דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראובן ריבלין

נגיף הקורונה / ריבלין: "גלו אחריות - אין ספק, אנחנו נתגבר", נתניהו: "הישארו בבית"

נתניהו אמר כי "אם לא נראה שיפור מיידי במגמה, ניאלץ להטיל הסגר מלא" | הנשיא ריבלין התייחס להתפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין וסירובו לקיים את פסיקת בג"ץ: "עלינו להבטיח תמיד כי כללי המשחק הדמוקרטי, שבלעדיהם חרב הבית, נשמרים"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין. "אבחר מועמד שסיכוייו להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת הם הגבוהים ביותר" (צילום: פלאש 90)
נשיא המדינה, ראובן ריבלין. "אבחר מועמד שסיכוייו להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת הם הגבוהים ביותר" (צילום: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הנשיא ריבלין וראש הממשלה נתניהו פנו הערב (רביעי) לאזרחי ישראל, לקראת אכיפת ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, בנסיון להתמודד עם מגפת הקורונה. הנשיא ריבלין פנה גם אל ראשי המפלגות הגדולות ודרש מהם לחתור לממשלת אחדות. הואתקף את ההתבטאויות של חלק מהפוליטיקאים כנגד בית המשפט העליון, ודרש מהם להיות אחראים, בייחוד בשעה זו. ראש הממשלה נתניהו חידד את חשיבות ההישארות בבית.

נשיא המדינה רובי ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל בהר הרצל. 19 בספטמבר 2019. (יונתן זינדל/פלאש90)
נשיא המדינה רובי ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל בהר הרצל. 19 בספטמבר 2019. (יונתן זינדל/פלאש90)

 

נתניהו: אם לא נראה שיפור מיידי במגמה, ניאלץ להטיל הסגר מלא

״הצעדים שאנחנו עשינו כאן בישראל נעשים בכל העולם", אמר ראש הממשלה נתניהו. "אבל אין בהם די כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן, אני כבר אומר לכם, אם לא נראה שיפור מיידי במגמה – לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות אנחנו עושים את כל ההכנות לכך – הלוגיסטיות והמשפטיות.״

"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו" אמר ראש הממשלה, "בקורונה יש לזה צד שני- כל המדביק נפש אחת כאילו הדביק עולם ומלואו, לא כאילו אלא הדביק ממש".

ריבלין: "עלינו לציית ולעשות את הנדרש מאיתנו. בנפשנו הדבר"

ריבלין אמר כי "אנו נמצאים בימים מורכבים וקשים, עבור ההנהגה הישראלית, עבור החברה הישראלית, עבורנו בתוך משפחת העמים. הערב הושתו עוד תקנות לשעת חירום, שהגבילו את חופש התנועה שלנו, ואת החירות שלנו, באופן שכמותו לא היה בעבר, והכל למען שלומנו, למען שלום היקרים לנו מכל."

הנשיא דרש מאזרחי המדינה לציית להוראות המשטרה, "בימים בהם, כאן במדינת ישראל, אנו קוברים את מתינו בצנעה, עורכים חתונות ללא אורחים, סוגרים ישיבות, בתי כנסת, בתי ספר, אוניברסיטאות. ברגעי חירום אלו, אנחנו צריכים ללמוד את אמנות הציות. לציית להוראות משרד הבריאות, לציית להוראות הממשלה, לציית להוראות כוחות החרום וההצלה.

"גם אם יש לנו ביקורת על ההוראות, וגם אם אנחנו חושבים שהן מוטעות – נעשה ונשמע. עלינו לציית, ולעשות את הנדרש מאיתנו. אני פונה אליכם אזרחי ישראל: בנפשנו הדבר. בנפשנו הדבר.

נתניהו התייחס להתפטרותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בעקבות סירובו לקיים את פסיקת בג"ץ, שקבעה כי יש לכנס את מליאת הכנסת לבחירת יו"ר חדש לכנסת. לדבריו, בייחוד בימים אלו, חובה לשמור על כללי המשחק הדמוקרטי, "מכובדי, הציות, ההישמעות להוראות, אינם חובתם הבלעדית של אזרחי ישראל. בימים הרי גורל אלו, הם בראש ובראשונה, חובתם העילאית של נבחרי הציבור, של מנהיגיו, של רבניו ומורי דרכו, מכל המגזרים. אנו עדים בימים אלה להתנגשות חריפה ביותר בין הרשויות, השופטת והמחוקקת. ועם זאת, למרות השסע העמוק בין המחנות, ולמרות הרטוריקה החריפה בין הצדדים, אני יודע כי רובה ככולה של ההנהגה הישראלית, מימין ומשמאל, יודעת שחובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט, וכי לא יעלה על דעתו של איש שלא לקיימם. וזאת גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו.

"תהא אשר תהא המחלוקת בינינו, עלינו להבטיח תמיד כי כללי המשחק הדמוקרטי, שבלעדיהם חרב הבית, נשמרים. עתה, משהתפטר יושב ראש הכנסת, אני בטוח שהוראת בג"ץ תכובד ושהדמוקרטיה הישראלית תצא מחוזקת ואיתנה מתקופת מבחן זאת.

"יקירי, עת צרה היא לישראל. אני פונה מכאן לראשי המפלגות הגדולות: מצאו את הדרך להציג הנהגה משותפת, הנהגה אחראית, לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר. שימו לנגד עיניכם, את המגיפה הנוראית המכה בנו, הגובה מאתנו קורבנות יקרים ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל, ובבתים רבים כל כך הנאבקים על הישרדותם הכלכלית. אני יודע כמה קצר המרחק ביניכם.

"על כל אחד מהצדדים להבין את הקווים האדומים של האחר ולהתגמש מולם בהבנה שאין לנו, פשוט אין לנו דרך אחרת. שלבו כוחות למען העם בישראל. אם לא עכשיו – אימתי?

"אזרחי ישראל, נער הייתי וגם זקנתי. כילד חוותי על בשרי את המצור על ירושלים. ידענו כעם וכאומה רגעי מבחן קיומיים, וקשים ביותר – ויכולנו להם. אין בליבי ספק כי גם היום, אם נדבַּק באחריות הציבורית והאישית ובערבות ההדדית בינינו נוכל לקושי. אנחנו נתגבר ונצא מחוזקים. שמרו על עצמכם ועל הסובבים אתכם. היו ברוכים.​"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!