דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | הסגר הכללי בבלגיה הוארך בשלושה שבועות

הקורונה ממשיכה להתפשט עם קרוב ל-700 אלף חולים מאושפזים ברחבי העולם ומעל ל-33 אלף מתים | משרד הבריאות הבלגי דיווח על חתול שנדבק בנגיף כתוצאה ממגע עם בעליו | אתר סקי באוסטריה העסיק עובדים שנחשפו לחולה מאומת וסיכן תיירים רבים

הכיכר בכניסה לארמון המלוכה בבריסל ריקה. 27 במרץ (Photo by Olivier Matthys/Getty Images)
הכיכר בכניסה לארמון המלוכה בבריסל ריקה. 27 במרץ (Photo by Olivier Matthys/Getty Images)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות עם קרוב יותר מ-700 אלף חולים מאושפזים ב-199 מדינות. מניין החולים שאובחנו כנשאי הנגיף ברחבי העולם עמד אמש (ראשון) על 702,368, ו-33,180 בני אדם נפטרו כתוצאה מהמחלה. המספרים המעודכנים כאן.

בלגיה: במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שישי בבריסל, דיווח משרד הבריאות הבלגי על חתול שאובחן כנשא של נגיף הקורונה. החתול החולה נדבק מבעליו שחזר ימים ספורים לפני כן מאיטליה, כך על פי סוכנות הידיעות AFP והעיתון בריסל-טיימס. חוקרים באוניברסיטת לייז' ביקשו לערוך בדיקת קורונה לחתול על מנת ללמוד את הנגיף – שעד כה נשללה האפשרות שיעבור לחיות מחמד – וגילו כי החתול נמצא חיובי.

גבול בלגיה-צרפת סגור בשל מגפת הקורונה. 25 במרץ (AP Photo/Michel Spingler)
גבול בלגיה-צרפת סגור בשל מגפת הקורונה. 25 במרץ (AP Photo/Michel Spingler)

החוקרים דיווחו כי לפי הממצאים שלהם הקורונה עברה מהבעלים לחתול ולא ההיפך. למקרה זה נרשם תקדים אחד בהונג-קונג, שם נבדקו 17 כלבים ושמונה חתולים שחיו בבתים בהם שהו חולי קורונה, שניים מהכלבים נמצאו חיוביים. הגרסה הרשמית של מוסדות הבריאות ברחבי העולם עד כה היא כי חיות מחמד לא יכולות להידבק בנגיף  ואינן מהוות סכנה לבעליהן. נגיף הקורונה החל להתפשט בבלגיה ב-3 בפברואר ונדבקו בו יותר מ-10,000 איש. ב-17 במרץ הוטל סגר מלא במדינה, מלבד חנויות מזון ותרופות והעובדים במקומות עבודה חיוניים. אתמול הוארך הסגר בשלושה שבועות. לפי משרד הבריאות הבלגי תפוסת מיטות האשפוז במדינה עומדת רק על 43% מהקיבולת.

בבלגיה אובחנו עד כה 10,836 חולים בקורונה, ו-431 חולים מתו מהמחלה.

אוסטריה: משטרת אוסטריה מנהלת חקירה כנגד אתר סקי החשוד בהפצת המגפה בשוגג, כך דווחה סוכנות הידיעות AFP. על-פי הדיווח, עובד במסעדה באתר הסקי באיסנברוק, בירת מחוז טירול, התגלה כחולה קורונה בסוף פברואר. אתר הסקי מואשם כי לא פעל כדין והמשיך להעסיק את העובדים האחרים שהיו חשופים לעובד החולה כמו בשגרה. תיירים רבים מרחבי העולם ביקרו באתר וסעדו במסעדה בה עבד החולה ולאחר מכן שבו למולדתם והביאו עמם את הנגיף המסוכן, כך עלה מתחקיר של ערוץ ZDF הגרמני. אתר הסקי לא דיווח לרשויות על העסקת העובד החולה.

אתר הסקי "ischgl ski resort" בהסגר בשל מגפת הקורונה. 14 במרץ (Photo by Jan Hetfleisch/Getty Images)
אתר הסקי "ischgl ski resort" בהסגר בשל מגפת הקורונה. 14 במרץ (Photo by Jan Hetfleisch/Getty Images)

באוסטריה אובחנו עד כה 8,411 חולים בקורונה, ו-86 חולים מתו מהמחלה.

בריטניה: ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שר הבריאות מאט הנקוק, הנסיך צ'ארלס ומספר חברי פרלמנט נדבקו בנגיף קורונה. "ביממה האחרונה פיתחתי תסמינים קלים והבדיקה לקורונה התבררה כחיובית", סיפר ג'ונסון בן ה-55, בסרטון שפורסם ביום שישי. ג'ונסון הוסיף: "אמשיך להנהיג את הממשלה בשעה שאנו נלחמים בנגיף הזה".

בוריס ג'ונסון. 13 בדצמבר 2019, "אמשיך הנהיג את הממשלה". (AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
בוריס ג'ונסון. 13 בדצמבר 2019, "אמשיך הנהיג את הממשלה". (AP Photo/Kirsty Wigglesworth)

שעתיים בלבד לאחר הודעת ראש הממשלה, הודיע שר הבריאות שלו, מאט האנקוק, כי גם הוא נדבק. הוא מסר כי פיתח תסמינים קלים בלבד, וכי הוא נמצא בבידוד בביתו. ביום רביעי האחרון הודיע יורש העצר הנסיך צ'ארלס כי נדבק בקורונה וישהה מעתה בבידוד.

בבריטניה אובחנו עד כה 17,089 חולים בקורונה ו-1,019 חולים מתו מהמחלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!