דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | מעל 3 מיליארד הונחו להישאר בבתים, באיראן ובברזיל מתכחשים למגפה

מספר הנדבקים בעולם חצה את ה-400 אלף | באיראן, מאבק בין אלו שמתכחשים למגפה, לאלו שמאמינים כי מדובר בנשק ביולוגי שיצרה ארה"ב | נשיא ברזיל, ז'איר בולסנרו: הקורונה היא 'טריק' של התקשורת

נשיא ברזיל ז'איר בולסנרו במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה בברזיל. 18 במרץ (AP Photo/Andre Borges)
נשיא ברזיל ז'איר בולסנרו במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה בברזיל. 18 במרץ (AP Photo/Andre Borges)
אוריאל לוי

שלושה מיליארד בני אדם ברחבי העולם הונחו להישאר בבתיהם – כך דווח אתמול (שלישי) בגרדיאן הבריטי. המדינות החדשות שהורו לאזרחיהן להישאר בבית הן דרום אפריקה, בריטניה, אוסטרליה והודו.

קצב התפשטות הנגיף עולה במהירות: בתוך שלושה חודשים מהופעתו אותרו 100 אלף בני אדם שנדבקו בו, רובם בסין. לאחר שבועיים (18.3) עלה מספר המאובחנים ל-200 אלף. פחות ממחציתם בסין. אתמול (24.3), כעבור שישה ימים, הכפיל עצמו מספר המאובחנים ועלה למעל 400 אלף.

  • עד כה אובחנה הימצאות הנגיף ב-196 מבין 206 המדינות הריבוניות בעולם, ועל פי הנתונים הרשמיים, סך האנשים שנדבקו בו עומד נכון להיום על 407,660, כאשר 18,250 בני אדם מתו מהנגיף.
חזרה לשגרה בבייג'ינג, סין. 19 במרץ 2020. (AP Photo/Ng Han Guan)
חזרה לשגרה בבייג'ינג, סין. 19 במרץ 2020. (AP Photo/Ng Han Guan)

 

איראן: הכחשה והאשמות נגד ארצות הברית

איראן שרויה במאבק בין המונים המתכחשים לנגיף הקורונה לאלו שמאשימים את ארצות הברית בהפצת המחלה. המנהיג העליון עלי ח'מינאי אמר כי "ישנן ראיות המבססות את ההנחה שנגיף הקורונה הוא מתקפה ביולוגית". עוד הוסיף כי ארצות הברית יצרה את הקורונה כנשק ביולוגי מיוחד שהונדס לפגוע בעם האיראני.

ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים של הפגנות המוניות של אזרחים ללא אמצעי מיגון, למול ניסיונות המשטר לאטום מסגדים בבטון וסורגים לאחר שההמונים סירבו להפסיק להתפלל. פורסמו גם סרטונים של איראנים המלקקים דלתות של מסגדים בהתרסה כנגד צעדי המשטר. בנוסף, אלפים מתכנסים ללא אמצעי מיגון בהלוויות של בכירים איראנים שמתים מנגיף הקורונה בזה אחר זה. סגן שר הבריאות האיראני, קיאנוש ג'האנפור, ביקר אתמול בחריפות את המשתתפים בהלוויות ואמר: "ככל הנראה מדובר בפרוטוקול בריאות חדש עבור לוויות… התמונות אומרות הכל, צריך לבכות, כל תיאור מיותר."

כבאים מתכוננים לחטא רחוב מרכזי בטהרן בשל מגפת הקורונה (AP Photo/Vahid Salemi)
כבאים מתכוננים לחטא רחוב מרכזי בטהרן בשל מגפת הקורונה (AP Photo/Vahid Salemi)

בכירים רבים באיראן מתו מקורונה בחודש האחרון, ביניהם ראשי ערים, חברי פרלמנט, גנרלים ועוד. אתמול מת מקורונה קצין בכיר בכוח קודס עליו פיקד עד לפני כחודשיים קסאם סולימני. בנוסף לכך, דיווחו אתמול השלטונות כי סגן הנשיא, שר התעשייה ושר התיירות חולים בקורונה.

  • בעוד בכירים בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי באיראן לפחות 75,000 חולי קורונה, וארגונים בינלאומיים שונים דווחו על כ-10,000 מתים, המספר הרשמי של מאובחני הקורונה באיראן עומד על כ-24,811 חולים וכ-1,934 מתים מהנגיף ומסיבוכיו.

איטליה: 10 נשאים ללא סימפטומים על כל חולה מאובחן

אנג'לו בורלי, ראש המערך להגנת הציבור בשעת חירום של איטליה, אמר אתמול כי עשויים להיות 10 נשאי קורונה על כל חולה מאובחן. כתב הגרדיאן, לורנצו טונדו, דיווח כי לפי כמה מחקרים חדשים אחוז הנשאים שלא לוקים בתסמינים כלל (נשאים א-סימפטומיים) אך עשויים להדביק אחרים במחלה עשוי להיות גבוה מאוד. המשמעות של נתון זה מדגישה את הצורך בבדיקות על מנת לבודד את נשאי הנגיף.

אנג'לו בורלי, ראש המערך להגנת הציבור בשעת חירום באיטליה במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה באיטליה (Photo by Stefano Montesi – Corbis/ Getty Images)
אנג'לו בורלי, ראש המערך להגנת הציבור בשעת חירום באיטליה במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה באיטליה (Photo by Stefano Montesi – Corbis/ Getty Images)
  • מספר המאובחנים בקורונה באיטליה הוא 69,176, ועד כה מתו 6,820 בני אדם מהנגיף ומסיבוכיו. מרבית חולי הקורונה באיטליה מרוכזים בשני מחוזות בצפון המדינה: לומברדיה וונוטו.

ברזיל: הנשיא בולסנרו מפנה אצבע מאשימה כלפי התקשורת

הקורונה היא "טריק" של התקשורת, טען נשיא ברזיל, ז'איר בולסנרו, בראיון טלוויזיוני שנערך עמו ביום ראשון בלילה. בולסנרו הוסיף כי התקשורת מגיבה להתפרצות הקורונה "בהיסטריה" בעוד שבפועל מדובר "בשפעת קטנה". עוד אמר כי "העם יבין בקרוב שרומה בידי אותם שליטים וערוצי תקשורת בנוגע לנגיף הקורונה".

  • מספר מאובחני הקורונה בברזיל עומד על 1,980 ועד כה מתו 34 בני אדם. עם זאת, בברזיל נערכו מעט בדיקות קורונה וסביר להניח כי מספר החולים גדול בהרבה.​

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!