דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / יערה יצחקי: "זאת אליפות עם תחושה חמוצה, לא יצאנו לחגוג"

עירוני רמת גן הוכתרה לאלופת ליגת העל לנשים בכדורסל, בסיומה של העונה שנקטעה, בשל התפרצות הקורונה | יערה יצחקי, קפטנית ר"ג ויו"ר ארגון שחקניות הכדורסל ומרים חנון, חברת הארגון ושחקנית ל.כ.ן רמת השרון מסכמות עונה מוזרה: "חוסר הוודאות הוא הדבר הכי מתסכל"

חברות ארגון שחקניות הכדורסל (באדיבות: ארגון שחקניות הכדורסל)
חברות ארגון שחקניות הכדורסל (באדיבות: ארגון שחקניות הכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מכבי עירוני רמת גן הוכתרה לאלופת ליגת העל לנשים בכדורסל' בסיומה של העונה דרמטית, שנקטעה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. רמת גן, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בליגה, זכתה בתואר האליפות הראשון בתולדותיה. אך למרות הזכייה, אף אחת במועדון לא גזרה רשתות. הקבוצה זכתה באליפות עם כוכבית, אליפות שהשחקניות היו מעדיפות לקחת על המגרש בסדרות הפלייאוף שהיו אמורות להתחיל.

"אני לא חושבת שיש באמת תחושה של אליפות", אומרת ל'דבר ספורט' יערה יצחקי, קפטנית עירוני רמת גן. "כספורטאית, את מעדיפה לשחק עד הסוף ולהוכיח את זה על המגרש ולא רק בדיבורים. זאת אומרת, כן נתנו עונה טובה, עונה מעולה, אך התחושה שזאת אליפות עם תחושה חמוצה, לא שיצאנו לחגוג, אבל זה מה יש".

יו"ר איגוד שחקניות הכדורסל יערה יצחקי (קרדיט: איגוד שחקניות הכדורסל)
יו"ר איגוד שחקניות הכדורסל יערה יצחקי (קרדיט: איגוד שחקניות הכדורסל)

"במצב שבו הליגה שלנו הייתה", היא מוסיפה, "זה מצב קצת יותר קשה, כי זה היה כבר סוף הסיבוב השלישי, והיה אמור להתחיל השבוע של הגביע ואחריו הפיינל פור. התחושה היא מבאסת, אבל אנחנו באותה סירה עם כל הליגות בעולם, כך שזה זה לא משהו יוצא דופן. כל המצב הזה של סיום העונה, הוא הזוי".

ביום חמישי שעבר נחתם הסכם בין מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל וארגון השחקנים והשחקניות בהסתדרות, ולפיו הקבוצות יוכלו להוציא את כל השחקניות הישראליות לחל"ת באופן מיידי. ההוצאה לחל"ת תאפשר להן לקבל דמי אבטלה, למעט חיילות שאינן זכאיות לדמי אבטלה. ההסכם יאפשר לקבוצות להתמודד עם הפסקת פעילות הליגה וביטול משחקי הפלייאוף העונה.

יצחקי, יו"ר הארגון, ומרים חנון חברת הארגון ושחקנית ל.כ.ן רמת השרון, מסבירות את חוסר הוודאות של השחקניות: "אנחנו אמורות לצאת לחל"ת לחודש הקרוב. מקוות שזה יגמר תוך חודש – חודשיים, ואז אחרי החל"ת הקבוצות בעצם יעמדו בהסכמים שלהם מול השחקניות. הכל כרגע מאוד סבוך, תלוי בהעברת כספים. בליגה שלנו הרבה מאוד תלוי בעיריות ובתקציבים ממשרד הספורט וכד'. אי אפשר לדעת מה יהיה, כי אף אחד לא יודע. זה מצב הזוי, כי לא העבירו את כל התקציבים והדברים לא ברורים".

יערה יצחקי במדי מכבי עירוני רמת גן (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יערה יצחקי במדי מכבי עירוני רמת גן (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

איך הארגון דואג כעת לשחקניות?
חנון: "קודם כל צריך לפתור את המצב של הקורונה, אחר כך נבין מה אנחנו עושות בחזרה לשגרה, עם התשלום לשחקניות. אחרי שנעבור את הגל הזה, יהיה לנו יותר קל לשבת כארגון ולהגדיר את המטרות שלנו מחדש. כרגע אנחנו צריכות להסתכל על איך אנחנו יוצאות מהמצב הזה בלי שום נזק, גם בעניין של התשלום".

ארגון שחקניות הכדורסל הוקם לפני תחילת העונה הנוכחית, בהתגייסות של כמה מהשחקניות הבכירות: יערה יצחקי, מרים חנון, עדן רוטברג ודניאל רבר, שהציבו לעצמן מטרה, להחזיר את כדורסל הנשים לקדמת הבמה.

איך אתן מסכמות את פעילות הארגון בשנה הראשונה שלו?
יצחקי: "זה התחיל מרעיון קטן שלא ידענו אם יצליח. הייתה התגייסות של המון בנות, בעיקר להסביר להן שזה תחילתו של תהליך ולנו יש את הסבלנות והכוחות להילחם. לא הספקנו לעשות את כל הדברים שרצינו, היו לנו תוכניות גם לפיינל פור. ביקרנו בכמה מחלקות נערות, נתנו מענה ותגובות להרבה דברים שקרו, עשינו הרבה פגישות עם מנהלת הליגה ועם האיגוד. זה לא נגמר, זאת רק ההתחלה. המטרה העיקרית היא לקדם את כדורסל הנשים ולהחזיר אותו לקדמת הבמה, זה מה שאנו עושות".

למה בחרתן לפנות גם לנערות והילדות?
חנון: יש פה חוסר וודאות בגילאים האלה. הרבה נערות וילדות לא יודעות לאן הן יכולות להגיע ומה הן יכולות לעשות עם הכדורסל בעתיד, זה משהו שגורם לבנות להפסיק לשחק כדורסל בשלב מוקדם. היו מלא בנות מאוד מוכשרות ששיחקו איתי בנהריה וכולן הפסיקו, כי הן לא קיבלו מספיק חשיפה ותמונת עתיד.

מרים חנון עם הכדור במדי ל.כ.ן רמת השרון (צילום: עודד קרני באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
מרים חנון עם הכדור במדי ל.כ.ן רמת השרון (צילום: עודד קרני באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

יצחקי: תראה זה הכל עניין של 'ביצה ותרנגולת'. הארגון הזה קם וזה היה נראה שיותר התרכזנו בסיפור הזה של ליגת העל. אני חושבת שזה כן נכון מבחינת פוקוס, לשים אותו על ליגת העל, כי בסופו של דבר זאת תמונת המראה שלך של הענף ואם ילדה מתחילה לשחק כדורסל והיא רואה שאין לה לאן לשאוף אז כנראה שהיא תפסיק".

ומה התוכניות להמשך?
יצחקי: "כארגון, חשוב לנו להילחם על הגדלת התקציבים, כמות הפרסום והשידורים הישירים, אך באותה נשימה אנחנו מתכוננות להיאבק גם למען זכויות דור העתיד. העבודה שלנו תהיה סופר משמעותית. הפער הזה בין סיום הליגה לעונה הבאה, ייתן לנו מרווח אפשרויות לעשות דברים לקראת העונה הבאה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!