דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

כלכלת הקורונה / ארנון בר-דוד: "בקטסטרופה כזאת יש מדינה בקצה. אנשים צריכים ודאות"

בוועדה המיוחדת של הכנסת להתמודדות עם הקורונה דרש יו"ר ההסתדרות מענה מיידי לחברות התעופה: "החברות האלה זקוקות למנת חמצן מידית. בלי זה אנחנו נישאר בלי חברות תעופה"

מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי בעניין משבר הקורונה, 10 במרץ 2020 (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי בעניין משבר הקורונה, 10 במרץ 2020 (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יונתן קירשנבאום

"בקטסטרופה כזאת יש בסוף מדינה בקצה. שהממשלה לא תהיה עם יד קפוצה. תתחילו לשחרר מה שאפשר, לא להשתולל, אבל לתת מה שאפשר כדי שתהיה רשת ביטחון" – כך אמר היום (ראשון) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בוועדה מיוחדת של הכנסת לטיפול בנושא הקורונה. בדיון השתתף מנכ"ל האוצר שי באב"ד וראשי הארגונים העסקיים – רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים, אוריאל לין נשיא לשכות המסחר.

"חברות התעופה זקוקות לחמצן מיידי. הן על סף קריסה. החברות האלה זקוקות עכשיו למדינה" אמר יו"ר ההסתדרות בביקורת על חוסר היחס לחברות התעופה בתכנית הסיוע. באב"ד השיב שהמענה יינתן לחברות שיגלו יעילות.

בר דוד ביקר את העיכוב בהגשת התכנית: "ציפיתי שכבר תהיה תכנית יותר ברורה שתגדיר איך הכספים יעברו. אני עדיין לא רואה איך הכסף הזה מגיע. אנשים רוצים איזשהו מימד של ודאות. במצב הקטסטרופלי הזה אנשים רוצים ממד של ודאות, עד כמה שניתן".

בר-דוד התייחס לקריאותו של ח"כ מתן כהנא לפגוע במגזר הציבורי בחסות המשבר ואמר "המגזר הציבורי הוא הראשון שנכנס מתחת לאלונקה לפני שבועיים יחד עם המעסיקים. המגזר הציבורי כולו נכנס לחופשה על חשבון העובדים, נתן שקט למשק ואפשרות לאוצר לטפל במגזרים שצריך לטפל בהם".

על העצמאים אמר בר-דוד: "אתם מדברים על סיוע של 6-7 אלף. זה לא מספיק. צריך לקחת את העצמאים, לראות מה המחזורים שלהם ובהתאם לזה לתת להם דמי אבטלה, בהתאם למה שהם מרוויחים. זאת הדרך לטפל בהם". באב"ד השיב בתכנית הסופית יקבלו העצמאים סכומי כסף גדולים יותר.

יו"ר ההסתדרות אמר כי יש להחמיר את הוראות הסגר לגבי הסתובבות ברחובות, אך לאפשר לענפי התעשייה החקלאות והבנייה להמשיך לפעול: "צריך לא לעצור את המגזרים האלה. אם נעשה את זה יהיה קשה מאד לצאת מזה. צריך לתת להם להמשיך להגיע לעבודה, כדי שלמשק הישראלי יהיה מנועי חילוץ בסוף"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!