דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
למידה מקוונת

כלכלת הקורונה / הסתדרות המורים והאוצר הסכימו: המורים ילמדו באופן מקוון עד חופשת הפסח

על פי ההסכם, עובדי ההוראה מגני הילדים ועד כיתה י' יקבלו שכר מלא עד תום חופשת פסח, ובמהלך הקיץ יחזירו תשעה ימי חופשה | מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "המדינה קיבלה את העיקרון שלנו, שגם למידה מרחוק הינה עבודה שיש לקבל עליה שכר מלא"

הגיעו להסכם. יפה בן דוד ושי באב"ד (צילום: הדס פרוש /פלאש90)
הגיעו להסכם. יפה בן דוד ושי באב"ד (צילום: הדס פרוש /פלאש90)
דוד טברסקי

הלמידה מרחוק בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים תחזור לפעול מהיום (רביעי) במתכונת רגילה למשך שבוע, עד לתחילת חופשת הפסח ב-1 באפריל – כך סוכם בין הסתדרות המורים למשרד האוצר. ההסכמות יחולו גם על חטיבות הביניים שבהן המורים מאוגדים בהסתדרות המורים. במסגרת ההסכמות נקבע שעובדי ההוראה מגני הילדים ועד כיתה י' יקבלו שכר מלא עד תום חופשת פסח, ובמהלך הקיץ יחזירו תשעה ימי חופשה.

ממזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, נמסר כי "המדינה קיבלה את העיקרון שלנו, שגם למידה מרחוק הינה עבודה שיש לקבל עליה שכר מלא וכי אין תחליף להוראה מרחוק על ידי עובדי הוראה אשר מלמדים את התלמידים בשיגרה".

המשא ומתן בנוגע לחידוש הלמידה המקוונת בחינוך היסודי ובחטיבות הביניים, בין נציגי משרד החינוך ונציגי משרדי החינוך והאוצר מתקיים מתחילת השבוע, זאת לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, התערב בנושא. מאז ביטול הלמידה המקוונת לפני שבוע הוטל לחץ כבד מצד הסתדרות המורים, ארגוני הורים, ארגונים חברתיים וגורמים במשק על ראש הממשלה והאוצר לחדש את מערך הלימודים המקוונים במטרה לא להפר את שגרת הלימודים של התלמידים ולהקל ולו במעט על ההורים שממשיכים לעבוד.

לאחר ביטול הלימודים בשבוע שעבר, הוחלט כי הלימודים ייפסקו והמורים יקבלו תשלום רק על הימים בהם לימדו בשבוע שעבר, וכי למידה ושמירה על קשר עם התלמידים מעבר לכך תעשה רק באופן וולונטרי.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר כי האוצר אינו מתכוון לממן את משכורות המורים שיבחרו להמשיך ללמד ללמד ודרש מהם לחתום על ימי חופשת הקיץ שלהם. לדבריו, המהלכים הללו נדרשים בשל אילוצים תקציביים ומכיוון שלטענתו, לא מדובר ביום עבודה מלא. בהתבטאות שנויה במחלוקת תקף באב"ד את נציגי המורים וקרא להם להביע סולידיריות עם המגזר הציבורי – קרי, להמשיך ללמד ללא קבלת שכר בתמורה.

אמש, ערב חתימת ההסכם, גם הנהגת ההורים הארצית יצאה בקריאה להסתדרות המורים לחזור ללמד באופן מקוון ללא קבלת שכר, בטענה שילדי ישראל נפגעים מהחלטת המורים שלא ללמד.

בניגוד למגמה של דחיפת המורים ללמד בהתנדבות, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, חזרה מספר פעמים בשבוע האחרון על כך שהסתדרות המורים תעמוד על העיקרון שהמורים ימשיכו לעבוד רק אם יקבלו שכר על עבודתם, ועד שייחתם הסכם ברור בעניין, כפי שקרה בין ארגון המורים למרכז לשלטון מקומי, הלימודים לא ימשיכו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!