני אדם בישראל מהמחלה

צוות רפואיי במחלקה לחולי קורונה בבית החולים שערי צדק. 24 במרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
צוות רפואיי במחלקה לחולי קורונה בבית החולים שערי צדק. 24 במרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

חמישה בני אדם נפטרו ממחלת הקורונה בישראל. 2,495 חולים בקורונה אובחנו בישראל נכון להיום (חמישי) בבוקר. מבין החולים, 41 נמצאים במצב קשה, 68 במצב בינוני ו-2,315 במצב קל. 66 בני אדם בישראל שחלו במחלה החלימו ממנה. מבין החולים, 371 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, ו-327 שוהים במלונות הייעודיים שהוסבו לקליטת חולי הקורונה.

תמונת מצב הקורונה – 26/3 בשעה 8:00 (גרפיקה: אידאה)
תמונת מצב הקורונה – 26/3 בשעה 8:00 (גרפיקה: אידאה)

אתמול נפטר חולה בן 76 שהיה מאושפז ביחידה המיוחדת לטיפול נמרץ לחולי קורונה במרכז הרפואי שיבא. על פי הודעת בית החולים, האיש סבל ממחלות רקע משמעותיות והיה מאושפז בבית החולים מיום שני האחרון. נפטר נוסף הוא גבר בן 87 שהובא אתמול במצב אנוש לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

ביום שלישי נפטר מהמחלה חולה בן 87 מירושלים שהיה מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בעיר. הוא סבל ממחלות רקע שונות. חולה נוספת בת 67 נפטרה בבית החולים וולפסון בחולון. גם היא סבלה ממחלת רקע קשה. מבית החולים וולפסון נמסר כי "צוות הטיפול הנמרץ שלנו נלחם על חייה במסירות רבה, אך מצבה התדרדר, ולמרות טיפול אינטנסיבי היא נפטרה. אנו משתתפים בצערה של המשפחה", נאמר בהודעת בית החולים.

מבית החולים הדסה נמסר כי החולה בן ה-87 פונה להדסה עם מצוקה נשימתית משמעותית ביום ראשון. היום (שלישי) חלה במצבו התדרדרות נשימתית נוספת ומהירה והוא נפטר בבית החולים. מבית החולים נמסר כי מדובר במטופל עם מחלות רקע שונות. המטופל הובא להדסה מבית אבות בו התגורר בתחילת השבוע, כשהוא כבר מאובחן עם הנגיף ואינו חש בטוב מזה זמן. "לצערינו, מצבו כאמור התדרדר במהירות, וצוות בית החולים עדכן את משפחתו כל העת. צוותי הדסה עשו כל שביכולתם על מנת להקל על סבלו, ומוסרים תנחומיהם הכנים למשפחה", נאמר בהודעת בית החולים.

ביום ראשון השבוע אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו בשיחה עם עיתונאים כי יש התייצבות בקצב עליית מספר החולים המאומתים, וכי חלק מהעלייה המספרית נובעת הרחבת הבדיקות. עם זאת, הוא הזכיר שפרק הזמן בין ההידבקות עד הופעת התסמינים הוא יומיים עד שבועיים, ולכן אי אפשר עדיין לקבוע כמה אנשים נדבקו בימים האחרונים.

עיריית צפת מבצעת חיטוי אתרים ציבוריים ברחבי העיר (צילום: דוברות עיריית צפת)
עיריית צפת מבצעת חיטוי אתרים ציבוריים ברחבי העיר (צילום: דוברות עיריית צפת)

 

 

משרד הבריאות ממשיך לעדכן על חקירות אפידימיולוגיות באתר משרד הבריאות – לחצו כאן.

למידע על מחלת הקורונה ועל בידוד ביתי, יש לפנות לאתר משרד הבריאות, לקו משרד הבריאות *5400, או למוקדים הטלפוניים של קופת החולים.

איך להימנע מהידבקות בנגיף?

לפי משרד הבריאות, הדרך היעילה ביותר להימנע מהידבקות בקורונה היא שמירה על היגיינה אישית ושמירת מרחק מאנשים אחרים. חשוב לדעת כי אדם הנושא את הנגיף אינו חווה בהכרח את תסמיני המחלה, ולכן, יש להתייחס לכל אדם (גם לעצמנו) כנשא פוטנציאלי של הנגיף. הנחיות המשרד כוללות – רחיצת ידיים עם סבון ומים או חיטוי בג'ל אלכוהולי לעיתים קרובות, הימנעות ממגע בפנים של אנשים אחרים, מלחיצות ידיים מחיבוקים או מנשיקות. במשרד מנחים את הציבור לשמור מרחק של שני מטרים מאנשים אחרים. בנוסף, חשוב לא לשתף כלי אוכל או שתייה.

הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה (גרפיקה: אידאה)
הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה (גרפיקה: אידאה)

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!