דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / מנכ"ל משרד הרווחה: באוצר מתכננים להוריד את כוח האדם של העובדות הסוציאליות ברשויות

חברי הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה, ביקרו את הרשויות המקומיות שהוציאו את עובדי הרווחה לשל"ת, ודרשו להגדירם כעובדים חיוניים | יו"ר הוועדה, ח"כ תומא סלימאן: "המדינה לא מכניסה את היד עמוק לכיס כדי להבטיח את רשת הביטחון לאזרחים"

יו"ר ועדת הרווחה, ח"כ תומא-סלימאן (צילום: דוברות הוועדה)
יו"ר ועדת הרווחה, ח"כ תומא-סלימאן (צילום: דוברות הוועדה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה קיימה הבוקר (שני) דיון בנושא התמודדות רשויות הרווחה עם המצב שנוצר בעקבות מגפת הקורונה. מנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר קפלן, אמר בדיון שמשרד האוצר מתכנן להפחית את כוח האדם של העובדות הסוציאליות ברשויות.

בדיון אמר רכז רווחה באגף התקציבים במשרד אוצר, נתנאל אשרי, כי המשרד יקצה תוספת של 70 מיליון שקלים לטיפול בנושאי רווחה בחודש זה. יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא סלימאן אמרה כי "המדינה לא מכניסה את היד עמוק לכיס ומוציאה את כל מה שהיא מחויבת אליו בתקופה זאת, כדי להבטיח את רשת הביטחון לאזרחים." היא הביעה חשש כי "כשנגמור עם הקורונה, נתחיל לטפל בתוספת גדולה של משפחות שיתדרדרו אל מתחת לקו העוני. הוועדה תדרוש להציג בפניה מספרים מדויקים ותעדופים".

עוד מתחה תומא סלימאן ביקורת קשה על החלטות חלק מהרשויות המקומיות להוציא לחל"ת עובדים סוציאליים ועובדי לשכות רווחה רבים בעת הזאת, וזאת בניגוד להחלטת הממשלה. "זה פשוט לא מתקבל על הדעת ואנחנו נטפל בזה. אלה העובדים החיוניים ביותר במשק, ואלה שבכל זאת נשארו לעבוד, קורסים תחת הנטל", אמרה.

ח"כ מירב כהן הוסיפה: "זאת בדיחה גרועה. יש רשויות מקומיות כמו חבל מודיעין, נתיבות ושוהם ש-70% מהעובדים הסוציאליים בהן הוצאו לחל"ת. זה כמו לצאת למלחמה ולוותר על כל חיל הרגלים". יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, הצטרפה לביקורת. מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן, הדגיש כי הוא שותף לקריאה להתייחס לכל העובדים הסוציאליים כעובדים חיוניים.

קפלן הוסיף כי בחלק מהמסגרות החוץ ביתיות (כמו פנימיות) יש חוסר בכוח אדם בגלל אנשי צוות שנכנסו לבידוד. "המשרד יקצה 6 מיליון שקלים לצורך מיגון וחיטוי המסגרות האלה", אמר. קפלן מחה נגד הכוונה לשתק את התחבורה הציבורית במדינה, והסביר כי בכך תיגרם מכה אנושה לחולים סיעודיים, שמטפלים וקרובי משפחה לא יוכלו להגיע אליהם.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ורד וינדמן, התריעה כי בתקופה זו ילדים רבים שנפגעים וזקוקים לעזרה לא מקבלים אותה: "אין מי שרואה אותם. אין מסגרות חינוך ורווחה פעילות".

יו"ר הוועדה, תומא סלימאן, הודיעה כי על הרשויות להודיע תוך יומיים מהו הסיוע שיינתן למטפלות המשפחתונים: "לא ייתכן שהן ייוותרו בערפל. הן לא עצמאיות, ומנגד לא יכולות לצאת לחל"ת ולקבל דמי אבטלה. דרוש פתרון עבורן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!