דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / שלב הבתים של היורו הסתיים עם הפתעות וסערות

משחק סוער בין נבחרת פורטוגל להונגריה הסתיים בתוצאה של 3-3, איסלנד בהופעת בכורה בטורניר תזכה לראות את שמינית הגמר לאחר נצחון על נבחרת אוסטריה 2:1. כל תוצאות היורו מאתמול

זלאטן איברהימוביץ' השוודי מאוכזב לאחר שנבחרתו הפסידה אמש לנבחרת בלגיה. צילום: AP
זלאטן איברהימוביץ' השוודי מאוכזב לאחר שנבחרתו הפסידה אמש לנבחרת בלגיה. צילום: AP

נבחרות היורו נפרדו אתמול משלב הבתים ביום סוער במיוחד, עם שתי נבחרות שהראו יכולת מפתיעות: נבחרת הונגריה, המפתיעה ביותר בטורניר בינתיים, סיימה בתוצאה 3-3 במשחק נגד פורטוגל. ואיסלנד, המדינה הקטנה ביותר המשתתפת ביורו (כ-330,000 אזרחים בסה"כ) ובהופעתה הראשונה בטורניר, הצליחה להעפיל לשלב שמינית הגמר. עוד בטורניר אתמול: בלגיה ניצחה את שבדיה 1:0, ואירלנד ניצחה את איטליה בתוצאה של 1:0 גם כן.

כריטסטיאנו רונאלדו, שחקן העל של נבחרת פורטוגול, רשם אתמול הופעה מוצלחת ואפקטיבית במיוחד מול הונגריה, עם בישול מוצלח לנאני שכבש בנגיעה ושני גולים מרגשים, אחד עם העקב והשני בנגיחה. המשחק שהסתיים בתיקו 3-3 היה 93 דקות של קרב בין שתי הנבחרות, אשר לחצו זו את זו בעצמה.

המשחק נערך באיצטדיון ליאון שבצרפת והתחיל בשליטה של פורטוגל שהייתה חייבת ניצחון או תיקו בשביל לעלות לשמינית הגמר. למרות הלחץ הפורטוגלי, מסירות ובעיטות לא מדויקות מצידם נתנו להונגריה את ההזדמנות להבקיע את הגול הראשון, מרגלי גרה בן ה-37, עם כדור מעולה לפינה השמאלית שהכניע את השוער הפורטוגלי פטריסיו.

לקראת סוף המחצית, בדקה ה-42, הבקיע שחקן נבחרת פורטוגל נאני גול מבישול נהדר של רונאלדו. זה היה גם הרגע בו רונאלדו נכנס למשחק. הקבוצות יצאו למחצית בתוצאה של 1-1.

במחצית השנייה העלו הקבוצות הילוך כאשר כדור חופשי שבעט השחקן ההונגרי באלאז' דז'ודז'אק בדקה ה-47 מ-26 מטרים פגע באנדרי גומז ונכנס. שוב הונגריה עלתה ליתרון 2-1.

אחרי שלוש דקות בלבד הגיע הגול המשווה של כריסטיאנו רונאלדו שבעט עם העקב אחרי כדור רוחב גדול של זואו מריו. 2-2.

אחרי 5 דקות, (דקה 52) בלבד, דרמה נוספת כאשר באלאז' דז'ודז'אק כבש את הצמד שלו במשחק. בעיטה שפגעה שוב בשחקן פורטוגלי, הפעם בנאני, מכניעה שוב את פטריסיו 3-2 להונגריה.

אבל השוויון לא איחר לבוא כאשר אחרי 7 דקות נוספות כבש רונאלדו את השני בנגיחה והשווה לתוצאה של 3-3, תוצאת הסיום.

המאמן הגרמני של הונגריה, ברנרד שטורק, הביע שביעות רצון שמרוצה מאד מהצלחת הנבחרת בטורניר עד כה אמר בסוף המשחק "אנחנו מאוד שמחים על ההישג. הגשמנו חלום עבור כל הונגריה – אין לי מילים. האוהדים באמת תמכו בנו מהרגע הראשון, אבל היום הם היו אפילו יותר טובים".

פורטוגל לא הפסידה אף משחק מתוך חמשת המשחקים שנערכו בינה לבין הונגריה במהלך השנים, ביניהם היא ניצחה ב-3 ויצאה בתיקו ב-2 משחקים. בתחילת הטורניר נטען כי הונגריה היא הנבחרת החלשה ביותר בטורניר ניתן לומר שכרגע היא הנבחרת המפתיעה ביותר, והיא מסיימת את שלב הבתים כשהיא מדורגת במקום הראשון בבית.

עוד אתמול: נבחרת איסלנד רשמה הישג היסטורי, כשעלתה לשמינית גמר בטורניר הראשון בתולדותיה כאשר ניצחה אתמול (רביעי) את אוסטריה 2-1.

בלגיה ניצחה את שבדיה בתוצאה של 1:0 עם גול של ראג'ה נאינגולן בדקה ה-84. זלאטן איברהימוביץ', שחקנה האגדי של שבדיה סיים את דרכו בנבחרת הלאומית בצורה המאכזבת ביותר שניתן להעלות על הדעת. חרף הציפיות הגבוהות ממנו – ציפיות שהוא טרח לטפחן בעצמו, כמובן – כשל זלאטן בהעלאת הנבחרת לשלב הבא. עוד טרם המשחק הודיע איברה שזהו לו הטורניר האחרון במסגרת הלאומית.

בהפתעה נוספת בטורניר, גם אירלנד ניצחה את איטליה 0-1 ועלתה באופן מפתיע לשמינית הגמר.

עכשיו שהתבהרה התמונה של שמינית הגמר ניתן להתחיל להתכונן למשחקים שיתחילו ביום שבת.

שווייץ – פולין, 25 ביוני (שבת, 16:00).

וויילס – צפון אירלנד, 25 ביוני (שבת, 19:00).

קרואטיה – פורטוגל, 25 ביוני (שבת, 22:00).

צרפת – אירלנד, 26 ביוני (ראשון, 16:00)

גרמניה – סלובקיה, 26 ביוני (ראשון, 19:00).

הונגריה – בלגיה, 26 ביוני (ראשון, 22:00).

איטליה – ספרד, 27 ביוני (שני, 19:00).

אנגליה – איסלנד, 27 ביוני (שני, 22:00).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!