דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | עוצר כללי בדרום אפריקה, מחסור בתרופה לדלקת ריאות בשווייץ

הקורונה ממשיכה להתפשט עם קרוב לחצי מיליון חולים ברחבי העולם | בדרום אפריקה שוטרים ירו כדורי גומי על אזרחים בתור לחנויות מזון | טראמפ מבטיח: ארה"ב תייצר 100 אלף מכונות הנשמה בתקופה הקרובה

חיילי צבא דרום אפריקה שומרים על בניין מגורים ואוכפים את הסגר באלקסנדרה, דרום אפריקה (צילום: AP Photo/Jerome Delay).
חיילי צבא דרום אפריקה שומרים על בניין מגורים ואוכפים את הסגר באלקסנדרה, דרום אפריקה (צילום: AP Photo/Jerome Delay).
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות עם קרוב לחצי מיליון חולים מאושפזים ב-199 מדינות. מניין החולים שאובחנו כנשאי הנגיף עומד על 620,938, ו-30,880 בני אדם מתו מהמחלה. המספרים המעודכנים כאן.

דרום אפריקה: מהומות בין שוטרים לאזרחים שהתקהלו מחוץ לחנויות מזון. ביהו-וויל, שכונת העוני של יוהנסבורג, ירו שוטרים כדורי גומי באזרחים שעמדו בתור למכולת. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. הרשויות מסרו כי שלחו כעשר ניידות משטרה לשכונה על מנת לאכוף את הוראת הסגר הכללי שהוטל על המדינה. נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, הודיע השבוע כי על כל 57 מיליון תושבי המדינה להיכנס לסגר בביתם לתקופה של 21 ימים, וזאת על מנת למנוע את התפשטות המגפה. הנשיא הטיל על כוחות הביטחון לאכוף את העוצר הכללי.

בדרום אפריקה אובחנו עד כה 1,170 חולים בקורונה ואזרח אחד מת מהמחלה.

רחובות העיר עמאן ריקים מאנשים (צילום: AP Photo/Raad Adayleh).
רחובות העיר עמאן ריקים מאנשים (צילום: AP Photo/Raad Adayleh).

ירדן: שעות ספורות לאחר שדווח על קרבן הקורונה הראשון בממלכת ירדן הודיעו חברי הממלכה שיתרמו את שכרם למען המאבק בקורונה. ממשלת ירדן הטילה עוצר על אזרחי המדינה לפני שבוע, זאת לאחר שזוהו עשרות נשאי קורונה שנדבקו בחתונה שנערכה בעיר הצפונית אירביד. אחותה של הכלה, שככל הנראה הדביקה את האורחים בחתונה, שבה מקנדה למולדתה כדי להשתתף בחתונה יחד עם בני משפחתה. מוקדם יותר השבוע הודיע עבדאללה מלך ירדן, כי יפטור מתשלום למשך שנה את כלל המוסלמים והנוצרים השוכרים נדל"ן השייך לווקף בירושלים.

בירדן אובחנו עד כה 235 חולים בקורונה וחולה אחת מתה מהמחלה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום ביום שבת (צילום: AP Photo/Patrick Semansky).
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום ביום שבת (צילום: AP Photo/Patrick Semansky).

ארצות הברית: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית חצה את ה-100 אלף – כך דיווחו רשויות הבריאות של המדינה. ארצות הברית היא המדינה עם תפוצת חולי הקורונה הנרחבת ביותר בעולם, אולם מבחינת שיעור הנדבקים בקרב האוכלוסייה היא במקום ה-31 עם 317 חולים לכל מיליון אזרחים. שלשום (שישי) אישר בית הנבחרים האמריקאי את חבילת הסיוע הכלכלי הגדולה ביותר בהיסטוריה, בהיקף של 2.2 טריליון דולר. הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי מדינתו תייצר 100 אלף מכונות הנשמה בתקופה הקרובה. עוד הוסיף כי "אם לא נשתמש בכל מכונות ההנשמה שנייצר, נוכל לסייע לאיטליה ולמדינות אחרות". גורמים בבית הלבן אמרו אתמול ל"וול סטריט ג'ורנל" כי המכסים החדשים שהוטלו על סין יושעו לשלושה חודשים בעקבות מגפת הקורונה אולם טראמפ הגיב לדיווח ואמר כי "אלה הם פייק ניוז".

בארה"ב אובחנו עד כה 105,019 חולים בקורונה ו-1,717 חולים מתו מהמחלה.

שווייץ: רופאים מתלוננים על מחסור בפנאומווקס, חומר שניתן לחולים בדלקת ריאות וביניהם גם חולי קורונה. קרלו קווינטו, חבר בוועד הרפואי השוויצרי, אמר לרשות השידור השוויצרית כי רופאים ברחבי המדינה "נאלצים לומר למטופלים שאין תרופות בשבילם". המחסור בפנאומווקס נובע גם ממבצע לאומי של חיסונים נגד חצבת, חזרת ואדמת שנערך בטרם מגפת הקורונה. הפנאומווקס במדינה אזל בטרם הסתיים מבצע החיסונים. הרגולציה השוויצרית על תרופות וחיסונים שונה מזו המונהגת באיחוד האירופאי ושווייץ הפסיקה לייצר פנאומווקס ותרופות נוספות ומסתמכת על ייבוא מהודו וסין. הניתוק מהאיחוד האירופי החריף את המשבר במדינה. ראש הוועד הרפואי השווייצרי, קרלוס קווינטו, דרש בשם הרופאים בשוויץ לשבת בשולחן עגול עם הממשלה ולמצוא פתרונות למשבר.

בשווייץ אובחנו עד כה 13,377 חולים בקורונה ו-242 חולים מתו מהמחלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!